• Thelma08

Aprilbebis 2012

Grattis till pojken Floff!

• Thelma08

En kompis förlossning startade med diarré. Dom säger ju att kroppen tömmer tarmen innan det drar igång.
    Så inte långt efter hennes diarré börjat kom värkarna.
    Lycka nu till och hoppas det händer nått.

• Thelma08

Jag vet inte vad det kan va men jag hade ringt fl och frågat dom.

• Thelma08

Har inatt och nu på morgonen haft en ihållande smärta i stort sett hela magen.
    Känns inte som Förvärkar eller sd utan bara ont.
    Har provat göra nr 2 utan att det hjälpt.
    Bör jag ringa in och höra?

• Thelma08

Ja jag blev igångsatt med honom.
    Jag var öppen 1,5 cm och mogen tapp.
    Dom tog hål på hinnorna och 1 timme efter fick jag värkstimulerande dropp som höjdes med jämna mellanrum.
    Kl 11 sattes droppet och kl 17 började värkarna göra rätt ont.
    Kl 18.30 var jag öppen fullt och fick börja krysta.
    Kl 20.44 föddes han sen.

Hade krystvärkar länge som var lite jobbigt men annars var det en helt underbar förlossning.

• Thelma08

Jag vet inte riktigt hur dom gör om man inte är öppen eller mogen.
    Nej jag blev igångsatt för att fostervatten mängden var liten.
    Ingen visste att han va stor vilket han var.
    Huvudomfång på 38cm och 4445g och 56cm.

Denna gången har dom mer koll och lillebror verkar med stor.

Men trotts storleken så hade jag väntat mig att förlossningen skulle va 100 gånger värre än vad den va.
    Undra om jag säger det samma efter denna fl

• Thelma08

Har konstiga hugg i ryggen idag. Vaknade med smärta i magen som nu har lättat och nu känns det som någon hugger i ryggen/svanken , nästan så jag tappar andan. Sen molar det lite sen kommer huggen igen...
    Någon som haft liknande?

• Thelma08

Har nu pratat med fl om mina smärtor/värkar i rygg och mage och dom ville ha in mig för koll, eftersom jag fortfarande är lite tidig 36+5 idag, men hela fl var fullbelagd... Så bm skrattade och sa (hon var jätte trevlig) kan du ta 2 Alvedon och vila en timme och ringa tillbaka!?

Det känns ok i min situation men va fan tänk om man suttit med värkar som man inte kunde hantera längre...

• Thelma08

Grattis till alla bebisar

Nja det har lugnat sig lite nu med värkarna i ryggen.
    Men när jag ringde efter 1 timme så hade jag fortfarande ont. Men då var det ju som sagt fullbelagt så vi åkte aldrig in. Får väl se om det händer nått mer inatt.

Fick dock reda på en sak jag inte visste av bm, ja jag visste ju att bebis inte var fixerad och att han var rörlig sist. Men om mitt vatten skulle gå skulle jag snabbast möjligt lägga mig på rygg och ringa fl så skicka dom ambulans.
    Navelsträngen kunde visst slinka mellan och bli klämd annars...
    Man blev lite uppskärrad av det tyckte jag, knappt man vågar ta sig utanför dörrarna ju...

Fler som har rörliga bebisar fortfarande?

Svar på tråden Aprilbebis 2012