• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Simpan

Äckelvarning; Sen om man råkar somna kan det rinna upp ur halsen till munnen sen vaknar man av att man håller på att bli dränkt!!

• Tokstolla
    Simpan skrev 2011-11-26 16:08:46 följande:
    Äckelvarning; Sen om man råkar somna kan det rinna upp ur halsen till munnen sen vaknar man av att man håller på att bli dränkt!!
    Usch! Sov i sidoläge!!! (så att du inte kvävs =( )
  • Liteniapril

Usch! Hade jättemkt problem med sura uppstötningar förr, men har ju inte riktigt kvar den funktionen efter min operation, vilket är riktigt skönt. Jag kan få en djävulusisk värk i maggropen, som jag brukade få vid sura uppstötningar och när magen krånglade, men slipper iaf halsbrännan i 99% av fallen!

Ett tips är annars Rennie eller novalucol (kan göra en lite trög i magen), men påverkar inte resten av kroppen på samma sätt som tex omeprazol kan göra...

• Liteniapril
    Simpan skrev 2011-11-26 14:51:20 följande:
    Jag blir också slut av att duscha!!Och orkar inte göra det dagligen längre. Det blir typ varannan dag och då är man totalt färdig sen. Att det kan vara så här!! Och som att det inte räckte så har jag haft halsbränna från helvetet i natt. Sovit ca en timma. Det gör ju inte mina krafter bättre direkt.
    Usch, detta låter ju inte helt fräscht, men jag är glad om jag orkar duscha varannan eller som minst var tredje dag. Fast iofs så gör jag ju inte så mkt om dagarna, så det är ju inte så att jag svettas kopiösa mängder direkt. Men pall eller stol i duschen är riktigt skönt. Slipper man vara lika orolig för att svimma med :)
  • Simpan

Jag tror att jag testade allt. Tycker att gaviscon eller vaniljglass hjälper bäst. Men det hjälper ju inte nu heller... Sidoläge går inte. Jag måste sitta och sova! Det suger. Först kräkas sen v 5-6 och nu kommer bonusen!!!!!! ARG!!

• Liteniapril
    Simpan skrev 2011-11-26 16:17:08 följande:
    Jag tror att jag testade allt. Tycker att gaviscon eller vaniljglass hjälper bäst. Men det hjälper ju inte nu heller... Sidoläge går inte. Jag måste sitta och sova! Det suger. Först kräkas sen v 5-6 och nu kommer bonusen!!!!!! ARG!!
    Ingen höjdare!
    Hur långt gången är du nu?
  • Simpan

Jag är i vecka 22. Så det känns som att det börjat tidigt denna gång. De andra gångerna har det kommit först på slutet.

• Simpan

Liteniapril; jag förstår dig angående var tredje dag. Jag duschar bara det viktigaste i låter bli håret så det ser ju lagom fint ut. Men det är krävande om nåt!

• Liteniapril

Då ligger vi rätt lika, går in i vecka 22 imorgon. Har du gått ner mkt? (har kanske frågat detta innan, men mitt minne är icke-existerande). Mig syns det kanppt på att jag är gravid, har gått ner 13 kg och det har inte stannat ännu :(

• Aaglars

Simpan

Jag har fått upp i munnen massor av ggr. Men sidoläge går inte, som ngn tipsade om, jag måste halvsitta/ligga med fem kuddar, annars hade jag fått uppstötningar i ett.

Svar på tråden Aprilbebis 2012