• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars

Skönt att höra Tokstolla Känner mig faktiskt lite orolig - fast jag vet att jag inte behöver det Moderkaka i framvägg m 2:an oxå o då kände jag inget förrän v23 trots att det var en vilding i magen Med 1:an kände jag mkt tidigare

• LillaTjorven

Är det några skillnader att ha moderkakan i fram eller bakkant?

• Hemlighet

LillaTjorven:
    Det ända jag vet är att har man den i framkant kan det ta längre tid innan man känner barnets rörelse.

• Aaglars

Lilla tjorven!
    Det påverkar inte barnet eller förlossningen av om du har moderkakan i fram- eller bakvägg. Det frågade jag när jag hade moderkakan i framvägg med 2:an.
    Det enda jag vet är att det tar längre tid innan man känner de första sparkarna. Jag fick vänta t v.23 med sonen...

• Maximumtaste

Jag har min i framvägg och har kännt sen v15 :) men då känner jag bara fladder då och då.. Nu sen 2 v tillbaka känner jag starkare och regelbundna sparkar.. Är i v 21 nu:) andra barnet..

• Tokstolla
    LillaTjorven skrev 2011-11-27 21:20:16 följande:
    Är det några skillnader att ha moderkakan i fram eller bakkant?
    Nej inte egentligen, man känner kanske inte fosterrörelserna lika tidigt. Det är ingen fara att ha den uppåt heller. Däremot är det ett problem om den sitter och täpper till "exit" om man säger så  
  • Karisma

Ni som blivit sjukskriven för foglossning. På vilket sätt kontrollerar läkaren om man verkligen har foglossnings värk genom att han/hon och bender och har sig eller får man övningar man ska visa dem? Känns så sjukt dumt att gå till läkaren och säga jag skulle vilja bli sjukskriven 50% för foglossningsvärk, som om jag kan bestämma en sån sak.

Och imorgon är det äntligen dags för rul. :) Trooor jag är i v 20+0 då. Glömmer hela tiden vad jag är i för vecka, brukar bara säga runt v20 om folk frågar. :P 

/K 

• godistroll
    Karisma skrev 2011-11-28 18:19:51 följande:

Ni som blivit sjukskriven för foglossning. På vilket sätt kontrollerar läkaren om man verkligen har foglossnings värk genom att han/hon och bender och har sig eller får man övningar man ska visa dem? Känns så sjukt dumt att gå till läkaren och säga jag skulle vilja bli sjukskriven 50% för foglossningsvärk, som om jag kan bestämma en sån sak.

Och imorgon är det äntligen dags för rul. :) Trooor jag är i v 20+0 då. Glömmer hela tiden vad jag är i för vecka, brukar bara säga runt v20 om folk frågar. :P 

/K 

Jag var till läkare först som skickade mig till sjukgymnasten som kollade, klämde och kände och vi provade med kryckor och så när han kände hur ordentligt det var för varje steg så kluckar det till och bäckenet som rörs ordentligt ( vet inte hur jag ska beskriva det..) Så sa han att dt fanns inte en chans att jag skulle klara av arbete så han gick till läkaren som sjukskrev mig i 3 v sen ville hon att jag skulle komma tillbaka om det inte gått tillbaka något. Så efter 3 v så va jag tillbaka dock till en annan läkare, som kände på ryggen då jag böjde mig framåt, bakåt kollade om jag kunde stå på tå och på ett ben osv.. Men jag är väldigt begränsad i mina rörelser.. pga foglossningen. Så då han såg hur illa de va och han känt på mig så då sjukskrev han mig till förlossningen. 
    Känns skönt fast samtidigt känns det trist men jag håller på lära mig lyssna på kroppen!  
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Karisma
    godistroll skrev 2011-11-28 19:10:47 följande:
    Jag var till läkare först som skickade mig till sjukgymnasten som kollade, klämde och kände och vi provade med kryckor och så när han kände hur ordentligt det var för varje steg så kluckar det till och bäckenet som rörs ordentligt ( vet inte hur jag ska beskriva det..) Så sa han att dt fanns inte en chans att jag skulle klara av arbete så han gick till läkaren som sjukskrev mig i 3 v sen ville hon att jag skulle komma tillbaka om det inte gått tillbaka något. Så efter 3 v så va jag tillbaka dock till en annan läkare, som kände på ryggen då jag böjde mig framåt, bakåt kollade om jag kunde stå på tå och på ett ben osv.. Men jag är väldigt begränsad i mina rörelser.. pga foglossningen. Så då han såg hur illa de va och han känt på mig så då sjukskrev han mig till förlossningen. 
    Känns skönt fast samtidigt känns det trist men jag håller på lära mig lyssna på kroppen!  
    Hmm var sitter din foglossning? För mig är det inne i rumpan, ju mer jag rör mig desto mer värk får jag, vid lyft och när jag rör mig så kan det hugga till utan förvarning och benen segna ihop. MEN känns som det blir svårt att bevisa av någon anledning. Blir som att jag är otroligt svag i underkroppen exakt hela tiden plus konstant smärta men långt inne i rumpan. Låter ju som inget när jag går, gör bara ont. En läkare bryr sig väl inte ifall det är farligt för mig att jobba då benen ger vika utan förvarning? Bär tunga och vassa föremål hela dagarna + klättrar en heldel. Är som sagt skiträdd att de ska tycka jag är fjantig och inte alls har nog ont för deltidssjukskrivning. (att deras undersökningarinte ska räcka till) Min chef hoppas på sjukskrivning på 50%.

Tack för ditt utförliga svar. :)

/K  
  • godistroll

Jag har ont i höfterna, typ svans kotan och nedre delen av ryggen de är som hela bäckenet, det låser sig ibland så jag inte kan röra benen! Tycker absolut du ska gå till läkare och förklara hur du känner!

Svar på tråden Aprilbebis 2012