Inlägg från: Kaosmamma |Visa alla inlägg
  • Kaosmamma

Aprilbebis 2012

Handlar om att slemhinnorna förstörs, smak och lukt blir inte lika tydligt. Ja men jag har också foglossning och ont, i v 10. Med barn nr 2 och 3 gick jag på kryckor från v 10 fram till förlossning. Fast med trean låg jg mest på sjukhus dock men de få gånger jag var uppe var detta kryckor. Men så illa är det inte ännu så hoppas jag slipper! Foglossning är hormonellt så det kan komma tidigt, men inte så kul...

• Kaosmamma

Ja oj!! Nu ligger jag i lä... Här händer det mycket :) varit lite frånvarande pga att mitt yngsta barn har varit och är sjuk. Ang SD så har jag haft sådana sedan v 13, som dessutom gjorde ont. Mycket ont! Men varit mycket här nu och varit sömnlös i långa perioder. Nu är det dock bättre när det lugnat sig med dottern lite.

• Kaosmamma

Liteniapril: usch då! Hur illa är det? Hade det med mina tre första men var riktigt illa med nr 3. Fick nästan avbryta och var sängliggande hela graviditeten, och låg 10 veckor på sjukhus!! Och innan dess så åkte jag in och ut på gyn för dropp, katastrofala värden!!!

• Kaosmamma

Simpan: bästa grav jag haft!!! Men fortfarande lergigan men då är det hyfsat för det mesta! Men har mitt elände med tredje barnet.. Hon är så dålig just nu sen flera månader tillbaka :( åker in och ut från sjukhus. Ibland ligger vi inne ett dygn och ibland fyra.. En till två ggr per månad.. Sitter i val i kval att åka igen.

Men hur är din HG nu, lika illa? Ligger du på sjukhus? Hoppas verkligen den lättar!! Som sagt vet hur jäkligt det är :(

• Kaosmamma

Simpan: ja var dig :) HG lika med hyperemesis gravidarium. Skönt att du kan och får vara hemma iaf, något litet i eländet. Och att du går upp nu. Ja för jag vet att nån dag här och där var lite bättre och då kanske man försökte göra något litet och då slog det tillbaka dagen efter. Hoppas du slipper kräkningar på slutet!!

Det är andningen. Hon är så stentuff men önskar att de värsta anfallen skulle försvinna nu!! Tre år räcker.. Min blogg där jag skriver lite om det: blogg.mama.nu/ceciliasvensson/category/alskade-astmabarn/

Kram och hoppas det lättar ännu mer de kommande veckorna!

• Kaosmamma

Liten: inga problem med fk under grav, men efter när jag legat på sjukhus nästan ett år med dottern och var helt utpumpad och hade väldigt svårt själv med min astma. Det handlade om en månad uppvilning. Men nej, det är inte svårt att ta hand om ett barn när man har svårt att andas och är så slut så man knappt kan stå. Massa intyg från sjukhuset dessutom. Fick 0 rätt, zero, zip, nada. Handläggaren var fruktansvärd!! Men överklagade såklart och fick 100% rätt efter första överklagan.. Men att man måste i en sådan situation. Usch!! Men som sagt varit sjukskriven med två av fyra barn... Inga problem alls när det krävdes. Kram!!

• Kaosmamma

Grästuva: tack! Ja hon är verkligen en kämpe! Sån positiv tjej i allt detta ändå! Jag är jätte imponerad. Nämen, har du. Är jag som skrivit och illustrerat Jag känner en ängel. Känner ni en ängel? Eller är det barn som är i ålder där måna frågor kring döden finns? Det är verkligen en fin bok och hoppas ni ska tycka om den. Kram kram!!

• Kaosmamma

Liteniapril: nä tror att det ska gå bra med sjukskrivning!! Iaf när man är gravid!! Hoppas för er!!

Svar på tråden Aprilbebis 2012