• Thelma08

Aprilbebis 2012

Usch ja fy! Förstod på bm att det kunde bli väldigt allvarligt. Så man skulle ju veta om det i alla fall. Lite dåligt av min "vanliga" bm att inte sagt något om det. Men men...

Skönt att allt gick bra med din flicka i alla fall.
    Då hoppas vi på att vi inte är dom få mammor/barn det händer.

• Thelma08

Jag är så velig.
    Har sån ofantlig smärta/kramp i ryggen kommer var 5 minut ungefär.
    Sitter i 30-60 sekunder och vissa strålar neråt och andra strålar upp i ryggen.
    Känns som det sitter för högt upp för att vara förlossnings start...

Hade ju samma igår och pratade med fl och jag skulle avvakta och se om det var fl på g eller ej... Det var fullt på fl igår annars hade jag fått komma in och blivit kollad.

Jaja vi får väl avvakta och se nu ska sonen på läkarbesök på sjukhuset, så efter vi varit där får jag se hur det blir.

• Thelma08

Lepanden va spännande. Lycka till!

• Thelma08

Sambon tycker vi ska ringa till fl om mina smärtor i ryggen.
    Men jag tycker vi kan vänta eftersom jag pratade med dom igår. Och då sa hon att så länge jag kan hantera smärtan hemma är det bra men annars skulle jag ringa igen, eller om det tilltog eller vattnet gick.
    Dom har ökat lite i styrka mennoniten i antal. Klockade värkarna förra timmen och då kom där 8st på 60 minuter. Så det är ju inte jätte tätt.

Hur hade ni gjort ringt och hört eller avvaktat?

• Thelma08

Jag har pratat med fl nu och det enda dom sa var att avvakta och att behövde jag fick jag komma in för smärtlindring...

Jag hade velat komma in för bedömning och se hur läget är med tapp och om jag börjat öppna mig något. Om det är rena pinvärkar eller det händer något.

Det enda hon sa var att jag skulle avvakta. Men va fan har haft så här sen i torsdags.
    Och det bara ökar i smärta ju. Dock inte antal värkar.
    Visst jag kan hantera smärtan men det gör skit ont, och jag orkar ju aldrig föda barn om jag ska ha det så här i flera dagar till.
    Är ju "bara" i v 36+6

Nästa gång jag ringer dit ska va när jag inte kan stå på benen...
    Jag lär väl föda honom här hemma...
    Lite besviken på deras svar faktiskt.
    Men men.

• Thelma08

Ja jag ska till min bm på torsdag så ska ta det med henne då. Hon är jätte bra och hoppas hon kan hjälpa mig med denna ovisshet.

• Thelma08

Ja släpper inte dessa Förvärkar till imorgon så ska jag be min bm att antingen kolla mig eller får hon ringa in en tid till fl till mig. Man blir ju som ett monster när man är så här trött. Sover Max 2 timmar i streck. Är det inte värkar som väcker mig så är man ju Kissinödig.

• Thelma08

Åå va kul omorfia
    Stort lycka till!

• Thelma08

Grattis till pojken karisma!!

Va mysigt att få träffa sin efterlängtade bebis

• Thelma08

Här händer det ingenting har Bf enligt sm 19/4 och enligt RUL 2/5

Jag ska försöka skuta känna efter nu är ju ändå rätt många dagar kvar till den 2/5.

Tycker man går och lägger sig på kvällen och tänker "inatt kommer det nog hända något..."
    Men nej inte mer än att man har ont överallt i kroppen och att man är uppe 300 gånger och kissar...

Nu slutar jag och letar tecken...

• Thelma08

Åå stort grattis till dig miss giggle

• Thelma08

Stort grattis Emeliee!
    Men vilken start på livet hon fick.
    Hoppas ni mår bra och att flickan repar sig och snart slipper sjukhuset.

• Thelma08

Här funkar amningen hyfsat bra
    Förutom att jag fortfarande har ont i min ena bröst vårta... V är idag 11 dagar så jag får väl se om det ger med sig.

Inatt har han ammat helt kladdigt ätit i 2 minuter sen somnat och vaknat efter 1 timme igen och ätit 2 minuter och sen vaknat.
    Han brukar äta ordentligt från båda brösten och sen sova 2-5 timmar men icke inatt.
    Kan det vara att mjölken blivit "tunnare" nu??
    Har uppsamlingskopp och ser ju att den ser tunn ut.

Jag kunde aldrig amma första sonen så detta är ju helt nytt. Känns svårt att veta om han får tillräckligt med mat.

Svar på tråden Aprilbebis 2012