• Thelma08

Aprilbebis 2012

Med första hade jag också en del sd men inga som kändes så här mycket och kommer om nätter eller när man ligger på soffan...
    Vår son är 3 år nu och längtar ihjäl sig han tycker lillebror ska komma nu

Jag va inne på fl förra veckan och hade då regelbundna sd så jag ska ringa min bm i veckan och få det kollat så inte tappen påverkas.

• Thelma08

Poppee
    Jag har bf 2/5 efter rul men när jag va på fl på kontroll häromdagen så visade sig att bebis var i v 30+4 istället för 28+0
    Så hon sa att 16-19/4 va en mer lagom
    Bf tid

• Thelma08

Ja denna gången blev de på rätt håll

Ul är så mysigt hoppas allt är bra
    Vi ska med på ul fast inte förrän den 7/3 då dom kollar det ordentligt.

• Thelma08

Va skönt att allt var okej för dig emeliee.

• Thelma08

Jag har hört att sf måttet är veckan man är i +- 2-3cm
    Huvudsaken är att man följer sin egen kurva.

• Thelma08

God morgon! Behöver få lite råd av er.
    Som jag skrev innan så var jag ju inne på fl i torsdags kväll och då konstaterade dom att jag hade mycket och regelbundna sammandragningar.
    Läkaren kollade tappen som var 4 cm, alltså okej. Men hon sa att håller sammandragningarna i sig så skulle jag ta det med min bm.
    Sd har ju hållt på så länge, inte blivit värre men heller inte färre.
    Tycker ni jag ska ringa bm? Eller avvakta ett par dagar till? Har tid hos bm den 29/2 är det för länge att vänta?

• Thelma08

Jaha då får jag allt åka in till FL i dag igen... Ringde bm för att rådfråga henne men sköterskan som svarade sa att jag skulle
    Ringa fl för sär va ingen bm för än på fredag.

Så jag ringde fl och pratade med en jätte trevlig bm som sa att jag skulle in för en ny bedömning av tappen.
    Jag tyckte jag kunde vänta men det ville inte hon.

Lite jobbigt då min sambo är bort rest nu i veckan kommer inte hem för än på torsdag kväll. Sen är han hemma över helgen och åker 100 mil iväg på söndag kväll... Och blir borta till torsdag nästa vecka...

Nu får min bror hoppa in och passa sonen en stund så jag kan åka in där...

Är så jäkla rädd för att jag kommer bli inlagd... Så jag får nästan tårar i ögonen av att tänka på att jag ska köra in där snart...

• Thelma08

Jag blev inlagd på fl har nu fått en brickanyl spruta i låret och får inte lämna sängen mer än vid toa besök...

Måtte jag inte få stanna här länge...

• Thelma08

Jag är förflyttad till bb nu och ska bli kvar i alla fall denna natten.
    Tappen är inte påverkad den var 45mm lång så det var okej. Men har ett par perioder varje dag som sd/förvärkar kommer var 3-5 min och håller på i 30-60 min.

Nu får jag röra mig lite för att se om det blir värre eller samma eftersom
    Jag gått med dessa sd en lång tid utan att reflektera över att dom kommer så ofta...

Uppdaterar när jag kan
    Man längtar ju inte mindre när man ser alla nyfödda

• Thelma08

Strax dax för dagens första ctg kurva...
    Var precis i fika rummet och käka frukost, kändes sådär när alla nyblivna mammor och pappor bara sa hej och tittade på en som om min bebis var död i magen. Ingen vågade säga nånting...
    Fy för dom som ligger inne med mer komplikationer än en annan som kanske inte vet hur det går för bebisen.
    Vi har ju ändå stor chans till att han överlever om han kommer nu i dagarna.

Hoppas allt är bra med er andra!!

Svar på tråden Aprilbebis 2012