Inlägg från: Kaosmamma |Visa alla inlägg
  • Kaosmamma

Aprilbebis 2012

Floff: vad roligt :) grattis till vagnen!! Ska hämta vår också, borde göra det typ nu :)

Själv sitter jag och är lite deppad... Hör ännu sämre nu och är riktigt jobbigt måste jag erkänna. Jag är ju sk öronbarn och har haft massa öroninflammationer i vuxen ålder och då blir jag täppt men detta går inte att jämföras, hör mycket sämre nu. Är inne på 5:e veckan. Och tror att min huvudvärk beror på att ljuden blir så susiga och att jag måste anstränga mig för alla ljud. Jaja...

• Kaosmamma

Sandra: ja det är fruktansvärt! Och jag är så beroende av hörseln till dotterns sjukdom också... Ett snäpp till och jag hör ingenting. Läkaren sa att det är fullt av vätska och slem och bara buktar ut, riktigt illa såg det ut. Blä!! Hoppas det släpper illa kvickt efter snittet!

• Kaosmamma

Sandra: jag är ändå på fjärde barer ich haft nästäppa från hell men aldrig i öronen trots min öronhistoria.. Men nu jävlar ;) absolut, det mesta försvinner! Mitt bäcken efter tvåan gjorde det dock inte... Är nog därför jag är lite nojig. Ja det lät jätte mysigt när läkaren förklarade ;)

• Kaosmamma

Em: badhus är inte farligt så om man inte lider och lätt får uvi. Bubbelbad är ok om det är 36 grader har jag för mig och man får bubbla utan bubblor ;) nåt sånt. Googla :)

• Kaosmamma

Vi har en UJ singel sedan innan, så blir det en ny UJ duo som vi ska hämta i helgen. Ev en bugga sulky (bee) i bilen sen. Ang syskon och komma åt bebis... Vet inte... Vi har lixom mer eller mindre Sötis haft bebis på golvet eller i babysitter om jag fixar nåt. Jonathan var 1 år och 1 månad när hans första syster kom och han har aldrig varit hårdhänt mot henne och har verkligen aldrig behövt tänka så mycket där. Men är man alla i samma rum bara så är det väl lugnt om båda är på golvet? :) ska jag på toa kan man ju bära in tex babysittern eller ta med syskonet. Lämnade de aldrig direkt ensamma i samma rum för man kan ju aldrig veta helt säkert, olyckor osv. Men annars... Dra in vagnen, lägg i spjälsängen eller ha i bärsele.

• Kaosmamma

Ja för det gör man inte med hund eller så heller, är ju ändå små barn, men vi har aldrig haft problem att ha alla barnen på golvet när jag lagar mat eller fixar tvätt osv :) men skulle ibte lämna dem ensamma trots att det säkert vore lugnt. och är det ett syskon som gärna klappar lite väl hårt får man visa osv.. Lika bra att lära sig också :) men kan ju vara skönt att hitta något om man är extra trött och syskonet extra på ;) som du säger en vagga med hjul eller liknande. Annars kanske bebis sover och kan göra det i sin säng osv. Man hittar sina vägar :) nu kommer mina barn vara 7 år, 6 år och 3 1/2 år så det blir värsta semestern nu ;) massa hjälp kommer jag få! Annat var när det var 3 år, 2 år och nyfödd... Haha :) fast ändå inga större problem så men inte lika självgående ;)

• Kaosmamma

Karisma: man får alltid en handläggare :) i alla ärenden på fk.

Ska till spec. Mvc och få min spruta 7 feb, sen väntar jag på tid för snittsamtal också. Är du med i i gruppen för oss som snittas i april förresten? :)

• Kaosmamma

Karisma: tror det är olika för grav, sjukskrivning, VB osv. Har alltid fått en handläggare iaf men kanske är olika?

Jag är RH 0 neg, så ska få en spruta för det i v 28. Lämnade blod förra veckan för att checka läget så inger blandats eller så då mina barn är positiva.

Ja, jag skulle få tid snart jag också, iaf snitttiden. Sen har jag ingen brådska med läkaren egentligen men de vill träffa mig då mina snitt varit lite dumma.

Okej :) jag har så dåligt minne nu med allt så kommer inte ihåg om du var med där :) har precis börjat vara lite mer aktiv nu igen efter dotterns dippar. Ja jag bytte nick, heter kaosmamma på bloggen så fick bli så här också :) men animegirl är ett kärt gammalt namn dock!

• Kaosmamma

Babyshop och några favvomärken där säger jag bara :) väldigt härliga mönster och färger :) me like!

Svar på tråden Aprilbebis 2012