• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars
    godistroll skrev 2011-11-04 14:58:07 följande:
    Äntligen kom min tid till ul nerdimpandes i brevlådan! Yes, den 30/11 bär det av för vår del! Spännande..
    Spännande! Vår tur dagen efter; 1/12. När har du BF? Jag 30/4
  • godistroll

Enligt mina uträkningar 30/4 och enl BM 29/4 så de e ju som samma!  
    Så då ha vi ju samma bf än så länge innan ul! Så kul att vi har ul så nära också!!
    Men jag gissar att ja får en maj bebis gick över 15 dagar sist!!  

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Liteniapril
    chiqita skrev 2011-10-31 22:37:02 följande:
    Liteniapril: Jag tillhör dem som räknas till Hyperemesisdrabbade, men min räddning har varit B6-vitamin. Köpte pyridoxin på apoteket (står inte i hyllan men är receptfritt), som innehåller 40mg, har tatt en tablett om dagen och nu tar jag bara varannan/var tredje dag. Kastar typ inte alls upp längre men har däremot svårt att få i mig vad som helst då jag fortfarande har ett konstant illamående och dålig/okomfortabel smak i munnen. Har dessutom börjat gå upp i vikt så det går helt klart åt rätt håll. 
    Kan klart rekommendera dig att testa med B6-vitamin. Ska försöka ta det lite mer frekvent och se om jag kan bli av med illamåendekänslan också. Oavsett skönt att inte längre kasta upp allt jag lyckats stoppa i mig.  
    Tack för tipset!

Nu verkar det dock som vi ev hittat en medicinkombination som fungerar, blev inlagd här i veckan från tis-tors och fick dropp och sedermera även primperan och amosyt (tror jag den heter) och nu börjar jag sakta men säkert återvända till livet igen. Känns sååååå befriande just nu, även om det bara skulle vara tillfälligt så har jag åtminstone fått en paus i eländet :)
    Sen gillar jag ju inte att äta en massa läkemedel, speciellt inte nu som gravid, men om det är det enda som hindrar mig från uttorkning och undernäring så får jag väl bara gilla läget antar jag!
  • godistroll

Skönt för dig att hittat en kombination som funkar, finns inget värre än kräkas!!! Själv kombinerar jag primperan

• Aaglars
    godistroll skrev 2011-11-04 15:38:08 följande:
    Enligt mina uträkningar 30/4 och enl BM 29/4 så de e ju som samma!  
    Så då ha vi ju samma bf än så länge innan ul! Så kul att vi har ul så nära också!!
    Men jag gissar att ja får en maj bebis gick över 15 dagar sist!!  
    Spännande!

Jag brukar föda ganska så exakt på BF. Dottern 4 dagar efter BF och sonen 3 dagar före BF.
    Hur kändes det att gå 15 dagar över tiden? Var det ok eller mådde du mycket dåligt?
  • godistroll

Det var ett helvete, varje dag var evighets lång o så mådde jag illa, hade ont och samlade Massor av vätska varje dag!! Så det var skit rent ut sagt men ut kom ju det underbaraste! :)

• Ninnenanne

Ojoj, hoppas jag föder innan då.. Låter Inge vidare att gå över tiden..

Tio dagar kvar till rul nu.. Räknar dagarna :) tror det är en kille. Känns bara som en han.. Hihi.. Jag vill ta reda på könet, men det vill inte mannen :( men har ju några dagars övertalning kvar!

Går in i v. 18 på tisdag men har inte kännt mån liten bebis än... Längtar!

Grattis alla ni som gjort lyckade ultraljud!!!
    Kram

• Tokstolla

Tjejer, vill ni berätta hur det är för er? 

Jag har haft massor av krämpor som nu är borta (dessa krämpor hade jag även HELA förra graviditeten) och min mage växer NOLL... När jag gjorde mitt KUB.test så visade det sig att jag har moderkakan i framvägg så jag känner inget ännu och jag tycker väl iofs inte att det kanske är så konstigt trots att jag kände redan i v15 med sonen. Jag har bara verkligen fått för mig att den blivande bebisen inte lever längre Gråter. Att jag dessutom har utslag över hela kroppen gör dessutom att jag tror på att jag bär på ngt konstigt som barnet inte överlevt ifrån =/.

Och jag stör mig verkligen på att magen inte vuxit eftersom den var jättestor när jag väntade min son (första barnet). Och det är främst när jag ligger ner jag tänker på. Den där lilla kulan som borde sticka ut, men jag är typ platt =(

Aaaah! Tror jag blir galen =( 

• Ninnenanne
    Tokstolla skrev 2011-11-06 08:33:38 följande:
    Tjejer, vill ni berätta hur det är för er? 

Jag har haft massor av krämpor som nu är borta (dessa krämpor hade jag även HELA förra graviditeten) och min mage växer NOLL... När jag gjorde mitt KUB.test så visade det sig att jag har moderkakan i framvägg så jag känner inget ännu och jag tycker väl iofs inte att det kanske är så konstigt trots att jag kände redan i v15 med sonen. Jag har bara verkligen fått för mig att den blivande bebisen inte lever längre Gråter. Att jag dessutom har utslag över hela kroppen gör dessutom att jag tror på att jag bär på ngt konstigt som barnet inte överlevt ifrån =/.

Och jag stör mig verkligen på att magen inte vuxit eftersom den var jättestor när jag väntade min son (första barnet). Och det är främst när jag ligger ner jag tänker på. Den där lilla kulan som borde sticka ut, men jag är typ platt =(

Aaaah! Tror jag blir galen =( 
    Nämen Tokstolla då, fy vilken hemsk känsla. Jag är också typ platt.. Känner inget och alla mina symtom är som bortblåsta (v.17). Känns som man inte är gravid längre.. men det är väl detta som kalla s spökveckor? Jag har haft många blödningar genom hela graviditeten och nojjan för det..

Förstår att du blir orolig när du kan gämföra med förra graviditeten. Men kan man inte få komma in till MVC och lyssna på hjärtljuden om man är orolig? Jag ska dit kommande vecka för att ta nya blod-prov, tänkte passa på o fråga BM om hon vi kan lyssna på hjärthjuden. 

Du ska se att allt är som det ska med lilla livet i magen :) När har du RUL?

Kram till dig!
    Live, love, laugh 
  • Maximumtaste

Ninnenanne: jag har också rul 16e och byter veckor på tisdagar:) får se om man blir flyttat.. Jag tror också jag väntar pojke, sambon tror flicka så det ska bli spännande:)

Tokstolla: vilken v är du i? Är ju många som inte får mage förän efter v20.. När du ligger på rygg, kan du känna livmodern då? Jag är snart i v18 och ser tydligt livmodern som en bula i magen när jag ligger på rygg, spec på morgonen..

Svar på tråden Aprilbebis 2012