-
ja, barn är otroliga! men hon har verkligen något extra, så himla tapper och positiv tjej! välkommen in när du har tid :) lycka till med maten :) kram och tack!! Säg till när du hittat vagn sen :)Floff skrev 2012-01-14 16:53:05 följande:Nää, lilla plutten
Fantastiskt att en så liten kan vara så stark.. Ska absolut kika in på din blogg när jag får en stund över (hungrig tvååring gnäller..). Kram till dig och lilltjejen! -
Lima: tack!! Ja :( bara en månad sedan hon låg på IVA sist :(
Var det du och jag som pratade om örontäppa förresten? Kommer inte riktigt på vem det var... Kram!
blogg.mama.nu/ceciliasvensson/category/alskade-astmabarn/ -
Tess: tror det kan ha skavt lite bara då slemhinnorna är sköra under grav. Har många vänner som fått så efter sex och lyft. Har en arb kamrat som blödde som mens genom två hela grav, men i hennes fall var det också normalt.. Men ring bm om du är orolig!!
-
Lima: men du har minne att det var i denna tråd? Är ju med i flera och har också hormonhjärna just nu... Vem tusan var det!!?? Haha. Var på närakuten ikväll, de tig in mig trots att det ej är akut då jag aldrig kommer iväg till VC pga sjuka dottern. Hör ju asdåligt sedan flera veckor tillbaka. Var förkyld ett bra tag innan jul och ihop med graviditeten och dumma slemhinnor så har jag massa vätska och slem som buktar ut i båda öronen... Kul!! Så detta kommer jag få dras med tills efter FL trodde läkare... Kanske nån som kommer ihåg detta? Vet att nån annan blev täppt i öronen också av grav. Men detta var riktigt ordentligt och säkert pga förkylningen också som jag hade för längesedan...
Härligt med lite mums :) ska ta glass snart ;) gräddglass med noggersmak! -
Lima: nä är ingen inflammation, bara massa vätska och slem, urk!! Men det gör ingen skillnad. Är gammalt öronbarn och aldrig haft så här. Bara att gilla läget ändå, grymt irriterande dock!!!! Men nu vet jag att det ger med sig... Typ om 3 mån eller nåt :p
Rastlös: ja det var det ju :) åh härligt med människor med minne :) ja grymt irriterande! Pratat med vårdguiden och VC i telefon och de trodde vaxpropp eller var typ säkra och ville att jag skulle ta såna där droppar i öronen, men nåt sa att jag ska kolla först. Och jag ska absolut inte ta droppar med detta enligt läkaren.
Charlotta: jag har annars varit grymt täppt i näsan vid grav... Aldrig i öronen trots att jag haft många inflammationer som vuxen också. Låter som mig, säger va? Va? Va? Hela tiden och ljud är jobbigt... På ett konstigt sätt. -
Ang overall: Jag kommer nog ha en tunnare mysoverall i april, och något extra runt halsen bara.. Och anpassa filt efter väder typ. Alltså ingen regelrätt overall utan mer en jumpsuit eller nåt som är mer overallig ;)
-
Från v 26 har vi försäkrat våra tre barn :) är i v 25 (24+3) så är dags snart!
-
Floff: absolut inte :) ring dem bara :)
-
Vi har också trygg hansa till alla 3 barn, och blir det till fyran också. Kan säga att vi fick ju faktiskt en sjuk dotter och jag är väldigt nöjd med vår försäkring. Så kan rekommendera dem!
-
Jag pratar iofs om barnförsäkringen, ingen visste att hon skulle bli sjuk. Upptäcktes när hon var 5 mån. Men vi har kört på de högsta försäkringarna rätt igenom. Ang gravidförsäkring har vi då betalat.