• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars
    Floff skrev 2011-11-01 12:26:08 följande:
    Nu kan jag ju bara tala för mig själv för det är så himla individuellt, men de första rörelserna jag kände med ettan kändes mer som om någon kittlades lite löst inifrån. Inga regelrätta sparkar eller kullerbyttor alltså. Och det var mycket längre ner än jag hade förväntat mig, typ strax över blygdbenet. Men som sagt, det är ju så olika från person till person
    Exkat samma var det här med 1:an och 2:an och har redan känt det där kittlande fladdret nu med 3:an långt ner. Underbart! Är i v.15.

Sparkarna kommer långt senare.
  • Karisma

Jag har gått in i vecka 17 idag och tror inte jag kännt nga rörelser ännu. Tror mig ha kännt men det är nog bara inbillning, kände tydligt i v16 med yngsta pojken.

Väntar 3e nu och håller mest tummarna för att jag inte ska gå upp så mkt i vikt. GIck upp 40kg med första och 11kg med andra vilket känns mer normalt. :P

Nä dags att slänga in grabbarna i duschen efter en svettig innebandyträning. :) Oliver 3år har mest charmat brudarna som hade träning efter storebrors träning. ;)

/K

• Aaglars
    Karisma skrev 2011-11-01 19:01:25 följande:
    Jag har gått in i vecka 17 idag och tror inte jag kännt nga rörelser ännu. Tror mig ha kännt men det är nog bara inbillning, kände tydligt i v16 med yngsta pojken.

Väntar 3e nu och håller mest tummarna för att jag inte ska gå upp så mkt i vikt. GIck upp 40kg med första och 11kg med andra vilket känns mer normalt. :P

Nä dags att slänga in grabbarna i duschen efter en svettig innebandyträning. :) Oliver 3år har mest charmat brudarna som hade träning efter storebrors träning. ;)

/K
    Med 1:an kände jag i v.19. Med 2:an inte förrän i v.23 (moderkakan i framvägg) och nu med 3:an har jag alltså redan känt fladdret. Kom ngn gång i v.13-14.

Oj 40kg!!!!Hur kom det sig? Med 1:an gickjag upp 10kg och med 2:an 12kg. Kommer bli mer denna gång. Det känner jag...
  • Karisma
    Aaglars skrev 2011-11-01 19:06:28 följande:
    Med 1:an kände jag i v.19. Med 2:an inte förrän i v.23 (moderkakan i framvägg) och nu med 3:an har jag alltså redan känt fladdret. Kom ngn gång i v.13-14.

Oj 40kg!!!!Hur kom det sig? Med 1:an gickjag upp 10kg och med 2:an 12kg. Kommer bli mer denna gång. Det känner jag...
    Jadu ung och dum. Haha nä jag hade helt enkelt den barnsliga tanken att jag skulle äta för två och att det inte spelade ngn roll hur mkt jag åt och att onyttigt spelade ingen roll. För vadå hade ju hört att de flesta tappade allt när de ammade. :P Nja inte riktigt så blev det för mig. Åt väääääldigt mga delikatobollar + godis men godis har alltid varit en stor favorit nu ökade bara mängderna. Gick väl ner 10kg ganska snabbt sen så stod jag helt stilla. Tack vare dagliga promenader och rätt kost tappade jag sen allt under mammaledigheten. :)

Denna gång började jag inskrivingen på -5kg då jag mått så illa hela tiden vilket jag inte gjort alls med de andra två. Så nu ligger jag på -4kg då jag gått upp ett kg. Godis klarar jag bara av 5-6st av sen mår jag illa vilket eg känns helt ok. Vore trevligt att få bort mitt sötsug.

Hade ju varit trevligt att känna tydliga fladder men då man är osäker om det är gaser eller fladder då är det nog inget. Borde ju känna igen det tydligt då jag ändå har två pojkar. :) Har rul om 3v och då får man som första levnadstecknet....

/K
  • Aaglars

KARISMA!
    Vad duktig du är som gick ner alla kilona. Fantastiskt!!!!
    Jag unnar mig extra mkt gott under graviditeterna, det måste erkännas. Men kanske inte i den utsträckningen som du gjordeFlört.

Ja jag är jätteförvånad och glad över att redan känna dessa fladder. Finns ingen tvekan om att det är bebis. Med 2:an var det sååå segt och tråkigt att vänta ända till v,23.

Spännande med RUL om tre veckor. Här är det exakt 1månad kvar (1dec).

