• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Lillebror12
    godistroll skrev 2011-10-31 10:01:27 följande:
    Tillbaka till det här med vaccination av svininfluensan! Vad råder era barnmorskor till? 
    Om man redan har vaccinerat sig så räcker skyddet enligt min BM. Jag vaccinerade mig precis när jag blev gravid under 2009. Annars skulle jag ha vaccinerat mig- har ett förskolebarn hemma så det räcker med sjukdomar ändå .
  • godistroll

Syskon 12 : Tog du två sprutor 2009?

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • TusenTankar

Godistroll - min bm rekommenderar mig att ta vaccinet. Bor i Skaraborg. Men hon sa också att deras jobb är att just rekommendera detta eftersom gravida är i "riskgruppen". Jag kommer inte att ta vaccinet. Tycker som innan jag blev gravid; finns för lite forskning om senare bieffekter osv, och framför allt tycker jag det känns otäckt att ta det nu när man är gravid och faktiskt inte vet hur det kan påverka barnet. Istället ska jag vara extra noga med hygienen och undvika ex spårvagnar, tåg osv så gott jag kan:) de gravida som drabbades illa och blev riktigt dåliga, var ju de kvinnor som också hade någon sjukdom sedan innan och redan hade extremt dåligt immunförsvar om inte jag minns helt fel.
    Vad säger din bm?

Är det fler som kommer tacka nej till vaccinationen?

• juskus

Jag kommer också tacka nej till vaccinationen, det är ju som sagt rekomendationer som bm "måste" förmedla de lägger ju ingen personlig åsikt i det, men jag vet att min bm inte vaccinerade sina barn....men hon vaccinerade ju sig själv eftersom hon jobbar med riskgrupper....

• godistroll

Jag frågade och eftersom jag bara tog en 2009 så tyckte hon att jag skulle ta den. Men jag känner också detta om bi efftekterna. :(

• Liteniapril

Så då har man fått diagnosen "heperemisis Gravidum" Eller på svenska typ "extremt graviditetsillamående med frekventa kräkningar". Jippie säger jag bara!

Hoppas nu med alla tummar och tår att det hjälper med medicinen, men börjar tappa tron då jag käkat fulldos sedan i fredags...

Ingen mer med denna diagnos som vill dela med sig lite?

Fast, btw, så börjar det iaf puta lite nu och det är såååå mysigt, som jag längtat...tror tom att jag känner den lill* ibland :)

• godistroll
    Liteniapril skrev 2011-10-31 12:50:35 följande:
    Så då har man fått diagnosen "heperemisis Gravidum" Eller på svenska typ "extremt graviditetsillamående med frekventa kräkningar". Jippie säger jag bara!

Hoppas nu med alla tummar och tår att det hjälper med medicinen, men börjar tappa tron då jag käkat fulldos sedan i fredags...

Fast, btw, så börjar det iaf puta lite nu och det är såååå mysigt, som jag längtat...tror tom att jag känner den lill* ibland :)
    Min förra graviditet hade jag hyperemesis, var dålig från dag ett tills lillan komme ut! Hoppas att det går över för dig! Vad äter du för medicin???

Jag provade en massa förra gången men denna gången kör jag med lergigan och primperan samtidigt och mitt illamående är mycket bättre. Men detta kräks jag knappt längre! Testade aldrig att kombinera förra gången så vet inte hur det vart då..
    Kämpa på du är fantastisk & det är värt det i slutänden!!! {#emotions_dlg.flower}
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • TusenTankar

Liteniapril- kämpa på! Jag har varit illamående i alla mina 16 veckor nu och kämpar fortfarande, men mår mycket bättre nu är för någon vecka sedan. Nu är det bara frukosten och kvällsmaten som kommer upp:) men inget illamående där i mellan:)
    Håller tummisarna för att medicinen hjälper!

• 4 små liv
    Liteniapril skrev 2011-10-31 12:50:35 följande:

Har haft hyperemesis med både 2:an och 3:an, så jag vet precis.
    Här är en tråd jag hängde i förra gången, där finns b.la massa länkar till faktasidor om Hyperemesis.
    Stort lycka till och jag hoppas verkligen att du hittar något som funkar för just dig!!!!! 

www.familjeliv.se/Forum-11-353/m50678710.html
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-06
  • Evli

Hej Alla :) 
    Har inte varit aktiv på några dagar, och har nu läst ikap era fina diskussioner  :D

Har en fråga, har ni ont i ryggslutet?
    Jag får det om jag står eller går mycket, och dem sista dagarna har det blivit värre :/ Vad kan det bero på?
    Foglossning sitter väl inte där?

Svar på tråden Aprilbebis 2012