• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Jag hade med mycket svampinfektioner både innan och nu i början av grav. Under första trimester fick man använda variationer illa fall. Sen vet jag inte. Jag körde den med bara 1 vagiator det kändes bättre än att köra in 3 st och det va samma effekt. Efter det va jag bra. Finns inget jävligare än att ha svamp i underlivet.
    Hoppas det blir bättre.!
    Jag hörde att man skulle badda med äppelcidervinäger så det stillade det lite, jag gjorde det och det sved satan men efteråt så va det skönt.

• grästuva

Vad jag har läst ska man inte använda vagiatorer under graviditet men har ingen egen erfarenhet hannis. Hur gör ni med säsong vaccinet mot influensa? Har aldrig tagit säsong, tog svininfluensa 09. Är säsong vaccin ofarligt för bebis och mammakroppen? Går mkt influensa här nu..

• Sannana

Finns det ingen bildtråd för aprilbarn?

• rastlös
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m60324373.html

Länken till bildtråden.

Jag har också ofta ont i huvudet. Speciellt när jag anstränger mig. När jag väl får huvudvärken sitter den i  flera dagar och typ panodil hjälper inte. Vet inte om jag har högt blodtryck nu, låg på normalt på inskrivningen.    
  • godistroll

Något som är skönt när man får ont i huvudet tycker iaf jag är att lägga en iskall vete / ris kudde på huvudet. Har alltid en i frysen nu då jag också får ont i huvudet ofta iaf fram åt kvällen! Tror det är hormonerna som spökar..

• chiqita
    Grästuva: det jag hört i andra trådar är att om man tog vaccin 2009 så ska man fortsatt vara skyddad från årets influensa.
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • Floff

Rastlös: Förra graviditeten hade jag extrem huvudvärk - typ migrän - under flera veckors tid. Var hos läkaren som inte kunde göra nått men sa att man kan ta i princip hur mycket Alvedon man vill inom den tillåtna dosen. Han sa att det troligtvis var hormoner som sagt. Blev "sjukskriven" en vecka efter det.. Denna gång har jag också huvudvärk en hel del men inte lika illa som förra gången tack och lov..

• 4 små liv

jag har oxå haft en hel del problem med huvudvärk. Tror dock att det i mitt fall beror på stress och svullna nässlemhinnor ihop med hormonerna. Men tröttsamt är det allt...

Hannis: Jag hade det sist i i trimester 3 och tog då vagiatorer. Bor i Sthlm  

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-06
Svar på tråden Aprilbebis 2012