Inlägg från: Kaosmamma |Visa alla inlägg
  • Kaosmamma

Aprilbebis 2012

Ingen fara... Men man kunde inte avläsa hjärtat som det skulle och den verkar vara tillväxthämmad :( läkare fick ta över och ska träffa henne om 13 dagar igen för att göra ny bedömning och se hur vi gör sen beroende på hur det ser ut nästa gång. Lite ledsen faktiskt... Trots att jag var så sjuk med trean så mådde hon ju bra. Här vet jag inte vad som står på då..

• Kaosmamma

Tack hörrni.. är som sagt ingen fara men det var inte så bra som det kunde heller, och att läkaren vill ha mig och inte BM.. det är också lite läskigt för då vet man att det är något man def ska ha ögon på. Men här kommer en bild på vår lille, vet inte vad det är, vi skulle försöka kolla det nästa gång sa hon då den låg för med benen.. men jag tror kille.. inte bästa bilden, fotat av den med mobilen..

• Kaosmamma
    hemmakatten skrev 2011-12-01 15:35:28 följande:
    Animegirl: Hoppas hoppas att allt ser bra ut då..håller mina tummar för det! Jobbigt att inte veta. Lilla bebis <3
    Ja jag hoppas det, jag gjorde ju ett tidigt ul runt v 10... och den har avvikit en hel del från den mätningen också, följer inte kurvan utan minskas... så vi får se, hoppas det ser bättre ut nästa gång och hon ser bättre på hjärtat. Ovissheten är värst tycker jag... lilla goa bebis, så söt och fin. Man vill bara att allt ska se så bra ut som det går! Hoppas allt ändå kan fortgå hyfsat normalt och att det ändå är ok även om den har avvikande kurva och är liten, men frågan är varför isf? Jag vet ju exakt när jag hade äl också, och plussade 4 dagar innan beräknad mens. Så går inte att den är så liten som de får den till och hon började kolla min andra tre barn och nej, något stämmer inte helt.. men samtidigt, kanske har en dålig växtperiod? Kanske ökar på sig till nästa gång? Men hon sa att det helt klart var frågan om tillväxten här... men bara den följer sin egen kurva och gör den det till nästa gång så får man väl vara nöjd helt klart!
  • Kaosmamma

Hannis: jag får planerat snitt, försökte prata mig till att föda vaginalt men stort nej på den. Första var planerat snitt pga säte, 13 månader efter födde jag vaginalt.. En mycket långdragen riskförlossning. Tredje blev jag igångsatt med i v 37 pga jag varit svårt sjuk hela grav och legat inne. När jag var öppen 7 cm dör nästan vår tjej och det blir ett urakut katastrofsnitt med sövning. Så ja, nu är det planerar snitt som gäller men är jätte nervös då jag kände hur de sydde mig och blev massa komplikationer och fick ligga på intensiven i 12 timmar och kunde inte stå upp alls på 4 dagar... Hoppas detta snitt går bättre för mig!

• Kaosmamma

Ang vagn, så har vi både tvillingvagn och en singelvagn.. Båda är UJ. Testat flera olika men dessa är oslagbara enligt mig :) tre täta barn och stor hund så är man lite kräsen..

• Kaosmamma

Hej tjejer.

Är inte så aktiv tyvärr, men kikar in då och då. Trött efter anfallet här och lillan är inte helt återställd, samt att jag blivit sjuk nu. Hoppas på en lugn jul dock ;)

Annars så var jag på ett andra ul då en läkare var osäker på om allt var bra med bebis. var på samma sjukhus som dottern låg på, så kunde bara knata ner... En läkare och en erfaren bm gjorde ul och det såg tillslut bra ut!!! Vilken lättnad mitt i allt. Nu har även pappa blivit sparkad på i tre dagar ;) mysigt!

Lägger upp en bild på bebis sen, som både läkare och bm tror är en liten fröken.. Men låg även denna gång lite dumt till med benen men båda röstar på tös :) spelar dock ingen roll! Jag trodde kille!

Kram på er!

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/category/alskade-astmabarn/

• Kaosmamma
    grästuva skrev 2011-12-18 10:33:42 följande:
    Vad skönt att höra av dig amiegirl och att det såg bra ut med bebben på Ul. Tråkigt att lillan inte återhämtat sig från anfallet helt, hon är en kämpe och jag hoppas både du och dottern mår mycket bättre snart. Stor kram till er
    Aaglars skrev 2011-12-18 11:42:33 följande:
    Instämmer. Kram{#emotions_dlg.flower}
    Tack så mycket :) jo men är 100 kilo lättare nu och kan verkligen mysa med magen.. var lite rädd innan. Nu vill jag att Filippa får vila från sina anfall ett tag, och få läka ut detta ordentligt. Var vidrigt när de drog iväg med henne till intensiven :( men nu kommer det lysa en varningstriangel när hon kommer till akuten i deras system då hon fått så många allvarliga anfall på så kort tid nu... de försvinner inte. Så då har de en rutin speciellt för henne och jag hoppas att detta kan bryta den värsta udden av anfallen så allt bara blir lite lugnare och tryggare. Hoppas hoppas.

Kram!!!
  • Kaosmamma

Evli: Men vad bra att det ser bra ut ändå, får du smärtstillande? Har också åkt in och ut på sjukan när jag varit gravid och med trean låg jag inne 10 v i sträck.

Menar de att livmodern ligger för? Så hade jag med trean och då kollar de igen i v 32, på nästan alla så har den flyttats upp då. Men man kan få en blödning runt v 28 när man har på detta vis. Om den nu MIT förmodan inte flyttar på sig så blir det snitt. Så ut kommer bebis iaf! Hoppas smärtan klingar av snart! Kram

Svar på tråden Aprilbebis 2012