• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Liteniapril: usch då! Hur illa är det? Hade det med mina tre första men var riktigt illa med nr 3. Fick nästan avbryta och var sängliggande hela graviditeten, och låg 10 veckor på sjukhus!! Och innan dess så åkte jag in och ut på gyn för dropp, katastrofala värden!!!

• Simpan

Liten i april : jag har också hyperemesis, det är vidrigt! Jag är i vecka 22 nu och har varit djukskriven sen mitten av augusti. Värsta jag vart med om..

Animegirl; mår du bättre denna graviditet? Minns att vi pratade om måendet i början.

• Tokstolla
    Aaglars skrev 2011-11-23 21:14:20 följande:
    Vad är hyperemesis?
    Ï stort sett extrema kräkningar. 

De som lider av H får ofta inte behålla någon näring alls och brukar må apilla dygnet runt. =( 
  • godistroll

Extremt graviditets illamående med kräkning..

• Kaosmamma

Simpan: bästa grav jag haft!!! Men fortfarande lergigan men då är det hyfsat för det mesta! Men har mitt elände med tredje barnet.. Hon är så dålig just nu sen flera månader tillbaka :( åker in och ut från sjukhus. Ibland ligger vi inne ett dygn och ibland fyra.. En till två ggr per månad.. Sitter i val i kval att åka igen.

Men hur är din HG nu, lika illa? Ligger du på sjukhus? Hoppas verkligen den lättar!! Som sagt vet hur jäkligt det är :(

• Simpan

Hg?
    Jag är hemma. Blev bara en vecka på sjukhus. Men kräks i stort sätt dagligen. Ibland bara en gång -ibland 5 ggr så det är olika. (om det var mig du frågade??) jag börjar gå upp i vikt nu iaf. Minus åtta kilo blev det till slut. Men ibland känns det som att det börjar om.

Vad var det för problem med din flicka? Det låter verkligen jätte jobbigt. Stackare.

• Kaosmamma

Simpan: ja var dig :) HG lika med hyperemesis gravidarium. Skönt att du kan och får vara hemma iaf, något litet i eländet. Och att du går upp nu. Ja för jag vet att nån dag här och där var lite bättre och då kanske man försökte göra något litet och då slog det tillbaka dagen efter. Hoppas du slipper kräkningar på slutet!!

Det är andningen. Hon är så stentuff men önskar att de värsta anfallen skulle försvinna nu!! Tre år räcker.. Min blogg där jag skriver lite om det: blogg.mama.nu/ceciliasvensson/category/alskade-astmabarn/

Kram och hoppas det lättar ännu mer de kommande veckorna!

• Liteniapril

Ja, det är väl ingen höjdare och idag är ändå en "bra" dag. Jag har ändå försökt jobba fram tills för ca 4,5 veckor sedan då ingen tog mig på allvar innan dess. Just nu mår jag väl...ok..var ju inlagd förra veckan med dropp och när jag fått det får jag ju iaf behålla en del av det jag stoppar i mig. Jag har ju sån "tur" att ungefär fram tills en vecka efter att jag fått dropp så behåller jag en hel del och framförallt kan jag äta. För ett stort problem för mig som är gbp-opad är att jag helt enkelt inte kan få ner ngt. Hinner kanske ta 3-4gafflar innan jag börjar spy. Senaste gången var mina värden mer eller mindre ok, men de har de inte vart andra gånger när jag varit inne...

Dock så tycker jag att det har lugnat sig ngt senaste dagarna, men det kanske bara är inbillning i samband med att jag fick dropp förra veckan...vad vet jag...

Min läkare spekulerar ju nu lite i huruvida jag skulle klara att jobba (är förskollärare) även om jag slapp kräkas, eftersom jag får i mig så lite näring och iom min op inte har fullt näringsupptag, vilket innebär att det lilla livet tar i princip allt just nu...men vi får väl se...

Har ni andra med HG haft problem med försäkringskassan?? Jag är orolig att de ej ska "godkänna" sjukskrivningen för mig...

Kram på er alla!!

Svar på tråden Aprilbebis 2012