• Milljor

Aprilbebis 2012

Maximumtaste skrev 2011-08-29 09:33:11 följande:
    Milljor: det är några st som vet om:) tänker inte berätta för dem andra som inte vet om.. Dem får väl se magen som bara blir större och större hehe.. Chefen vet faktisk men hon säger inte till nån:)
    Ja det ska bli så spännande att se hur det står till därinne:) va ju i början på v6 sist och då va det ju bara en liten prick typ:) lär ha vuxit mycke nu:) hoppas jag.. Nojjig som man e.. Men illamåendet hoppas jag e ett tecken på att det är liv därinne iaf.. Och dem spända brösten och växtvärken som kommer då och då:) shit va jag nojjar mig nu då! Hehe

Åh så skönt att chefen vet!!!! skönt med lite back up när man mår så illa.

JAg är lite nojjig..jag bytte jobb i maj..och har ff provanställnigen som går ut i november...då är jag ju typ i vecka 18 tror jag.... Vet int eom jag ska berätta elle rinte innan dess. risken är ju att jag inte får fast om de får reda på at jag är gravid.

Till saken hör att på intervjun så frågade han mig om jag hade tänkt å skaffa barn snart. Jag blev sur ch svara tvärt det ha rinte du med att göra! Kanske inte så smart men blev så sur. Sen så sa jag som det var att jag har en tumör i hjärna  och har svårt att bli gravid (vilket är sant, äter medicin 2 ggri veckan för det)) och att vi är gravida nu är ju ett jäkla under.

Risken finns ju att han tror att jag ljög för honom....,hmmm dilemma vad gör man?

• Milljor
    Simpan skrev 2011-08-29 13:13:18 följande:
    Miljor; bättre är det! Men jag ligger fortfarande inne. Har inte behållt nåt själv, utan det är dropp som gäller. Det är jättetröttsamt att ligga här, men vad gör man inte? Finns inte så mycket att välja på. Men idag har jag iaf varit uppe och rört mig. Tagit tre klunkar blåbärssoppa som jag fått behålla. Kanske vänder det nu? :)
    Skönt att det är bättre!!!! Förstår att det är segt..men ölika bra att stanan så länge som det behövs för ditr och den lill* bästa!!!! Hoppas det vänder.....annars kommer det inte vara mkt kvar av dig om du inte får äta något :)
  • Milljor
    Lazyass skrev 2011-08-29 13:09:42 följande:
    Äh skit i om han tror att du ljög. huvudsaken är ju att DU vet att du inte gjorde det. Sen om han tror dig eller inte ligger ju helt hos honom och nåt som du inte kan styra. Du ska ha ett alldeles särskilt grattis med tanke på omständigheterna!
    Ja du har rätt! hoppas bara att jag får behålla jobbet....om inte så är det völ inget arbetsplats man vill vara på iaf!!!! men surt att bli arbetslös när man är gravid...nä så ska jag inte tänka VAR POSITIV NU!!!!! :)
  • Milljor
    Simpan skrev 2011-08-29 13:41:30 följande:
    Det är - 5 kg nu.
    ojoj 5 kg.....hoppas verkligen det stannar upp nu!!!!!
  • Milljor
    JohannaB skrev 2011-08-29 16:07:45 följande:
    Hallå tjejer!

Jag har en riktigt dålig dag idag. Mår väldigt illa och är för första gången riktigt  nedstämd. Jag sov väldigt dåligt inatt och hade ännu en missfallsdröm, så det är nog därför. Jag brukar inte drömma om sanna saker, så jag tror inte det är någon fara och egentligen mår jag jättebra, så jag hoppas att det bara är en svacka.

Min bästa kompis skickade ett "jag vet inte var jag har dig"-brev till mig i helgen, vilket gjorde mig riktigt ledsen och känner att jag måste verkligen ta tag i den relationen - fast jag känner inte att den är dålig, men om hon upplever det så, så har hon ju såklart också rätt.
    Sen även om jag har världens finaste man som behandlar mig som en prinsessa så har denna helgen verkligen visat för mig vilket dåligt alternativ jag är för honom. Det tycker ju inte han såklart (tur är väl det!!), men jag kan inte se hur han föll för mig om  man jämför med de andra tjejerna i vår umgängeskrets. Alla är skitsmala och fina, roliga. Jag är trött, svullen och grinig.
    OBS! detta är ju inte sant, jag fattar ju det med hjärnan, men det är väldigt svårt att fatta det med hjärtat också. Jag blir verkligen behandlad som en drottning hemma och han är väldigt kärleksfull, jag kan bara inte fatta att han säger att jag är finast i hela världen när jag ser hur våra gemensamma tjejkompisar ser ut... Blääääääääääääää

Är det någon annan som känner sig riktigt nere då och då? Inte bara grinig och humörsvängig, utan verkligen nere? 
    Amen åh lilla vännen. Skickar massa kraft och styrka!!!!! Jag har sådana dagar även jag....man känner sig fet ochful och bara så tråkig.. Det kallas visst hormoner :) Men helt allvarligt.....inte ofta men ibland kommer de dagran då man verklgen funderar över livet....Missfallsdröm...jag tankar kring mf kommer nog förfölja oss alla en bra bit framåt....

Så tråkigt med din kompis men jag tycker du är klok i ditt resonemnag att du respekterar henns känsla för relationen. Det komme säkert ordna sig sätt er ner och prata om saken bara. Vet hon att du är gravid? Annars kan ju det vara en bra sak för att föra er närmre varann....

Stor Kram
  • Milljor
    liinaH skrev 2011-08-29 19:45:31 följande:
    oj, det va tidigt !
    jag testade mig bim - 1 , bim + 3 , bim + 5 och fick neg..
    men nu bim + 10 och 12 är det ett plus, är det konstigt ?
    Jag plussade en vecka efter BIM....men lite svårt at säga för jag blevgrabid direkt efter ett MF.....så plusset kom lite som en chock men ack så välkommet!
  • Milljor
    ÄlskadeT skrev 2011-08-29 21:55:35 följande:
    Idag har jag bokat tid till barnmorskan. Ska på inskrivning den 20 september.
    Även fått tid till KUB. Här erbjuds det från 33-års ålder och jag har fyllt 33 i år. Dags för det den 18/10.

Ska någon annan göra KUB?
    jaghar har inskrivning 22/9 och JA vi gör KUB tid bokat den 7/10.....är också 33 och känner att det är rätt beslut att göra det!
  • Milljor
    ÄlskadeT skrev 2011-08-29 22:29:26 följande:
    Är MKP mer tillförlitligt än fostervattensprov? Mindre risk för missfall?
    Bra fråga, det vill jag också veta om ngn har koll på det....
  • Milljor
    Simpan skrev 2011-08-30 09:29:07 följande:
    Nu har ronden varit .. Mera dropp. Gått ner ett halv kilo till. .. känns hopplöst just nu. Det känns som att man aldrig kommer härifrån jag som älskar mat!!!
    Men vännen....att det inte vänder för dig!!!! Fortsätt kämpa det kommer vända för eller senare. Stor kram
Svar på tråden Aprilbebis 2012