Inlägg från: Kaosmamma |Visa alla inlägg
  • Kaosmamma

Aprilbebis 2012

Juskus: för varje barn känner man mer och mer hur magen jobbar och tränar, vissa mer och vissa mindre. Så är troligtvis att du känner mer nu med andra barnet. Jag har både SD och bra molvärk tid till tid.

• Kaosmamma

Säger bara parfymfritt jämt... Tvättmedel med parfym kan ge upphov till allergier och utslag osv. Behöver inte komma direkt alls, men ligger och retar så kanske man har en tvåårig med massa problem sedan.

• Kaosmamma

Sandra: hade också min i vägen med trean, men den flyttade på sig. Är det vanligaste :) men skönt att det såg bra ut. Sen snitt vet man ju aldrig :/ fick ju urakut katastrofsnitt ändå :p men det gick det också! Nu får jg planerat snitt och känner mig lite deppig för det, men bara att gilla läget. Men de flesta barn kommer ju faktiskt vanliga vägen :) skulle vilja uppleva det igen! Av fyra barn är en vanligt...

• Kaosmamma

Lima: Gud ja! Annars hade två av mina barn troligen inte funnits och inte jag heller. Gjorde planerat med första och gick inte så bra än att han mådde bra så klart och att det onda gick över. Så har ett jätte jobbigt planerat snitt i bagaget och det är därför jag ej ser fram emot det. Så ska på läkarträff den 1 mars för att försöka ha en beredskap ifall samma saker händer igen. Urakuta var jag ju sövd på... Var ju trauma utan dess like men gick ändå bättre än det planerade om man nu kan säga så... Vadå naturligt snitt? Haha utan bedövning eller ;) skojja. Berätta mer :)

• Kaosmamma

Sannana: mitt första var i säte, han låg alltid så och gick inte att vända. Nr 2 låg i säte nästan till v 36 men sen fixade hon till sig :) men bebisar kan vända sig om de vill så länge de är i magen. Finns de som vänder sig på FL fast det inte är så vanligt.

• Kaosmamma

Lima: tack. Jag är en seg jävel ;) kram!

Vad hemskt!! För det var lite det som hände mig... Eller inte alls så illa men kände när de sydde ihop mig, det släppte och de kunde inte smärtlindrande mig. Blev övermedicinerad och fick andnings och hjärtpåverkad och fick ligga på intensiven 12 timmar. Kunde inte stå upp på 4 dagar och hade massa problem efter.

Jag fick ju sonen på bröstet sen efter pappa fått klippa navelstumpen... Men är jätte svårt att hålla bebis för man ligger ju ut med armarna. Och vet du hur de gör det mer ruffigt än vad det är? Gör ju ett mycket litet hål i magen och man ligger ju och hoppar som tusan fram och tillbaka. Tror ändå det räcker för mig vid snitt :)

• Kaosmamma

Har alla ni vaccinerat er mot influensa? Jag har svår astma och är i riskgrupp av den anledning men nu är man ju gravid också.. Men helt ärligt så har dottern varit så svårt sjuk hela hösten och är fortfarande att jag inte kommit iväg på deras tider... Har lite ångest!

• Kaosmamma

Hannis: va? Äh!! Trams. En del alltså... Av 4 barn kommer jag ha fött 1 barn vaginalt. Resten snitt. Två planerade och ett urakut katastrof. Känner mig jätte bra som mamma :) däremot älskar jag att föda, men huvudsaken är ju att pyret kommer och mår bra! Jätte skönt att du snittas om det är det rätta.

Svar på tråden Aprilbebis 2012