• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • TusenTankar

Loppan79- jag är typ i samma sits som dig ang bm. Jag är jättemissnöjd med hon vi träffade på inskrivningen. Kändes inte som att hon lyssnade, utan befann sig någon helt annan stans. Och hon missuppfattade både mina och killes svar ett par gånger när hon satt och frågade oss massa saker. Tyckte också det var konstigt att alla sagt att samtalet kommer ta 1,5 h... Då hon var klara med oss redan efter 50 min:( vad missade hon ta upp med oss kan man ju börja undra. MEN... Känns ju lite dumt att byta bm efter att ha träffat någon en enda gång, vet i sköen hur vi ska göra. men det lutar åt att iallfall träffa henne en gång till och se.

• chiqita

Godistroll: får också en hel del SD, främst under stressiga stunder - när det händer mycket på en gång och om A mer eller mindre kräver att bli buren och klänger på mig hela tiden... Det enda som hjälper då är att försöka slappna av... Undrar om mycket SD och stress kan leda till för tidig FL, någon som vet?

• Kaosmamma

Ja oj!! Nu ligger jag i lä... Här händer det mycket :) varit lite frånvarande pga att mitt yngsta barn har varit och är sjuk. Ang SD så har jag haft sådana sedan v 13, som dessutom gjorde ont. Mycket ont! Men varit mycket här nu och varit sömnlös i långa perioder. Nu är det dock bättre när det lugnat sig med dottern lite.

• Lovis 1
    hormonstinn: Om du får sd som påvkerar livmodertappen så att den först förkortas och sedan utplånas, börjar du sedan öppna dig, och då är förlossningen igång. Det bm ska göra är att ge dig en läkartid och då kommer gynekologen att titta med vul på din livmodertapp och mäta den för att se om den har förkortas. man kan även möta för att få ett första värde, som man sedan efter några v kan jämföra med om SD håller i sig. Vad jag vet är det inte så vanligt med SD så här tidigt i grav.... Men prata med din bm

Jag fick "diagnos" tidiga SD i min förra grav (typ SD från v 30) men det visade sig sig såhär i efterhand att det var gallsten och gallstenskramper, och när jag fick kramperna (långt upp i magen) påverkades hela livmodern som då gjorde att magen blev hård. Konstigt va?

Men skönt när jag fick rätt diagnos efter 5 besök efter förlossningen till akuten, varvid ett med akut ambulans (gallsten gör överjä*gt ont och man kan knappt andas, och tror typ man ska dö). 2.5 månad efter förlossningen fick jag tid att operera bort gallan, så då blev jag av med den skiten

Tusen tankar: Jag håller inte med dig, klart man kan känna vid ett möte att det inte funkar. Jag kände så med båda mina bm och bytte ändå inte, men det ändrades ändå inte... Jag ångrar det djupt idag eftersom hon inte lyssnade på mig och därför ficxk jag fel hjälp, tex vid mina gallstensbesvär, att jag hade förlossningsskräck som nte fångades upp osv osv
  • Thelma08

var här inte någon i denna tråden som också hade en sköldkörtel sjukdom??
    Jag har fårr reda på idag att jag hade lågt TSH vädre vad det nu kommer innebära.
    kanske någon som vet nått mer om det!?

• godistroll

Ne nog är det viktigt att kemin stämmer med BM, det tycker jag absolut! Det är ju ändå en viktig del av livet & viktiga träffar man har & man skall ju kunna berätta det man känner osv..!  

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • chiqita

Lovis: jo ska försöka stressa mindre i första hand och inte jaga upp mig när det händer mycket omkring mig. Har inte haft ont men magen känns hård när det sker och jag gissar att det kroppen försöker göra är att säga åt mig att lugna ner mig.
    Minns inte att det blev så här med dottern, men då hade jag inte heller en 2-åring som hängde i mina byxben heller

Har förresten hittat en app från Pampers (Iphone) där man kan se bebis fulla storlek vecka för vecka. Tror den heter "hello baby" eller ngt. Kul att få en hint om hur stor den lille är där inne

• Längtan efter 3
    Thelma08 skrev 2011-11-02 09:29:08 följande:
    var här inte någon i denna tråden som också hade en sköldkörtel sjukdom??
    Jag har fårr reda på idag att jag hade lågt TSH vädre vad det nu kommer innebära.
    kanske någon som vet nått mer om det!?
    Jag har ingen sköldkörtel, äter därför levaxin.
    Men tyvärr är jag dåligt insatt i det dära =( Jag bara gör som läkaren säger ;) Nu höjer och höjer han min levaxin.
    Sa dom inget om du kommer få äta levaxin eller vad dom nu kommer göra med dig??
  • Thelma08

Längtar efter 3
    Nej dom pratar i nattmössan och vet ingenting. Prover som jag tog för en vecka sedan e bara puts väck... Och bm hade stängt idag... Konstigt att man själv behöver va så på dom för att dom ska kolla det.

• Längtan efter 3
    Thelma08 skrev 2011-11-02 10:31:34 följande:
    Längtar efter 3
    Nej dom pratar i nattmössan och vet ingenting. Prover som jag tog för en vecka sedan e bara puts väck... Och bm hade stängt idag... Konstigt att man själv behöver va så på dom för att dom ska kolla det.
    Men du behöver inte oroa dig!!
    Jag har frågat läkaren massa gånger om mina dåliga värden påverkar bebisarna och det gör det INTE =)
    Det är bara mig det påverkar. Och det kan jag ta!!
    Men absolut att du ska ta reda på vad som gäller och vad som händer nu!!
Svar på tråden Aprilbebis 2012