• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hannisfashionista

Tack för alla svar om vagiatorer... jag ska undersöka detta närmre tror jag! 

Gällande huvudvärken, jag åkte förbi en kompis som har en blodtrycksmaskin idag och testade blodtrycket och fick:

151/85 och 98 i puls... Förvånad 

På inskrivningen hade jag  138/80 och det tyckte hon var ganska högt men inom gränserna... Det var iallafall skönt att se att det var högt, så man får en förklaring till varför jag har sån jäkla huvudvärk M E N det blir ju såhär vid minsta lilla ansträngning /stress och det är skitjobbigt... Obestämd 

Bara i v. 16 än så länge ju...  

• godistroll
    hannisfashionista skrev 2011-11-03 13:42:13 följande:

Gällande huvudvärken, jag åkte förbi en kompis som har en blodtrycksmaskin idag och testade blodtrycket och fick:

På inskrivningen hade jag  138/80 och det tyckte hon var ganska högt men inom gränserna... Det var iallafall skönt att se att det var högt, så man får en förklaring till varför jag har sån jäkla huvudvärk M E N det blir ju såhär vid minsta lilla ansträngning /stress och det är skitjobbigt... Obestämd 

Som lindring prova med en vete kudde som legat i frysen några timmar då du vilar!
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • 4 små liv
    hannisfashionista skrev 2011-11-03 13:42:13 följande:

kan ju vara klokt å ringa bm oxå... tycker jag i alla fall! Hellre en gång för mkt än en gång för lite!!
    va rädd om dig bebb*n! 
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-06
  • chiqita
    Hannis: tycker helt klart att du ska ringa BM för det blodtrycket låter lite väl högt tycker jag... Vet du vad trycket brukar ligger på normalt, alltså innan du blev gravid?

Grästuva: det vet jag inte.. går svininfluensan i år också? Vilket vaccin är det de rekommenderar alla gravida att ta?  Har bara snappat upp att gällande den vaccination de rekommenderar gravida att ta så håller svininfluensavaccinet om man tog det 2009. Men hör med din BM för att vara säker. Här i Norge har de inte rekommenderat om något vaccin alls så jag är inte så insatt...
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • Maximumtaste

De där med svininfluensavaccinet så verkar alla säga olika saker.. Pratade med min sons skolsköterska idag och hon tyckte absolut inte att man behövde ta någon spruta nu och spec inte om man är gravid eftersom det finns så lite forskning.. Jag skulle aldrig våga utsätta min bebis för det.. Våran familj tog inte sprutan när det va som mest tal om den och vi lever då än;) jag är väldigt skeptiskt mot sånna där nya vaccin..

• Aaglars

Svininfluensavaccinet ska man nog akta sig för nu när man vet vilka hemska effeketer det haft på många barn.

• hemmakatten

Min BM sa inget om svininfluensavaccin utan rådde mig att fundera över att ta det "vanliga" vaccinet för den årliga influensan, alltså inte den som kallas svininfluensan. Vaccinet för den årliga influensan ska vad jag vet inte ge några bieffekter, förutom om man är känslig kan man få lite feber.

• hannisfashionista
    godistroll skrev 2011-11-03 13:48:43 följande:
    Som lindring prova med en vete kudde som legat i frysen några timmar då du vilar!
    Jag ska leta upp vår och stoppa i frysen när jag kommer hem! Tack för tipset! 
  • godistroll

Äntligen kom min tid till ul nerdimpandes i brevlådan! Yes, den 30/11 bär det av för vår del! Spännande..

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • hannisfashionista
    4 små liv skrev 2011-11-03 20:00:25 följande:Glad
    kan ju vara klokt å ringa bm oxå... tycker jag i alla fall! Hellre en gång för mkt än en gång för lite!!
    va rädd om dig bebb*n! 
    Jag ringde idag men eftersom det är höstlov så har BM-mottagningen stängt Förvånadså jag lämnade ett meddelande och de får ringa mig i nästa vecka. Glad
Svar på tråden Aprilbebis 2012