• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • godistroll

Jag hade hyperemesis förra graviditeten och va sjukskriven hela tiden och det va inga problem.
    Och nu är jag sjukskriven pga fogarna, kan knappt röra mig!
    Var till läkaren i tisdags och han sjukskrev mig till förlossningen så jag hoppas fk godkänner det nu bara, men de är ju alltid en oro!

Vad trist att det blev inställt så i sista stund animegirl , men då kanske er lilla tjej mår bättre också. Håller tummarna!! 

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Karisma
    godistroll skrev 2011-11-24 11:57:21 följande:
    Jag hade hyperemesis förra graviditeten och va sjukskriven hela tiden och det va inga problem.
    Och nu är jag sjukskriven pga fogarna, kan knappt röra mig!
    Var till läkaren i tisdags och han sjukskrev mig till förlossningen så jag hoppas fk godkänner det nu bara, men de är ju alltid en oro!

Vad trist att det blev inställt så i sista stund animegirl , men då kanske er lilla tjej mår bättre också. Håller tummarna!! 
    Hur länge tar det innan du ska få svar från fk? Är du sjukskriven 100% ?

Jag kan jobba men 100% är jobbigt. Ju mer jag går och lyfter saker desto värre blir det mot slutet av veckan och sen ligger jag pall hela helgen för att kunna försöka jobba veckan efter. :(

Animegirl: Jag blev åxå tvungen att flytta fram en vecka. Känns surt, skulle eg ha varit på ul den 22nov.

/K
  • godistroll

Det har gått fort för mig att få igenom sjukpenning har ju vart hemma hela tiden eftersom jag ha vart dålig hela tiden.. Men det har aldrig blivit nå glapp med utbetalningar och så.. Så det är jag tacksam över..  
    Men ja är ju inne i det hela så de har ju min SGI osv eftersom det inte var länge sedan jag var föräldraledig och så ha man ju tagit ut lite vab osv..

• Karisma
    godistroll skrev 2011-11-24 12:23:29 följande:
    Det har gått fort för mig att få igenom sjukpenning har ju vart hemma hela tiden eftersom jag ha vart dålig hela tiden.. Men det har aldrig blivit nå glapp med utbetalningar och så.. Så det är jag tacksam över..  
    Men ja är ju inne i det hela så de har ju min SGI osv eftersom det inte var länge sedan jag var föräldraledig och så ha man ju tagit ut lite vab osv..

Är livräddd jag inte ska få det beviljat även om läkaren tycker det är självklart med sjukskrivning (om han/hon nu skulle tycka det var självklart vill säga. :P) . Vet inte om ens yrke kanske åxå är avgörande.

Men va skönt för dig att allt gått bra. :) Jag har eg aldrig haft problem med fk heller men man vet ju aldrig kanske är nu det ska börja jäklas.

/K
  • godistroll
    Karisma skrev 2011-11-24 12:32:28 följande:
    Är livräddd jag inte ska få det beviljat även om läkaren tycker det är självklart med sjukskrivning (om han/hon nu skulle tycka det var självklart vill säga. :P) . Vet inte om ens yrke kanske åxå är avgörande.

Men va skönt för dig att allt gått bra. :) Jag har eg aldrig haft problem med fk heller men man vet ju aldrig kanske är nu det ska börja jäklas.

/K
    Nej men visst, det är så synd att man ska behöva vara så beroende av pengar!  Att man ska behöva känna oron. För som jag är i kroppen finns inte en chans att jag skulle klara av mitt arbete och då bli nekad ersättning skulle kännas som en döds dom. Man måste ju få in pengarna så man kan betala hus o räkningar!! Suck..
  • Floff

Det här kommer låta helt jävla superfel och jag ber om ursäkt om nån tar illa upp, det är inte alls min mening. Men jag önskar verkligen att jag blev sjukskriven.. Har ingen foglossning att tala om eller hypermesis. Men jag vantrivs nått så förbannat på mitt jobb.. Varje kväll är det ångest att gå och lägga sig för att man snart ska upp till jobbet igen och varje morgon är det än värre.. Dagarna sniglar sig fram och resvägen är hemsk... Jag bara längtar tills jag kommer härifrån

• Karisma
    godistroll skrev 2011-11-24 12:52:13 följande:
    Nej men visst, det är så synd att man ska behöva vara så beroende av pengar!  Att man ska behöva känna oron. För som jag är i kroppen finns inte en chans att jag skulle klara av mitt arbete och då bli nekad ersättning skulle kännas som en döds dom. Man måste ju få in pengarna så man kan betala hus o räkningar!! Suck..
    Vi skulle klara oss ekonomiskt även om jag inte fick beviljat 50% sjukskrivning för det blir ändå samma summa jag får då jag är fl. Alltså 50% av min nuvarande lön. MEN det lär ju inte hinna bli så mycket sparat innan april isf, vilket jag verkligen vill kunna göra.

Men vet inte om jag ska prata med min bm som fixar en läkartid eller om jag bara bokar på min vårdcentral hos en "vanlig" läkare.

Vad jobbar du  med om jag får fråga?

/K
  • Vronki
    Floff skrev 2011-11-24 12:54:43 följande:
    Det här kommer låta helt jävla superfel och jag ber om ursäkt om nån tar illa upp, det är inte alls min mening. Men jag önskar verkligen att jag blev sjukskriven.. Har ingen foglossning att tala om eller hypermesis. Men jag vantrivs nått så förbannat på mitt jobb.. Varje kväll är det ångest att gå och lägga sig för att man snart ska upp till jobbet igen och varje morgon är det än värre.. Dagarna sniglar sig fram och resvägen är hemsk... Jag bara längtar tills jag kommer härifrån

Usch vad jobbigt! Försök o boka in roliga saker o göra fram tills april. då har du små mål o längta till så känns det nog lite bättre.

Jag har delvis kännt så oxå vissa dagar, men nu har jag ju en resa inplanerad i 2 v så hoppas det ´ger mig ny energi o lust o gå till jobbet fram till april.

Kommer bli svårt som kontorsarbetare att få sjukskrivning tror jag...så jag får räkna med att jobba tiden ut om jag inte tar ut sem fr 1 april. Iaf ett par v till en månad skulle jag vilja gå hemma innan, skönt o få varva ner o sova på dagarna. Men det återstår att se hur det blir sen.

Har 2 kollegor som säkerligen kommer få gå hemma snart...pga "tungt jobb" i produktion, inte för att det är spec tungt, dom sitter oxå mest hela dagarna, o behöver inte lyfta tunga saker i onödan.. men det är bara skönt för dom isf. =)
  • Evli

Blä fick precis penicillin för en bihålsinflammation, inte alls roligt! Så nu ska jag egentligen ligga i sängen och vila, men blev fast med papper för mitt företag i stället, är mitt första år med FA-skatt sedel, och börjar nu bekymra mig över hur dem kommer att räkna på det när jag går hem?! Någon som vet?

En sak som är mysig är i allafall hur den lille sprattlar till ordentligt varje gång jag hostar till, kan inte låta bli att fnissa, även om det kanske inte är så shysst att skrämma den lille titt som tätt... :D 

• godistroll

Jag är personlig assistent med mkt promenader och vi sköter mkt träning osv så vi jobbar mkt med kroppen! 

Svar på tråden Aprilbebis 2012