• Evli

Godkväll!
    Jag är i v.17 och har med känt den där "kittlande" känslan som ni beskrivet, Härligt!
    Men längtar något enormt efter 16 april och RUL för det känns som en stor milstolpe, och efter det kan man börja tänka mer på vad man behöver till den lill* :D
    Men i dag var jag hos en vän och fick med mig en STOR kasse med kläder :) Mest pojkkläder men en del könsneutrala också :)
    Men vi tänkte kolla över könet den 16:de om det går att se så då får vi se om kläderna funkar :P
    Ha en skön kväll...
    /E 

• LillBus2012

Oj vad mycket det skrivs, jag har fått läsa ikapp jättemycket... 

Var hos BM för första gången i måndags för inskrivning. Hade förväntat mig en snäll och rar person, men den här damen kändes som att hon jobbade på en myndighet och ville kontrollera att vi verkligen var värdiga att vänta barn... kanske inte riktigt vad jag hade hoppats på... någon annan som har erfarenheter av en barsk BM? Vad vet jag, det kanske är bra?

BF 29 april 2012 - första barnet
  • emeilee
    Lepanden skrev 2011-11-01 10:22:25 följande:
    Hej alla. Väntar min bebbe runt den 8april :) är i vecka 18 nu. Ni som väntar första barnet och är i samma vecka ungefär...känner ni bebben mycket? Jag nös ganska friskt häromdagen och måste då skrämt barnet för jisses vad den sprattlade där inne...men den dess kolugnt.
    Jag är också i v 18 och det är första bebisen, men jag tror inte jag kännt något, men som andra skrev, har ju ingen aning om hur det ska kännas. Har kännt lite fladder i magen någon enstaka gång men intalar mig att det är musklerna som spelar mig ett spratt. Dock är jag inte orolig, kan ju dröja till v 24 för vissa så det är ju några veckor kvar.

Vi ska på RUL i v20, tycker det är lite sent men så är det när de bara har det 1ggn/v och många kommande bebisar :)

Fråga, svullnar era magar mycket på kvällen? Min står rakt ut och jag ser ut att vara i 6-7mån, inte jättespänd men hyffsat ändå. Älskar dock morgonmagen, sådär perfekt och fin mage. :)
  • Lepanden

Hmm....är överviktig själv men känner att magen är mer svullen på kvällen. Ligger jag ner så både syns och känns magen tydligt dock. På morgonen är magen spänd tills jag gjort morgontoaletten...sen känns det lite mjukare. Är i ett skede då de som vet tycker att det börjar synas och de som inte vet troligen bara tycker jag är jäkligt fet :P

• Lovis 1
    Loppan79: Men om du känner så tycker jag att du ska byta bm. Punkt! Jag hade två hemska bm vid mina två förra graviditeter och lovade mig själv att inte göra om det misstaget denna ggn. Om man känner att man inte kommer överens med sin bm, eller inte tycker att hon ser dig och dina behov som du vill, så ringer du till verksamhetschefen för den mottagningen (brukar stå tel på nätet på deras hemsida) och säger att du önskar byta. Så kan du ju även säga vilken sorts person du behöver. Jag ringde innan jag fick min bm denna ggn och sa vilken sorts person jag behöver. Sedan berättade jag rakt ut för min nya bm att jag har VÄLDIGT dåliga erfarenheter med mig från bm som inte lyssnar på MIG och mina önskemål vilket fått förödande konsekvenser... För din egen skull, byt, det är ok, det är din rättighet!!!

Karisma: Jag är impad av dig, att du lyckades gå upp så lite andra ggn och att du lyckades gå ner allt från första ggn. Jag har med historier med mkt viktuppgång i bagaget, väntar oxå mitt tredje barn. Jag är verkligen seriöst livrädd för att gå upp över 15 kg eftersom jag har väldigt ont i ryggen som jag redan har, och då kommer jag knappt kunna ta mig fram... Gick upp ca 25 kg med båda barnen. Fast med nr 1 var det vatten sista v (gick upp 1 kg/dag) pga svullnad pga var så sjukt varmt ute (30-32 grader i skuggan och typ 35 grader i min lägenhet då) och med nr hade jag väldigt mkt fostervatten o stort barn (hon var sjuk) vilket bidrog lite.

Denna gången försöker jag tänka på vad jag äter, inte äta "gott" mer än en dag / v. Jag rör knappt på mig för jag har så sjukt ont i fogarna men jag tränar hos sgy en gång/v. Ant tar jag in mer energi än vad jag gör åt, hemska tanke! Jag ligger redan på 10 kg plus när jag blev gravid.

Jag gick in i v 18 idag o jag tror jag känt ngt "fladder" men det är osäkert. Jag längtar efter att känna mer!!

Så längtar jag efter mitt rutin ul nästa torsdag!
Svar på tråden Aprilbebis 2012