• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Tokstolla
    godistroll skrev 2011-10-31 10:46:55 följande:
    Syskon 12 : Tog du två sprutor 2009?
    Jag tog bara en spruta 2009 då jag var gravid och jag frågade överläkaren på kvinnokliniken(Östra sjukhuset, Gbg) hon tyckte det räckte med mitt skydd och jag behövde inte ta en ny /påfyllning.
  • Lovis 1
    Evli: Jo foglossning sitter där, man kan ha ont både i ryggslutet o ff på sidorna och även framtill. Jag har ont i ryggslutet om jag står mer än 60 sek...

Liteniapril: Stackars dig kram till dig!! Måste vara för vidrigt!
  • Liteniapril

Fick Lergigan Comp, men ingen effekt så ska få pröva någon ny sort nu, vet ej vilken ännu. Jag får väl i snitt behålla ca en "måltid"/dag, men eftersom jag är gastric bypassopererad så äter jag ju redan små barnportioner, som nu med illamåendet blivit extremt små (ungefär hälften av mina normala småportioner), men jag kämpar på. Jag hoppas bara att det inte håller i sig i resterande 5 månader...men som sagt, ännu finns det hopp :)

Tack för era ord, de värmer i eländet!

• Evli

Lovis 1: Usch det låter inte kul, hoppas inte jag får det så illa... Men vad kan man göra åt det? Finns det något att göra? 

• Floff

Jag får också fort ont i ryggslutet. Och höfterna trilskas.. Fick aldrig ordning på höfterna efter förra graviditeten så har haft ont till och från sen dess och nu börjar det blir värre igen. Inte blev det bättre av att jag krattade löv och byggde stor mastodontbyrå i helgen heller :P

• två2012

Skönt att höra att jag inte var ensam om att uppleva urinläckage,..även fast jag såklart inte vill att andra ska ha det ;) Och det onda i ryggslutet verkar jag ju inte heller vara ensam om.. Jag skulle också gärna vilja veta om det finns något man kan göra för att lindra det? Min sambo masserade mig för några kvällar sedan, vilket var jätteskönt..men jag tror inte det hjälpte så mycket..  

• Sannana

Sista dagarna har jag haft en lite märklig känsla i livmodern, det har dragit och spänt, inte ont, men lite obehagligt. Är i vecka 15. Någon som känt något liknande?

• chiqita
    Liteniapril: Jag tillhör dem som räknas till Hyperemesisdrabbade, men min räddning har varit B6-vitamin. Köpte pyridoxin på apoteket (står inte i hyllan men är receptfritt), som innehåller 40mg, har tatt en tablett om dagen och nu tar jag bara varannan/var tredje dag. Kastar typ inte alls upp längre men har däremot svårt att få i mig vad som helst då jag fortfarande har ett konstant illamående och dålig/okomfortabel smak i munnen. Har dessutom börjat gå upp i vikt så det går helt klart åt rätt håll. 
    Kan klart rekommendera dig att testa med B6-vitamin. Ska försöka ta det lite mer frekvent och se om jag kan bli av med illamåendekänslan också. Oavsett skönt att inte längre kasta upp allt jag lyckats stoppa i mig.  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • hemmakatten
    Sannana skrev 2011-10-31 21:14:34 följande:
    Sista dagarna har jag haft en lite märklig känsla i livmodern, det har dragit och spänt, inte ont, men lite obehagligt. Är i vecka 15. Någon som känt något liknande?
    Jag känner lite samma sak, inte så att det gör ont men det drar, spänner och ilar lite typ. Blir ju lite nervös men jag har antagit att det ska vara så:) Så länge det inte känns helt fel och gör jätteont känner jag mig ganska lugn, det händer så mycket med kroppen jag inte kan styra över har jag märkt:)
  • Milljor
    hemmakatten skrev 2011-11-01 08:43:27 följande:
    Jag känner lite samma sak, inte så att det gör ont men det drar, spänner och ilar lite typ. Blir ju lite nervös men jag har antagit att det ska vara så:) Så länge det inte känns helt fel och gör jätteont känner jag mig ganska lugn, det händer så mycket med kroppen jag inte kan styra över har jag märkt:)
    Känner precis likadant och också funderat på vad det kan vara...men det växer ju ch häner en massa där inne så det är säkert som det ska vara :)
Svar på tråden Aprilbebis 2012