• Thelma08

Aprilbebis 2012

Dessa förvärvar (som dom nu kallar det) känns rätt så ordentligt nere i magen.
    Men jag har haft det så här i säkert 4 veckor.
    Men dom tycker att det kommer va svårt för
    Mig att känna skillnad på dom "riktiga" värkarna om dom skulle komma nu. Eftersom dom är kraftiga redan nu.
    Mina kommer med 2-3 minuters mellanrum.

• Thelma08

Ska ner till förlossningen nu och kolla tappen har inte den påverkats så får jag åka hem Håller alla tummar och tår nu.

Min sambo och son är här inne och hälsar på nu. Och sonen som är 3 säger
    -Mamma vi måste ju ta med oss dig hem för vi älskar ju dig... Snacka om att tårarna kom då

• Thelma08

Nu är jag äntligen hemma. Tappen hade krympt 2 mm men det var godkänt

Men jag fick inte anstränga mig nu på hela helgen och är sjukskriven på halv tid.
    Så nu hoppas vi att förvärkarna håller sig borta.

• Thelma08

Nej eftersom tappen var opåverkad så blev det bara 50% och jag mår nog själv bäst av att jobba!!

• Thelma08

Oj jätte stort grattis vicki
    Det är helt sjukt vad starka dom små kan va när dom egentligen har många veckor kvar i magen.

Personalen lugnade mig när jag låg inne nu att dom har stor chans att klara sig utan andningshjälp.

Lycka nu till och ta en dag i taget

• Thelma08

ATt det aldrig kan vara lugnt...
    Kom ju som sagt hem från sjukhuset i fredags eftermiddag och har i stort sett bara tagit det lugnt sedan dess.
    Fick inte lyfta tungt och gå långa sträckor och anstränga mig för mycket nu så klart...
    Men inget snack om att jag inte fick ha sex, vi myste på lite försiktigt igår morse och han kom i mig.
    det har så klart runnit ut sperma timmarna efter men igår kväll precis innan jag skulle lägga mig så kom där en skväll "vätska" helt klart som vatten utan lukt. jag blev blöt i trosor och igenom jeansen... 
    Nu i morse när jag vaknade och gick upp från sängen var det samma sak...
    Behöver jag va orolig för att det är vattnet som läcker.
    Har prematura sammandragningar och fick ju en brikanylspruta i onsdags.

Ja det är nog slut sexat för oss i alla fall...
    Ursäkta min äckliga fråga           

• Thelma08

Usch ja jag är så velig. peppar peppar har där inte kommit något mer idag så jag avvaktar lite till.
    Tycker det är jätte jobbit att sambon ska åka på jobb ca 70 mil här ifrån ikväll och blir iväg till på onsdag kväll.

Idag är jag bara trött och Ledsen (fy för dessa hormoner)

• Thelma08

Jag bestämde mig för att avvakta då det inte kommit mer vatten.
    Men blir det mer ikväll eller imorgon så ringer jag in till förlossningen.

Tack för all omtanke

• Thelma08

När vi fick sonen hade vi köpt lite i stl 50 och lite 56.

Jag väntade en normal stor bebis sa barnmorskan men ut kom en jätte på 4400g och 56cm så 50 kunde han inte ha alls och 56 var på gränsen till för litet.
    Men han var ju lång också.

56 brukar dom ju kunna ha 1-2 månader i alla fall.

• Thelma08

Vad fin han är vicki. Håller med kaosmamma vad han ser ut som en "fullgången" bebis trots han kom så tidigt.

Denna bebis vill med ut har haft smärtsamma sammandragningar hela natten men inte med nån regelbunden het utan 3. -30 min mellan. Kanske blir en runda brickanyl igen...

Svar på tråden Aprilbebis 2012