• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • godistroll

Har hört att det ska vara ligamenten som töjs.. Är du orolig kontakta din Barnmorska! :)

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Lepanden

Hej alla. Väntar min bebbe runt den 8april :) är i vecka 18 nu. Ni som väntar första barnet och är i samma vecka ungefär...känner ni bebben mycket? Jag nös ganska friskt häromdagen och måste då skrämt barnet för jisses vad den sprattlade där inne...men den dess kolugnt.

• TusenTankar
    Lepanden skrev 2011-11-01 10:22:25 följande:
    Hej alla. Väntar min bebbe runt den 8april :) är i vecka 18 nu. Ni som väntar första barnet och är i samma vecka ungefär...känner ni bebben mycket? Jag nös ganska friskt häromdagen och måste då skrämt barnet för jisses vad den sprattlade där inne...men den dess kolugnt.
    Jag väntar mitt första barn, men är "bara" i v. 16 och har inte känt någonting än. Men åhh va mysigt det låter =)
  • Lepanden

Ja det är mysigt, men blev nästan lite rädd att jag skrämt ihjäl den stackarn för den har varit sååå lugn efter det :P fast jag vet ju att man inte känner den så mycket just nu beroende lite på hur den ligger. Idag är det prick en vecka kvar till UL...sent för oss men sambon jobbar tyvärr borta en hel del och då passade den veckan oss bäst. Skall bli fint att se hur den har det

• Milljor
    Lepanden skrev 2011-11-01 10:22:25 följande:
    Sama här bf 8/4.....har inte känt ett smack ännu :( käner att det drar och molar men mkt tveksam  att det r baret som jag känner....men vad vet jag det ärju första barnet..hur ska man vet ahur det ska kännas :)
  • Floff

Nu kan jag ju bara tala för mig själv för det är så himla individuellt, men de första rörelserna jag kände med ettan kändes mer som om någon kittlades lite löst inifrån. Inga regelrätta sparkar eller kullerbyttor alltså. Och det var mycket längre ner än jag hade förväntat mig, typ strax över blygdbenet. Men som sagt, det är ju så olika från person till person

• Lepanden

Ja det är ungefär där jag känner det lilla jag känner också...strax över blygdbenet. Längtar tills man riktigt känner det, och sambon vill inget hellre än att kunna lägga handen på min mage och känna vårt barn. UL ger en verkligehetskick...sparkar måste ge ännu en. Det bor någon där inne...inne i min kropp

• Karisma
    Sannana skrev 2011-10-31 21:14:34 följande:
    Sista dagarna har jag haft en lite märklig känsla i livmodern, det har dragit och spänt, inte ont, men lite obehagligt. Är i vecka 15. Någon som känt något liknande?

Är väl vanliga sammandragningar. Lr? Jag har ju så att livmodern spänner och blir som hård ibland och det är bara vanliga sammandragningar. Livmodern som tränar. :) Ibland om jag rör mig hastigt lr så så kan jag "sträcka mig" , tvär gör jätte ont i livmodern men släpper sen snabbt. Inget farligt alls. Har kännt så med de andra graviditeterna åxå. :)

/K

• godistroll

Ja verkligen, skönt att höra att det är fler än jag som har sammandragningar så tidigt, va nästan orolig då de e andra gången. Minns ej att jag hade det förra gången. Men de är väl vanligare med andra barnet!?! Att tiden kan gå så sakta känns som att det bara är för att jäklas att den ska snigla sig fram då man är gravid och när man väl fått bebisen då rusar ju tiden!! Klurigt!

Svar på tråden Aprilbebis 2012