Aprilbebis 2012
Bull: tror att många känner så när man fått prova vagnen, är underbar att köra!! Självgående typ :) Både duo och singel :) kan inte tänka mig annan vagn! Vad roligt att du känner så :)
Bull: tror att många känner så när man fått prova vagnen, är underbar att köra!! Självgående typ :) Både duo och singel :) kan inte tänka mig annan vagn! Vad roligt att du känner så :)
Ann: jag jobbar :) ont som fasiken i bäckenet och ichias men njuter ändå med tanke på de andra tre grav, då var jag sjukskriven typ från start. Nästan. Sen tar jag hand om
Vår sjuka dotter också, men hoppas hon kan vara lite mer på fsk och hos resurs nu ett tag då jag startat nytt projekt. Skönt att jobba lite ostört ibland :)
Första planerat snitt pga säte, bikinilinjen. Gick inte så bra, låg på intensiven 12 h efter, kunde inte stå på fyra dagar. Inte som fasiken, och mycket problem efter. Körde över en nerv bland annat, gjorde jätte ont!
Andra barnet föddes vaginalt 13 mån efter snittet.
Tredje var jag öppen 7 cm med när hon plötsligt inte vill vara med mer, dog nästan i förlossningen. Navelsträngsprolaps. Blir urakut katastrofsnitt med narkos. Öppnande på samma ställe. Var blåslagen för det var så akut men snittet kändes bättre denna gång. Men var i trauma och fick traumabearbetning.
Fjärde måste jag snittas med då jag gjort två snitt och läkarna säger nej till vaginalt i mitt fall. Tror de snittar på samma ställe men att de får arbeta mer för att ta sig igenom denna gång med ärrbildning.
Mitt urakuta kunde jag åka hem efter 4 dagar. Men planerade låg jag inne 8 dagar... Så är väldigt olika. Mitt planerade var inte skonsamt nånstans, och är nervös för kommande planerade snittet!! Hua...
Allt gick bra tills att de skulle sy mig. Bedövningen tog inte helt på höger sida och därmed kände jag när de sydde hela den sidan. Gjorde ont!! Vilket resulterade i att jag fick för mycket mediciner så jag fick hjärt och andningspåverkan. Kräktes 10 min efter jag var ihopsydd, något av det hemskaste jag gjort. Och de kunde inte smärtstilla mig helt enkelt... Var riktigt läskigt och smärtan var inte av denna värld. Och sen nerven de råkade köra över. Nä, så skonsamt var det icke.
Snitt är ju som förlossning, ibland går det hur bra som helst och ibland inte. Går lixom nästan inte att jämföra graviditeter, förlossningar och snitt. Är så himla olika, till och med när det gäller en själv från gång till gång. Min mamma hade snitt med min bror och hon kände inte nåt, inte ens efter och mådde hur bra som helst!
Sandra: är jätte ovanligt dock!! Var inte rädd. Det är som navelsträngsprolaps som jag råkade ut för, 1-2 st på 6500 födslar sa läkaren. Vet inte varför jag prickar in allt :/ Min satt också helt för med trean men den flyttade sug :) den brukar göra det på de flesta.
Charlotta: ja det var inte kul, gör mig nervös. Kunde ju inte bedöva mig på vanliga vaginala fl heller. Låg 28 timmar och många var dubbelvärkar... Men inget tog. La om epidural tex 3 ggr. Men icke. Ska på samtal med läkare osv innan snittet. Som sagt, jätte ovanligt. Men är rädd att det händer igen.
Sandra: Jag var också inställd på vaginalt med första (säte) och att jag skulle amma. Men är det något jag lärt mig under dessa tre barn ;) jo, det är att det är utanför ens händer lite... Det blir alltid som det blir, och huvudsaken är att bebis kommer ut och mår bra. Men man kan känna sig snuvad och ledsen, gjorde jag och särskilt med trean. Och med amningen, med första.. Lät på mammagruppen att bebis kommer ut och efter typ 20 min tar bebis bröst... Ville verkligen amma! Sprang på amningsmott i 5 v! Funkade ändå inte... Han hade ingen sugreflex och fick länge mata honom med kopp. Så där satt man med pumpen och var en ko hela dagarna ;) inte kul men det gick. Så man ska ha ett öppet sinne men självklart känna önskan :) har en kompis som har ett otroligt kontrollbehov, och henne var det svårt för när det inte blev som hon planerat och bestämt.
Nä oroa dig inte, vad det än blir så kommer det säkert bli bra... Även om mins varit lite eller mycket jobbiga så gick det ju bra tillslut :) och ja, hihi varit med om det mesta när det gäller grav, fl och bebis. Haft tre kolikbarn också. Så bara att fråga om det är nåt ;) kram!!