• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hemmakatten

Jo då, putande mage så det står härliga till:) Köpte första mammabyxorna på h&m för ett par veckor sedan, värdelösa! Glider ner heeela tiden så får gå och dra upp så fort jag rör på mig. Inte så diskret så de har fått åka åt skogen. Som tur är har jag hittat på ett par skinnbyxor jag köpte förra året som blev för stora, sitter som en smäck nu!

Någon som kan rekommendera några bra och sköna mammabyxor, helst svarta, som ser ut som vanliga jeans?

• mamma2kids

känns som man inte är på familjeliv längre.läser mest på facebook,april gruppen.
    här är allt sådär med mig och bebis verkar må gott.rätt ont i korsryggen bara:( 15+5 idag.även migränhuvudvärk som sitter i samt extrema tröttheten..men men de går framåt sakta men säkert vecka 17 redan på söndag

• emeilee

Går in i v 18 på måndag! Helt sjukt att tiden går så fort. Ni som har barn sedan innan, när började ni känna rörelser av den lill*?

En annan sak som jag undrar, ev väldigt privat. När ni måste göra nr2 på toaletten, är det oftare eller mer sällan än innan. Hårda i magen eller ej?

Jag tycker jag är precis som innan men läser ofta om de som har problem...

• juskus

emeliee, första barnet runt v 20, andra barnet v 13, andra barnet v 16, tyckte magen va trög de första 14 veckorna, har nog inte upplevt det med de andra barnen, men nu är magen som vanligt, men den där jobbiga tröttheten tar kål på mig bryter ihop varje dag, orkar ingenting, kan somna sittandes och kör heller inte bil om jag inte måste, varit så nära att somna vid ratten flera gånger, jag jobbar inte och ger verkligen en eloge till alla som gör det ni gör det bra:)

• Thelma08

Jag kände inte mitt första barn förrän i v 20-22 eller fattade inte att det va barnet som rörde sig för än då...
    Nu har jag sen en vecka tillbaka känt små rörelser och e nu i v 16 ...
    Den enorma tröttheten e ju helt sjukt... Jag e egen företagare och jobbar 10-12 timmar 4 dagar i veckan + var annan lördag ca 5 timmar... Sen ska vi flytta om 2 helger så mycket mer än jobb och packning blir det inte... Så ibland har jag så dåligt samvete för vår son på snart 3 som inte ser sin mamma mer än på morgonen och på helgen... men det vänder väl snart...
    Trevlig helg på er alla!!!

• mamma2kids

sent med ettan och tvåan kring v.18-20.anade nått i v.15-16 med tvåan med ej säker.känt något som liknar bebisrörelser under ca.2 veckorstid,men skulle inte gå o säg att jag är helt säkert.då jag inte känt någe på flera dgr nu .och bebis lever.v.16 snart 17.tredje barnet.

magen är inte som innan.går på dass varannan dag typ.

• juskus

Visst var det nån i tråden som fått massa utslag, undrar om du fått veta jag det beror på? Jag har nämligen också massa utslag och klåda....hoppas det går över annars får jag väl kolla upp det läste att det finns olika gravidklådor, nåt sånt har jag inte lust med redan....

• emeilee
    juskus skrev 2011-10-28 14:17:02 följande:
    Visst var det nån i tråden som fått massa utslag, undrar om du fått veta jag det beror på? Jag har nämligen också massa utslag och klåda....hoppas det går över annars får jag väl kolla upp det läste att det finns olika gravidklådor, nåt sånt har jag inte lust med redan....
    Du kan ha levervärden som går upp och ner och då kan man få utslag. Kolla med din BM.
  • godistroll

Här ligger jag och vilar väntar på att maken och dottern ska komma hem! Har maten i ugnen ikväll blir det älgstek och ungs rostade morötter

Svar på tråden Aprilbebis 2012