• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • grästuva

Vi förlorade vårt andra barn sent i graviditeten i April i år, tänkte att det kunde vara en fin och bra bok att läsa för storebror som blir fyra år nu till jul. Har hört gott om boken och tacksam över att den finns kram

• Kaosmamma

Grästuva: nej!!! Åh jag beklagar!!!! Ja, jag önskar att sådana böcker inte behövdes men tyvärr behövs de... Och det är därför jag skrev den. 5 kr till barncancerfonden per bok också. Handlar om Cecilia (jag) och när jag förlorade min pappa... Så den är skriven från hjärtat och är väldigt ärlig. Men stor fokus på det fina i att ha en ängel men också ord på de svåraste känslorna. Massa kramar!!! Hälsa storebror från flickan i boken!

• Karisma

Någon av er som blivit sjukskriven deltid? Tex för foglossninig?

Fundera hur hård fk är när det "bara" gäller deltid typ 50%.Vill inte va hemma i flera veckor och sen få noll i ersättning.

Börjar bli svårt att klara av jobbet känner jag. Lyfter tungt exakt hela dagen och höften vill inte vara med. Vänstra benet ger bara vika och jag sjunker ihop utan förvarning ibland, vilket inte känns bra. Sen att jag ständigt har värk gör det ju inte lättare. Skit kropp!!

/K

• Kaosmamma

Jag blev sjukskriven heltid med första barnet från v 14 för svår foglossning, och hela grav.

• Karisma
    Kaosmamma skrev 2011-11-24 09:36:59 följande:
    Jag blev sjukskriven heltid med första barnet från v 14 för svår foglossning, och hela grav.
    Vilket år var det? De är väl hårdare nu?

/K
  • Kaosmamma

05, men var sjukskriven från v 7 till 37 med nr år 08. Tror att gravida ändå har lättare men inte annars... Blev totalt sågad över en månad som var så självklart... Överklagade dock och fick 100 % rätt i första överklagan.

• grästuva

Tack amiegirl @-}-- Ang fk så tycker jag dom är svåra att förstå sig på, verkar inte som dom själva vet vad som gäller. Olika handläggare ger olika svar :-/

• Karisma
    Kaosmamma skrev 2011-11-24 09:45:08 följande:
    05, men var sjukskriven från v 7 till 37 med nr år 08. Tror att gravida ändå har lättare men inte annars... Blev totalt sågad över en månad som var så självklart... Överklagade dock och fick 100 % rätt i första överklagan.

Ok men då kanske jag skulle höra med en läkare då, var sjukskriven med äldsta från v30 ung och det var 04. Med tvåan blev det hp. Men nu är jag dålig redan nu vilket känns surt. Tycker bara man hör hela tiden att fk är anti mot dem som söker sjukskrivning mot foglossningsbesvär för det inte är en sjukdom att vara gravid.

Det lättaste jag lyfter på en dag är 15kg per bit gånger 16st bitar per gång. Sen rullar det på så exakt hela dagen utan paus (förutom två raster). Kanske inte är konstigt det blir tungt för höften som är svag. Men allt beror ju på vad läkaren säger åxå.

/K

• Karisma

Har nyligen fått nya arbetsbyxor på jobbet och de nya har låg midja för tidigare klämde jag in magen så det blev michelinvalk varning. :P

En kvinna på jobbet gick förbi mig, tvärstannade gick tillbaka och tog sitt pekfinger och tryckte in det i magen så långt hon kunde. Hon skulle bara kolla om den var hård eller mjuk. :P Hon visste om att jag var gravid men det har inte synts på samma sätt tidigare, har bara sett tjock ut då. Nu syns en rejäl kula. :)

Höll på skratta ihjäl mig såg ut som hennes ögon skulle trilla ut när hon insåg att den var hård. Och jag är obrydd om folk petar mig på magen. Så länge de inte börja dra upp tröjan på mig. :P

/K

• Kaosmamma

Blir inget ul imorgon, de ringde och min är sjuk... Men kanske är någon mening, då kan sambon förhoppningsvis vara med nästa vecka. Hoppas andningen på lillan är ok då. Så 1 dec blir det ul, lite besviken dock...

Svar på tråden Aprilbebis 2012