• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • TusenTankar

Då har vi varit på vårat ul idag! Och nu hade bebis vuxit till sig så de kunde mäta alla organ osv. Bebis räckte ut tungan mot oss... Hur sött som helst! Och så fick vi räkna fingrarna och så tryckte h*n fotsulorna mot tv skärmen, Gud va häftigt allt såg ut!
    Så nu har vi äntligen fått vårat BF : 26/4 och är nu i v 18+3
    Men kön vägrade dom säga och filma fick vi absolut inte göra, men vi fick 3 nya bilder med oss hem:)

• jesus7

Jag har beräknat datum den 10 april. Barnmorskan vägrade säga kön , det irriterar mig. jag är ju vuxen och det är mitt barn. Känns som man blir omyndigförklarad:)

• jesus7

Ni som är i vecka 20+5, brukar ni ha dagar då bebisen är lugnare och knappt känns. så har det varit idag, eller borde man vara orolig?

• Karisma
    godistroll skrev 2011-11-28 20:03:30 följande:
    Jag har ont i höfterna, typ svans kotan och nedre delen av ryggen de är som hela bäckenet, det låser sig ibland så jag inte kan röra benen! Tycker absolut du ska gå till läkare och förklara hur du känner!

Får ringa på ons och se vad de säger. :) För än så länge kan jag jobba men inte så mga tim per dag bara. 

/K
  • Liteniapril
    jesus7 skrev 2011-11-28 20:15:34 följande:
    Ni som är i vecka 20+5, brukar ni ha dagar då bebisen är lugnare och knappt känns. så har det varit idag, eller borde man vara orolig?
    Jag är väl iofs någon vecka före dig, men jag upplever att vissa dagar är den mer aktiv än andra, främst kanske beroende på hur jag mår eller vad jag gör...men vet inte huruvida det "alltid" är så tyvärr..
  • Karisma

Ni som inte fått veta kön på ul hoppas ni inte varit på nus. :O Har fått veta där de senaste två graviditeterna och hoppas/kräver på att få veta nu åxå.

/K

• godistroll

Jag håller tummarna för dig karisma att de tar dig på allvar och att det går ordna med färre jobb timmar/ dag.

• emeilee
    Jag är i v 21+1 så ligger lite före och min bebis är mer aktiv vissa dagar än andra. Frågade runt lite om de sover ju en hel del men när man närmar sig v 22-framåt så får bebisen mer fasta tider som den sover på resp är vaken på, så kanske att man märker av den mer lite längre fram.

Tycker inte att du ska vara orolig överhuvudtaget. Än så är de så små att vi kan missa vissa rörelser.

Skrattande

Vi pratade hemma igår om hur spännande det ska bli med en bebis. Maken hemma är totalt främmande för blöjbyten etc, men nu har tankarna vänt aningens och tom det kan han tycka ska bli roligt att få vara med om. Haha, så gulligt när de börjar ta del mer. Är ju faktiskt lite orättvist att vi får ha det mesta för oss själva. Iof får vi väl igen det vid förlossningen...hua...
  • hemmakatten

Jag frågade min BM på UL varför vissa landsting eller sjukhus inte vill säga kön och hon sa att blivande föräldrar har rätt att veta könet om BM kan se, de har inte rätt att undanhålla det. BM ska berätta allt hon kan se och inkluderar det könet så är hon skyldig enligt någon lag att berätta. Dock så kan man inte begära att de ska leta efter könet om de inte kan se det, men ser de får de inte undanhålla!

• grästuva
    Många rörelser kan man missa när man är på språng, testa att lägga dig ner med handen på magen så kanske du känner dom tydligare.
    Är du orolig så ring och prata med din BM

{#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Aprilbebis 2012