• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Ninnenanne
    Maximumtaste skrev 2011-11-06 09:32:46 följande:
    Ninnenanne: jag har också rul 16e och byter veckor på tisdagar:) får se om man blir flyttat.. Jag tror också jag väntar pojke, sambon tror flicka så det ska bli spännande:)

Hej!! Gud va kul med samma datum :) Har du känt några rörelser än? Är det första barnet? Första för mig.. Tror jag kanske har känt nån buff då och då, men svårt att säga om det verkligen är bebis liksom. 

Många pojkar här i apriltråden! Hi.  
    Live, love, laugh 
  • Liteniapril
    Tokstolla skrev 2011-11-06 08:33:38 följande:
    Tjejer, vill ni berätta hur det är för er? 

Jag har haft massor av krämpor som nu är borta (dessa krämpor hade jag även HELA förra graviditeten) och min mage växer NOLL... När jag gjorde mitt KUB.test så visade det sig att jag har moderkakan i framvägg så jag känner inget ännu och jag tycker väl iofs inte att det kanske är så konstigt trots att jag kände redan i v15 med sonen. Jag har bara verkligen fått för mig att den blivande bebisen inte lever längre Gråter. Att jag dessutom har utslag över hela kroppen gör dessutom att jag tror på att jag bär på ngt konstigt som barnet inte överlevt ifrån =/.

Och jag stör mig verkligen på att magen inte vuxit eftersom den var jättestor när jag väntade min son (första barnet). Och det är främst när jag ligger ner jag tänker på. Den där lilla kulan som borde sticka ut, men jag är typ platt =(

Aaaah! Tror jag blir galen =( 
    Nu kan man visserligen ana sig till en lite bula på mig (går in i vecka 19 idag), men jag känner inte heller ngt. Eller iaf inte ngt som jag med säkerhet kan säga är bebisen. Dock känner man min livmoder väldigt väl nu och den verkar växa på, så jag hoppas allt är ok med lilltussen. Är också orolig för att den inte lever då min förra grav slutade i MA och jag har ju inte fått se tussen på några veckor. (är nog 4 veckor sedan nu, var inne för magsmärtor som sedan visade sig vara en uvi). Ska på RUL på ons så nu håller jag tummarna så hårt jag kan!

Tycker du ska kontakta din bm för att få stöd oh någon kunnig att prata med när du är så orolig!
    Lycka till, jag håller tummarna för dig med!
  • grästuva

Tokstolla prata med din Bm så kanske du kan få extra Ul eller lyssna på hjärtljud, många vill dock inte lyssna efter hjärtljuden förens v.20 men du kan alltid fråga. Inte meningen att du ska gå runt med så stor oro. Hur ofta träffar du din Bm?

• grästuva

Min sambo har varit övertygad de två tidigare graviditeterna att det är pojkar och haft rätt. Det är nästan bara pojkar som föds i hans släkt. Nu är han övertygad om att vi väntar en tös, ska bli spännande att se om han har rätt även denna gång. Jag vill veta kön men inte sambon så svaret får jag hålla hemligt

• Evli

Tokstolla: Detta är väl kanske inte det svar du vill ha, men är inte alla graviditeter olika, tror inte du ska jämnföra så mycket med din förra, även om jag kan förstå att det är lätt hänt...

Det där med att alla symptom försvinner, har jag med varit med om, det hände över en natt och var extremt läskigt! men nu har jag vant mig och njuter av dagar då jag är fri från illamående och inte alls lika trött längre, den obligatoriska powernappen på eftermiddagen är nu ut bytt mot annat pyssel :D

Men som den massa andra säger, ring barnmorskan, inte ska du gå o vara så orolig! 

• Lepanden

På tisdag är det dags för ultraljud :) är både förväntansfull och lite rädd...dumma tankar som "tänk om det bara är tomt och uppblåst istället för bebis", ändå har jag ju känt den. Eller att bebisen ligger där men tyvärr inte lever längre. Blir man såhär knäpp av första graviditeten? :P

• Evli
    Lepanden skrev 2011-11-06 13:15:24 följande:
    På tisdag är det dags för ultraljud :) är både förväntansfull och lite rädd...dumma tankar som "tänk om det bara är tomt och uppblåst istället för bebis", ändå har jag ju känt den. Eller att bebisen ligger där men tyvärr inte lever längre. Blir man såhär knäpp av första graviditeten? :P
    Åhhh va härligt... Vill med!
    Kan förstå att det är blandad förtjusning, håller alla tummar o tår att allt är perfekt där inne i ditt nya bo :D
    Lycka till!!!! 
  • Maximumtaste

Ninnenanne: det blir andra barnet för mig:) har kännt småbuffar några veckor och nu denna vecka har jag börjat känna lite hårdare sparkar:) du då?:)

• Anilo

Jag var också helt övertygad om att jag bara svalt en massa luft innan VUL. Jag sov oroligt i flera veckor innan och vågade inte lita på att bubblet i magen var bebis.

På morgonen innan VULet hade jag nästan ont i magen men sen såg jag att jag kände barnmorskan som skulle göra VULet och då släppte all oro och jag kunde lägga mig på britsen utan att kräkas.
    En perfekt liten sprattlande pojke fick jag se på skärmen :)
    Nu i helgen efter har jag känt bebisen jättemycket och tror till och med att jag kände utanpå i morse :)
    Jag är mycket mer harmonisk och längtansfull nu, precis som jag trodde att jag skulle känna när jag blev gravid innan mina berömda nerver slog till :)

Det är helt normalt att vara rädd innan VULet och drömma mardrömmar om barnmorskor :)
    Kram

Svar på tråden Aprilbebis 2012