• Thelma08

Aprilbebis 2012

Tycket ner känns i stort sätt hela tiden. Och nej mensvärken går inte över av Alvedon.

Jag har som typ toppar av mensvärk, svagt molande helatiden sen kommer en riktig kramp/värk.
    Det ska gå över med Alvedon och vila gör det inte det så måste man ringa förlossningen eller barnmorskan.

• Thelma08

Nej jag är i v 32+0 idag så det stämmer säkert med 5% på din miss giggle

• Thelma08

Ja, efter Att ha varit med om så mycket denna grav så fattar jag inte varför dom inte forskar och tar reda på mer om graviditeten. Finns himla mycket som är frågetecken ju.

Bm vi hade idag sa att dom går upp ca 250g/ veckan nu i slutet.

• Thelma08

Ja han va aningens större och det tycker vi är bra för han kommer nog inte ligga kvar så
    länge till.
    Det tror inte läkarna i alla fall, men jag är beredd på att gå tiden ut, så får vi väl se.

• Thelma08

Inlagd igen... nu ska jag få kortison för hans lungor ska utvecklas fortare.

Hade sd som mätte upp till 78 på ctg kurvan idag så läkaren va sådär nöjd...

• Thelma08

Nu var det dags för
    Ny brickanyl spruta... Har haft värkar med 3-5 minuters mellan rum som gjort ont långt bak i ryggen....

Jag som hade hoppats på att få komma hem...
    Men mini vill ut... Får väl snart en ny dom av läkaren.

• Thelma08

Jo dom hjälper nästan omedelbart men sen kommer det tillbaka efter ett par timmar igen.

Ja jag ska fråga doktorn ordentligt idag vad som kommer hända nu, om jag behöver ha brikanyl varje dag, och hur länge dom stoppar det nu.

För nu har vi ett TUL som visar på en lite större pojke ca 2300g redan och jag har fått kortison för hans lungor.

Ena läkaren säger 35+0, i onsdags sa bm som
    Gjorde TUL 34+0 sen sa läkaren som skrev in mig att 33+0 sen fick det nog räcka.

• Thelma08

Usch ja dessa sjukhus. Tur att dom finns, men jävligt jobbigt att vara här...

Min sambo och vår son va här inne nu ikväll och hälsade på. Och nu när dom skulle köra undrade ju pojken varför inte jag ville följa med hem...

Nu lipar jag ju som ett barn...
    Fy fan för att behöva ligga här måtte jag komma hem imorgon.

Sen andra sekunden får man tänka på att jag ligger här för lillebrors skull...
    Hoppas dessa sista veckor går snabbt så vi kan få leva tillsammans som vanligt...

Ursäkta mitt dystra inlägg, men fy vad detta
    Är jobbigt...

• Thelma08

Ja fy stackare som behövde ligga inne så länge.
    Ja det är ju väldigt lite tid i det stora hela.
    Men känns som en hel evighet här ju.

• Thelma08

Ja förlossningen är nästan värre att ligga på där känner man sig sjuk av att bara va tycker jag.
    Jag ligger i alla fall på bb.
    Gjorde precis en ny ctg kurva och där va bara en sd som kändes. Så det va dom nöjda med.

Svar på tråden Aprilbebis 2012