• Thelma08

Aprilbebis 2012

Ja miss giggle vi har med en trotsig tre åring här hemma.
    Och så är jag ordinerad vila för prematura Förvärkar och påverkad tapp.

Jag känner mig som en fånge i min egen kropp.
    Jag har också ifrågasatt om det var ett bra beslut att skaffa syskon...
    Gråter med oftA och vet sällan varför.

Men när vi ser våra bebisar om några veckor/dagar så känns allt bättre då vet vi vad vi slitit för.
    Skickar en stor kram

• Thelma08

Å ikväll har jag haft sån djävulsk mensvärk och det vill inte släppa.
    Ökar i styrka för att sedan lätta lite sen kommer det igen, men känns inte som jag har Förvärkar samtidigt. har ju mina brikanyltablettet för Förvärkarna men känns inte som jag behöver ta det för detta .

• Thelma08

Å jag har med haft en vidrig natt och även eftermiddag kväll igår,
    Har haft så mycket mensvärks värkar så jag är helt slut, vissa kändes som riktiga värkar som jag fick andas igenom.
    Tog en brikanyl vid 14 igår men den hjälpte inte ett dugg.
    Velade så om jag skulle ringa till fl men trodde det skulle bli bättre när jag sov, men nej hela natten har jag vaknat av denna smärta.

Peppar peppar så har jag inte känt något mer nu på morgonen annars får jag väl ringa fl. Är ju bara 33+6 idag.

• Thelma08

Ja spricka eller klippas hoppas jag att vi alla slipper.
    Det var min största fasa när vi skulle få sonen. Men. Ut kom han med er huvudomfång på 38cm och 4445 g och 56 cm, och jag klarade mig utan att spricka.

• Thelma08

Ja min tapp var lite påverkad sist jag var inlagd.
    Ja jag kanske ska ringa in för det känns som det smyger sig på lite ni. Ska lämna sonen på förskola nu kl 9 sen är det kanske lika bra att ringa.

• Thelma08

Usch ja. Nej vi ska inte klaga där finns dom
    Som har det värre. Våra bebisar mår bra i alla fall.
    Den här mannen vill ut lite tidigare bara.

Har haft rätt så regelbundna (3-15 min) värkar nu sen i går vid 14.

Så i eftermiddag får jag väl allt ringa fl. Som jag säkert skulle gjort redan igår kväll.

Nu har jag haft så många så jag är helt slut i ryggen.

• Thelma08

Då åker vi till förlossningen och hoppas på att allt ser bra ut. Och att jag kommer hem igen.

• Thelma08

Nu är vi på väg hem igen nu stoppar dom inte det om han vill komma ut (33+6)
    Men inget hade hänt på tappen, så hem och avvakta och se om det händer nått.
    Eller är det bara pinvärkar...

• Thelma08

Ja ett par dagar till i alla fall.
    Sen hoppas jag ju på att slippa dessa Förvärkar jag har ju dock 6 v kvar till bf jag lär ju va helt färdig om jag ska ha så här ont nu sista tiden, så han får gärna komma i v 36+ i alla fall.

• Thelma08

Ja det är rätt jobbigt att ha ont. Men jag ska inte klaga för mycket, har sluppit foglossning och dylikt denna gången. Peppar peppar. Så nått som gör ont får man väl stå ut med.

Svar på tråden Aprilbebis 2012