• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Simpan

Liteniapril: jag gick ner 8 men är på väg uppåt igen. Nu är det mer illamående än kräkningar, och jag vet inte vilket är värst.

Jag bullade upp i soffan i natt på schäslong delen med likkamånga kuddar som dig charlotta1... Hoppas på en bättre natt.

Vem sa att det skulle vara lätt att vara gravid ... Man måste kämpa för sin skatt...

• Sannana

Jag har haft mycket molvärk och stickningar i livmodern idag och igår (v 18), känner mig lite orolig. Hade det mkt i början men har haft det lugnt i flera veckor. Någon som känner igen det?

• Simpan

Sannana, jag tycker att den där värken går i omgångar! Växtvärk.Tror inte att du behöver oroa dig!

• godistroll

Här har dagen spenderats på akuten.. Fick såå ont i magen igår, ovanför livmodern kunde inte sova alls inatt. Gjorde så ont så fort magen tog i madrassen helt galet. Så imorse stod jag inte ut längre så då åkte vi in. Känns ju lite läskigt då man är rädd att de hänt nå med bebis. Men efter massa prover visades det att jag hade en uvi skulle dock vänta med behandling!! Och så en liten tarm inflammation som gjorde det svårare för gaserna att komma ut. Galet så ont gaser kan göra! Ytterligare en sak man kunde råka ut för som gravid.. Skönt att de bara var de så nu fick ja medicin! :)

• gummeligumman
    godistroll skrev 2011-11-26 21:51:41 följande:
    Här har dagen spenderats på akuten.. Fick såå ont i magen igår, ovanför livmodern kunde inte sova alls inatt. Gjorde så ont så fort magen tog i madrassen helt galet. Så imorse stod jag inte ut längre så då åkte vi in. Känns ju lite läskigt då man är rädd att de hänt nå med bebis. Men efter massa prover visades det att jag hade en uvi skulle dock vänta med behandling!! Och så en liten tarm inflammation som gjorde det svårare för gaserna att komma ut. Galet så ont gaser kan göra! Ytterligare en sak man kunde råka ut för som gravid.. Skönt att de bara var de så nu fick ja medicin! :)

Men fy va läskigt! Men bra att dom tog en massa prover och brydde sig iaf! Jag har en massa sammandragningar och har haft det någon månad nu dagligen. Nu i måndags blev det för mycket och gjorde mer ont än vanligt så jag ringde gyn och frågade om jag skulle in så dom fick kolla så det inte var några förändringar på tappen, så säger dom bara att jag inte är så långt gången än och att jag bara ska lägga mig och vila.. Jag är heltidssjukskirven och i v. 22. Jag tycker att jag borde få lite mer förståelse när jag ändå har tagit mod till mig och ringt dom! Man ringer ju inte om man inte är orolig.... Suck....

Hoppas du mår bättre snart!  
  • Liteniapril
    Sannana skrev 2011-11-26 20:52:12 följande:
    Jag har haft mycket molvärk och stickningar i livmodern idag och igår (v 18), känner mig lite orolig. Hade det mkt i början men har haft det lugnt i flera veckor. Någon som känner igen det?
    Jag har med haft lite ont i några dagar nu, men sen måste jag ju erkänna att det är lite svårt att skilja på vad som beror på foglossning och vad som är växtvärk osv. Men lite jobbigt när jag får ont, för jag blir så orolig. Fick ju MA förra grav så det spär väl på osäkerheten lite kanske..

Men det är ju vanligt med växtvärk i omgångar och ibland kan man ju få rätt ordentligt ont, så det är säkert ingen fara :)
  • Ninnenanne

Herre gud tjejer.. det blåser i Götet vill jag lova! Låter som hela huset ska blåsa bort snart..

Bebis sparkar o har sig inne i magen:) Mysigt har vi det här i soffan!! 

Live, love, laugh 
  • Tokstolla
    Ninnenanne skrev 2011-11-27 20:02:09 följande:
    Herre gud tjejer.. det blåser i Götet vill jag lova! Låter som hela huset ska blåsa bort snart..

Bebis sparkar o har sig inne i magen:) Mysigt har vi det här i soffan!! 
    Jag bekräftar! Vi har t.o.m flyttat spjällsängen som tvååringen sover i till längst bort i rummet och dragit för gardinerna i hopp om att det inte flyger massa glassplitter på sonen om rutan går sönder (vi har stora fönster samt en öppen skog vid den sidan av lägenheten).

Det är bara att kolla in aftonbladets bild från idag. En varuhusfasad skalades av typ :-S Svinläskigt! 
  • Aaglars

Samma i Skåne Fullständigt stormkaos och alla rekommenderas att hålla sig inomhus Vi har fått möblera om inför natten På ovanvåningen låter det som huset ska braka ihop när som helst Så där går inte att sova - så nu har hela familjen fått flytta ner-:)

Vad mysigt med er som känner sparkar Jag är i v.18 och känner absolut ingenting-:( Misstänker att jag har moderkakan i framvägg

• Tokstolla
    Aaglars skrev 2011-11-27 20:32:19 följande:
    Samma i Skåne Fullständigt stormkaos och alla rekommenderas att hålla sig inomhus Vi har fått möblera om inför natten På ovanvåningen låter det som huset ska braka ihop när som helst Så där går inte att sova - så nu har hela familjen fått flytta ner-:)

Vad mysigt med er som känner sparkar Jag är i v.18 och känner absolut ingenting-:( Misstänker att jag har moderkakan i framvägg
    Jag har moderkakan i framvägg och kände min första spark i vecka 19+0 (är nu 19+3) och har inte känt det minsta sedan dess. När jag väntade min tvååring hade jag moderkakan i bakvägg och kände extremt mkt redan från v15. 

Ärligt så har jag varit lite orolig men på RUL i torsdags såg jag att den lille inne i magen levde loppan med sparkar och snurrar och allt möjligt utan att jag kände en gnutta- så det lugnade mig en del. =) 
Svar på tråden Aprilbebis 2012