Inlägg från: Kaosmamma |Visa alla inlägg
  • Kaosmamma

Aprilbebis 2012

Grästuva: nej!!! Åh jag beklagar!!!! Ja, jag önskar att sådana böcker inte behövdes men tyvärr behövs de... Och det är därför jag skrev den. 5 kr till barncancerfonden per bok också. Handlar om Cecilia (jag) och när jag förlorade min pappa... Så den är skriven från hjärtat och är väldigt ärlig. Men stor fokus på det fina i att ha en ängel men också ord på de svåraste känslorna. Massa kramar!!! Hälsa storebror från flickan i boken!

• Kaosmamma

Jag blev sjukskriven heltid med första barnet från v 14 för svår foglossning, och hela grav.

• Kaosmamma

05, men var sjukskriven från v 7 till 37 med nr år 08. Tror att gravida ändå har lättare men inte annars... Blev totalt sågad över en månad som var så självklart... Överklagade dock och fick 100 % rätt i första överklagan.

• Kaosmamma

Blir inget ul imorgon, de ringde och min är sjuk... Men kanske är någon mening, då kan sambon förhoppningsvis vara med nästa vecka. Hoppas andningen på lillan är ok då. Så 1 dec blir det ul, lite besviken dock...

• Kaosmamma

Åh... fick flashbacks nu med HG.. har inte så många bilder från den tiden, men var verkligen grymt sjuk hela grav, blä.. med risk för att skrämma bort alla ;) här kommer härliga bilder i terapisyfte ;)

Snygg som få.. usch!!! Kräktes upp till 20 ggr per dag!

Första inläggningen...

Mitt rum i 10 veckor!!!

Magen på slutet, var hemma typ två veckor innan igångsättning i v 37... men jag är så smal med värsta kaggen, och ut kom en liten tjej på 2800 g och 47 cm... ja eller efter katastrofsnitt. Men allt slit är verkligen värt det... men är jäkligt tufft och hejar på er som är i det! Men jag är levande bevis att det inte behöver hända igen...

Hoppas ingen tar illa upp... tänkte när vi ändå pratade om det =/

• Kaosmamma

Liten: hihi ser het död ut, vit som ett lakan ;) jag var inte så sprakande dessa alla månader! Barnen vågade inte krama mig för de var rädda att jag skulle spy ner dem och näsbloda på deras tröjor...

Ja jobbigt när man får börja om!! Hoppas det är en förstående läkare som är lyhörd och har läst journalerna!

• Kaosmamma

Vi har också bestämt namn :) Ebbe om det blir en kille och Hilda om det blir en tjej. Ul imorgon och hoppas allt ät bra och vi får veta vem det är där inne. Liten sparkade så hårt igår att nu är det inte långt till man kan känna utåt :) så mysigt!

Ang järnvärde, hade 97 med första och det var ganska illa och skulle det sjunka mer så skulle det bli åtgärder men la sig på 102 och fick vara lite nöjd där...

Svar på tråden Aprilbebis 2012