hormonstinn: Om du får sd som påvkerar livmodertappen så att den först förkortas och sedan utplånas, börjar du sedan öppna dig, och då är förlossningen igång. Det bm ska göra är att ge dig en läkartid och då kommer gynekologen att titta med vul på din livmodertapp och mäta den för att se om den har förkortas. man kan även möta för att få ett första värde, som man sedan efter några v kan jämföra med om SD håller i sig. Vad jag vet är det inte så vanligt med SD så här tidigt i grav.... Men prata med din bm
Jag fick "diagnos" tidiga SD i min förra grav (typ SD från v 30) men det visade sig sig såhär i efterhand att det var gallsten och gallstenskramper, och när jag fick kramperna (långt upp i magen) påverkades hela livmodern som då gjorde att magen blev hård. Konstigt va?
Men skönt när jag fick rätt diagnos efter 5 besök efter förlossningen till akuten, varvid ett med akut ambulans (gallsten gör överjä*gt ont och man kan knappt andas, och tror typ man ska dö). 2.5 månad efter förlossningen fick jag tid att operera bort gallan, så då blev jag av med den skiten
Tusen tankar: Jag håller inte med dig, klart man kan känna vid ett möte att det inte funkar. Jag kände så med båda mina bm och bytte ändå inte, men det ändrades ändå inte... Jag ångrar det djupt idag eftersom hon inte lyssnade på mig och därför ficxk jag fel hjälp, tex vid mina gallstensbesvär, att jag hade förlossningsskräck som nte fångades upp osv osv