Aprilbebis 2012
Någon annan som upplever yrsel och hjärtklappning och ofta är andfådd...
Ibland känns det som om hjärtat ska stanna...
Ska till bm på onsdag får ta det med henne då.
Någon annan som upplever yrsel och hjärtklappning och ofta är andfådd...
Ibland känns det som om hjärtat ska stanna...
Ska till bm på onsdag får ta det med henne då.
Åå måste va skönt för er som
Kan och får röra er nästan som vanligt... Pga mina Förvärkar får jag ju inte anstränga mig mer än nödvändigt, och det är jäkligt jobbigt att hålla sig lugn när man är en jäkligt aktiv människa annars. Men det går snabbt till v 35+0 och då stoppar dom inte mina värkar längre så då kanske man vågar leva mer som vanligt igen...
Fy idag har mina för värkar inte varit nådiga... Kommer tätt och varar länge...
Ska till bm imorgon så får höra med henne om jag behöver kolla det igen.
Svårt när sista läkaren sa att så länge dom är så här så är det lugnt och då kom dom med 2-3 minuters mellanrum och vissa gjorde ont... Dom gick upp på 28-45 på ctg skalan.
Men blir dom kraftigare eller vatten går eller du har en blödning så får du komma in.
Jag tycker det är jätte svårt att veta när jag ska ringa in eller det kan va, vill ju inte att det ska påverka tappen och sen va försent att stoppa...
Känns som att man vänjer sig vid smärtan och kanske inte reagerar om dom tar i mer än dom gjorde förra veckan...
Hemkommen från barnmorskan nu.
Allt var bra men hon (som många andra) trodde jag var minst 2 veckor längre gången än vad vi trott.
Han har legat med huvudet ner länge men nu var han bara lite ruckbar... Nästan fixerad sa hon...
Och sf måttet planade ut lite nu från att ha legat längst upp till att närma sig mitten...
Är era bebisar också bara lite ruckbara?
Detta är mitt andra barn och det är som ni skriver inte ovanligt att dom inte fixerar sig alls. Jag är glad att denna ligger ner och börjar fixera sig så jag slipper snitt, då operation är en stor fasa för mig.
Vårt första barn va också stort 4445g och 56cm, inget dom märkte på sf kurvan eller uppmärksammade. Min bm blev förvånad när vi kom på efterkontroll och fick höra att han va så stor.
Nu denna gången blev vi flyttade 2 veckor på ul och han i magen är också stor säger alla läkare (träffade en del när jag låg inlagd)
På onsdag är det dax för TUL.
Mitt socker låg bra vid glykosbelastningen och jag är normalstor själv och har endast lagt på mig 5kg (förra grav 12kg)
Kan där finnas andra anledningar till att man får stora barn?
Ingen i närmsta familjen har fått så stora barn.
Jag vägde 3400g o 48cm
Sambon 3600g och 52cm
Vi har köpt en overall i Teddy tyg. Men känns inte som att man lär använda den. Annars vet jag inte vad man ska ha på. En tjockare tröja och sen nerbäddad i vagn eller bilbarnstol med filtar...
Är här någon som har kraftig "mensvärk"
Jag har nu sen igår haft mensvärk i stort sett hela dagarna och nätterna, det kändes bättre i morse men det kom tillbaka nu vid 10 tiden igen...
Gör ordentligt ont, ja precis som mensvärk känns det som. Framme nere i magen.
Ja fy jag har riktigt ont nu... Har tagit Alvedon 2 gånger idag men det hjälper inte... Ska äta lite nu sen bäddar jag ner mig i soffan och blir där...
Poppee hur har din smärta blivit? Har det gett med sig nånting?
Mitt är kvar och gör nästan mer och mer ont. Får nog ringa bm idag eftersom jag legat inne för prematura värkar för ett par v sedan.