• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • vicki 83

hm verkar som det är väldigt olika bud...var ju inte tänkt att jag ska lyssna hela tiden utan tänkte som sagt överraska mannen när han kommer hem om två veckor, tänkte även sen när jag ska berätta för min 4 åring att han ska bli storebror att det var ett bra sätt för honom att verkligen få lyssna han med...

• godistroll

Låter som ett mysigt sätt att få reda på det! ja det var då inte meningen från min sida heller de skulle bli en stor sak.. Bara sa vad min Bm sagt till mig.

Hoppas ni får lyssna och höra lilla knodden!! :)

• chiqita

Hmm.. lustigt att de tänker så olika både mellan olika platser inom Sverige och här i Norge har det inte varit några funderingar om man ska lyssna eller inte. Fick höra både på inskrivningen och när jag var hos läkaren i tisdags. När det kommer till VUL och ultraljud generellt är det enda jag läst att barnet riskerar att bli vänsterhänt i högre grad.
    Lustigt att de säger så olika alltså...  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • Floff

Haha det om vänsterhänthet har jag aldrig hört förut När jag väntade sonen gjorde vi typ 7 UL eftersom han hade oregelbunden hjärtrytm. Och han är iaf extremt högerhänt

• chiqita

Floff: Ja jag vet ju inte hur mycket vetenskaplig forskning som ligger bakom det hela

• No ordinary love

Jag har oxå hört det där med att killar blir vänsterhänta om många ul görs. Det var vad min dåvarande bm sa.
    Jag fick en son, han är bara 11 månader nu, men han använder både höger och vänster lika mkt. 

• Omorfia

Det är ganska gedigen forskning bakom det påståendet faktiskt. UL vid graviditeter har gjorts länge och en nyligen gjord sammanställning visar just detta att vänsterhänthet ökar vid UL. Det kan ju tyckas harmlöst att bli vänsterhänt men man är ändå försiktig eftersom det innebär att hjärnan påverkas på något sätt, även om man inte förstår hur.

Jag är själv vänsterhänt fast utan UL-påverkan.

• chiqita

Omorfia: Jo det har du ju rätt i att det påverkar hjärnan på något sätt, samtidigt påverkar det ju inte alla och det i sig måste ju också vara intressant. Kanske de utalat höger-hjärne-månniskorna inte påverkas lika mycket av UL som de som är mer åt vänster
    Intressant ämne i a fall, fast det är nog svårt att forska på.  

• vicki 83
    godistroll skrev 2011-10-27 16:12:45 följande:
    Låter som ett mysigt sätt att få reda på det! ja det var då inte meningen från min sida heller de skulle bli en stor sak.. Bara sa vad min Bm sagt till mig.

Hoppas ni får lyssna och höra lilla knodden!! :)
    hihi ja jag tyckte oxå det var ett fint sätt :-=
    Hihi jag bad ju om era erfarenheter ang det, får fundera på hur jag ska göra
  • Milljor

Oj vilken diskussion ddet var här *läser ikapp*....säger som mång av er har bara hört det där om vänsterhänt..men inget om ökad risk för mf......men min personliga åsikt men ska väl inte gör för många "onödiga" ul i fall att..för enligt forskning vet man inte till 100%. Själv har jag gjort 4 st och väntar nu galen på RUL :)

Hoppas ni annars mår fantstiskt och njuter av putande magar :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012