Inlägg från: Kaosmamma |Visa alla inlägg
  • Kaosmamma

Aprilbebis 2012

Ang med benen... Får ganska illa RLS (restlesslegs syndrome) alla mina grav. Så här också... Nån som har nåt att tipsa om där förutom högläge och mycket vätska? Aldrig hört om tex stödstrumpor kan dämpa, nån som vet?

Sen är jag beräknad nånstans mellan 1-4 maj :) men blir planerat snitt 10-14 dagar innan bf. Och ang trots... Min son som precis blev 7 år OMG!!!!!

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/

• Kaosmamma
    rastlös skrev 2012-02-13 10:25:45 följande:
    Jag har också problem med RLS. Sjukt jobbigt. För mig blir det bättre (men inte helt bra) om jag äter Magnesium, finns att köpa på apoteket och ska vara ofarligt att ta när man är gravid.
    perfekt!!! då ska jag köpa det!! är vidrigt.. skulle snott dotterns magnesuimdropp på sjukhuset för en vecka sedan =P jag sprattlade runt som en tok där... hua!
  • Kaosmamma
    Karisma skrev 2012-02-13 09:48:21 följande:
    Vilken tur Liam verkar ha hoppat över den trotsen då. :) Eller så kommer den sent. :P

/K
    sonen har alltid haft häftiga trotsar.. inte tjejerna, men får väl se i tonåren sen.. kanske det byts ;) han säger nej till allt, självklara saker blir inte självklara och har svar på tal på allt.. diskuterar konstant.. jag som har nedsatt hörsel nu också, haha sjukt jobbigt! men.. det är perioder.. så får man tänka ;)
  • Kaosmamma

eme: tack! :) Svårt att hjälpa... Komma och städa och laga mat kanske ;) visst är hon en kämpe!! Lilla gumman! Önskar hon slapp dock...

Fin mage!! Men jag tycker den ser normal ut för att vara i v 33. Har kompisar som fått tvillingar och deras var bra mycket större.en vissa är ju mindre också iofs... Men vadå, har de ev sett tvillingar på ul? Jag är 163 cm och fick jätte mage redan med första, gick upp 33 kg dessutom ;) detta är första som jag har ganska liten magen men den är liksom längre men inte lika putande medan de andra varit riktiga kulor utåt!

• Kaosmamma
    Thelma08 skrev 2012-02-15 21:47:00 följande:
    Jag blev inlagd på fl har nu fått en brickanyl spruta i låret och får inte lämna sängen mer än vid toa besök...

Måtte jag inte få stanna här länge...
    nämen åh :( det är så strikt alltså. skönt att vi ändå är lite uppåt i veckorna... men hoppas verkligen det stannar av nu och du får gå ett tag till. kram!!
  • Kaosmamma

Thelma: vad skönt att få röra på sig lite! Hoppas det ser bra ut så du får vara uppe lite.

Vet precis känslan :) låg inne 10 v på sjukhus när jag väntade trean, massa nyfödingar man fick se då medan man själv gick och väntande och väntade...

• Kaosmamma

Thelma: skönt :)

Lima: Jag får så och det är normalt :) hade kronisk uvi hela ena grav och då hade jag rejäla sammandragningar konstant. Men ha koll om det blir värre. Jag lämnar urinprov varje gång jag är hos bm, har två veckor mellan besöken.

• Kaosmamma

Em: det kan ju vara lite kombinerat också ibland med bäcken, molvärk och SD.

Om jag bara förklarar mina SD så blir magen hård, verkligen blir en stenhård kula. Gör lite ont och känns skumt. Får nåt rus genom kroppen. Känns även en del mellan benen då. Inte bäckenet, fast jag har det också, men känns inuti. Får svårt att gå och andningen blir annorlunda. Så det är väl mina SD :p

Sen får jag molvärk ibland också... Särskilt om det är mycket runt dottern. Och då är det som kraftig mensvärk. Diffust men ändå klart... I mage, rygg och mellan benen.

• Kaosmamma

Vicki: grattis :) vad härligt att han mår bra ändå. När jag låg inne kom en pojke till världen tidigt i v 28 som var väldigt tillväxthämmad, men han andades själv. Bara sondmat och värmebädd. Gick fint hela tiden men klart att de blev kvar ett tag. Låter som Simon hade väldigt bråttom ut! Väntar vi med spänning på bild sen när allt lugnat sig för er :) kram!

Svar på tråden Aprilbebis 2012