Inlägg från: Kaosmamma |Visa alla inlägg
  • Kaosmamma

Aprilbebis 2012

Thelma: jag låg inne 10 v med mitt tredje barn. I sträck. Träffade knappt mina barn som var 2 och 3 år då. Men vet du, på det stora hela är det en sån liten tid och barn undrar alltid massor :) snart är ni hemma ihop igen och slipper sakna varandra!! Kram på dig!!!

• Kaosmamma

Ja fy! Vet exakt som sagt. Ligger själv inlagd på förlossningen här... Kryper i mig redan. Men de vill utesluta propp i lungan så jag ska röntas och fick en blodförtunnande spruta här.... Allt är bra med bebis dock.

Hur går det med värkarna nu thelma?

• Kaosmamma

Ja här på fl känns så där att vara. Var bättre på en avd ändå.

Men det låter ju bra ändå. Hoppas det får vara snällt mot dig nu. Och att du kan få vara hemma snart i vilande position.

Fått tid kl 23 för röntgen sa bm precis... Får vi se vad den säger.

• Kaosmamma

Jag mår bättre nu. Fått komma hem men ska tillbaka på måndag till läkare igen. Och åka in igen om det blir illa återigen. Fick flera omgångar av starka inhalationer och syrgas samt stark dos kortison som ska tas totalt i 6 dagar. Så får vi se. Det är absolut inga klockrena astmasymtom egentligen men kroppen reagerade bra på detta och järnet är högre av droppet också. Så blev nog en bra fnurra sv detta ihop. Skönt att det inte var en propp. Hua. Kram!!!

• Kaosmamma

Trollet: åhhhh lycka till nu!!! Och vi väntar med spänning.

Ego:
    Jag ligger på sjukhus mer eller mindre sedan i fredags. Har andningsbesvär men nu har en medicinläkare från lungkliniken varit här och ska försöka lösa pusslet.

• Kaosmamma

Trollet: förstår det!! Vilken vecka är du i? Kommer tänka på dig imorgon :)

Tack! Jag hoppas det också! Hoppas att han kommer fram till att detta är problemet och så här löser vi det. Haft tufft med andningen i ca 2 v men nu har det eskalerat. Men bebis mår jätte fint! Bara jag som är halvdan... De pratar om propp i lungan igen så vi får se... Men jag tror inte det.

• Kaosmamma

Lima: tack snälla!! Men du vad är det för tråkiga nyheter? Du behöver inte berätta om du inte vill. Kram!!

Miss giggle: hihi är nog mig du ställer frågan till ;) menade bara att här kommer lite egoinfo :) ja asså med de andra barnen har jag också haft känslan av att det är svårt att andas men på ett helt annat sätt, men grymt jobbigt var det ändå. Men denna gång har det varit en helt annan nivå. Jag har legat och flåsat som en ko i sängen och knappt inte kunnat gå på toa ens. Nästan kräkts och svimmat pga utmattning. Haft dåligt HB. Blev inlagd i fredags och fick järndropp, syrgas, inhalationer och äter starka kortisontabletter just nu. Men ja man ser att pulsen är hög, andningsfrekvensen är hög, hjärtat slår för fort och hårt, sen har jag en viss syrepåverkan. Skakar och får svimningskänslor. Men nu är det iaf lugnt när jag ligger ner (för det mesta), så jag iaf hämtar andan något. Innan var det typ hela tiden. Men klappade halvt ihop vid frukosten idag på sjukhuset så går lite upp och ner. Mer utredning imorgon...

• Kaosmamma

Miss giggle: men om det är så pass tycker jag definitivt att du pratar med din bm. Jag ringde min bm och hon sa att jag skulle åka in direkt och skrev det till sjukhuset också. Då hade jag varit hos min bm 2 dagar tidigare och var redan skranglig då i blodtryck, HB och socker. Men det slog till mer ordentligt dagen efter besöket. Fick min bm:s privata mobilnummer och allt. Tycker du ska prata med den som har hand om dig. Syrebrist tror jag inte du har men förstår vad du menar :) tycker du ringer bums imorgon så någon kan avgöra om det är känslan som är otäck eller om du faktiskt har en påverkan som du behöver hjälp med! Kram

• Kaosmamma

Väntar på att de kommer in och ska ta mer tester nu... Hoppas på något slags svar iaf!

Thelma: jag blöder som en tok!!! Är ingen fara, slemhinnor som blir sköra.

• Kaosmamma

Blodgaserna var visst påverkade också... Aj de stack i handleden. Tagit mer prover, för sköldkörteln också... Får se om de hittar nåt. Skulle vara så skönt med att veta och hur man kan arbeta med det.

Svar på tråden Aprilbebis 2012