Aprilbebis 2012
Thelma: jag hade 75/60 förra veckan :/ men rättat till sig nu och ligger på 100/60.
Thelma: jag hade 75/60 förra veckan :/ men rättat till sig nu och ligger på 100/60.
Thelma: ja det var lågt och nej, inget direkt man kan göra och är ofarligt men jobbigt med yrsel och svimningskänsla.
Lima: visst är det galet!! Var ju nyss man hoppade med i tråden ju ;) och snart ska bebisar börja dimpa ner :)
Trollet: hua ballongen kommer jag ihåg. Jag tyckte det kändes en hel del när de satte in den... Men allt mitt låg så långt bak så det var ruffa tag :/ men har du kvar den nu tills den poppar ut? Skönt att få vara hemma i lugna miljön lite :) kolla på film och mysa lite så kommer det säkert igång :)
Juskus: nja jo några. Är så yr så kommer inte ihåg vad jag skrivit ;)
Men min puls har ju varit hög pga andningen. Syresättningspåverkan, blodgaspåverkan, väldigt hög andningsfrekvens... Jätte skakig. Ja och lite så. Tydliga tecken på att det är nåt.
Men de vet inte riktigt. Kan vara en blandning av lågt HB, min astma och sköldkörteln. Går på starka kortisontabletter och levaxin nu, och ska göra det resten av grav. De gjorde hjärt UL och det såg bra ut förutom att det får fort och hårt. HB är bättre nu efter järndropp. Fick ju även syrgas och inhalationer.
Är hemma på prov sedan igår em, men ska in vid minsta försämring. Än så länge funkar det men är i viloläge hela tiden som läkaren sa. Så vi får se här närmsta dagarna hur det blir. Bebis har de övervakat väl och hon mår verkligen jätte bra, ingen påverkan på henne alls så det är ju jätte skönt.
Kramar och tack för frågan.
Slemproppen kan återbildas när den släpper i tidiga veckor. Men är man långt gången brukar det vara tecken på att nåt är på G även om det kan ta ett tag ändå. Och slemmisen är ju verklig... Min kom hel och hmmm... Fin ;) på fl när de tog vattnet. Och många av mina vänner har slemmisen gått på runt bf och ganska snart efter har det satt igång. Men vattniga flytningar har man massor oftast, och ibland kan man till och med tro att vattnet gått. Jag får också lite slemmigt i dessa ibland. Men slemproppen är mycket seg och slemmig, och kanske lite vit, grå, blodig sådär... Eller genomskinlig, men en udda sörja helt klart :)
Grattis trollet!!!!! :)
Grästuva: alla mina tankar till er!! Jag beklagar verkligen! Kramar!!
Var hos bm idag... Hon tycker bebis känns lite liten så ska på tul imorgon kl 14. Hon vill bara ta det säkra före det osäkra med tanke på att jag varit inlagd för andningen och ätet mediciner osv. Magen är mindre än vad den var med barn nr 3 som jag verkligen var svårt sjuk med... Tror inte det är nån fara på taket så, men bra att man kollar.
Haha är det bara skåningar här? :) har vänner i Kristianstad iaf så kanske får höra till gänget ändå ;) fast jag är bosatt i Sthlm. Men är smålänning ska jag läggs till hihi
Var på tul igår. Bm tyckte att bebis kändes lite liten men allt såg bra ut. Hon har ju legat i säte fram till natten till måndag nu. Och var hos bm i måndags, fick en tid till tul igår. De ville också ta CTG på mig och göra gynundersökning för jag har rejäla sammandragningar kvällstid och natt. Även om jag bara hade några vanliga SD under CTG så såg man att magen jobbade på hela tiden. Den gick inte ner i viloläge så att säga. Stor skillnad mot när jag låg inne för då gjorde man CTG i en vecka varje dag. Men nu när jag var inne hade jag inga onda så undrar vad de mäter upp till då!? För nu var det ett läge där jag inte kände nåt utan blev hård utan smärta npgra gånger. Inget på G så, men helt klart hänt nåt och lkat i frekvens. Tappen börjar bli mjuk också, och hon har vänt sig ner... Är fjärde barnet så är lite nervös om det bara säger pang. Har aldrig känt så här mycket innan med de andra, men kan ju säkert hålla på så här i typ tre veckor till. Har snitt den 23 april.
Grattis till Ebbe :) det skulle vår också heta om det blev en kille :) fint! Men bor en Hilda i magen :) jag har planerat snitt den 23 april! Hur många dagar innan bf var snittet satt?
blogg.mama.nu/ceciliasvensson/
Evli: grattis!!! Nu poppar det ut barn minsann :)
Threlma: Ja jag har rörlig bebis. Inga av mina har varit fixerade. Det din bm pratar om är navelsträngsprolaps, väldigt ovanligt men när det väl sker är det extremt allvarligt. Detta hände mig med mitt tredje barn 2008. Var nära att förlora henne men tack och lov var vi redan på sjukhuset då så jag sövdes på stört och katastrofsnittades. Av ca 6500 födslar per år (på det sjukhus jag var på) är det 1-2 personer som råkar ut för detta. Om vattnet går, lägg dig antingen som du säger på rygg, eller helst med något under rumpan så att bebis ramlar mer bakåt än framåt. Eller ner på alla fyra med rumpan i luften. Kan vara jobbigt att ligga på rygg nu. Men som sagt, de flesta bebisar är rörliga... Iaf efter ettan... Och händer extremt sällan trots att vattnet går, men man ska absolut ta det säkra före det osäkra.
Jag tror att en del inte tänker på att säga det just för att det är så sjukt ovanligt. Men tycker absolut att man ska bli informerad om det... Men är ju samma som att de går ju inte igenom alla risker gällande förlossning eller ev snitt. Vissa saker vet man och andra inte... En del blir jätte skrämda av varningar, men hellre det så man kan vara uppmärksam.
Nej tack!! Inga såna mammor och barn här!! Går själv och är nojig att vattnet ska gå efter allt med Filippa... Sitter djupt.
Lycka till lepanden!!!!
Ja grattis till bebisar :)
Min bebis kommer den 23 april, så jag går med mage fortfarande :)
Miss giggle: men om vattnet gick i måndags borde de sätta igång dig nu!! 48 timmar efter vattenavgång bör något hända och bebis ska ut för det det är infektionsrisk om hinnan gått även om det bara sipprar lite. Tog de test och fastställde att det var vatten? För jag tycker det låter lite långt nu och för ny bedömning om vattnet gått... Är ju bara att köra i mina ögon om så är fallet.
Lycka till imorgon!!
Själv har jag inskrivning på sjukhuset imorgon! :)
Miss giggle: lycka till idag!! Hoppas det löste sig själv med värkarna :)
Lima: ja! Inskrivning idag och snitt på måndag!! :) så fort det gått! Tack :)
Grästuva: tack :) och nej inte hört nåt... Men kanske inte har tid och lust för fl just nu? Hoppas allt är bra där iaf!!
Grattis!!!
Vår lilla är här!! :)