• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • jensan1

Jag hade moderkakan i framvägg med min första. de andra har de legat i taket och mer bakåt. Det kan vara olika från gång till gång.
    Min bebis är olika aktiv från dag till dag. Vissa dagar känner jag knappt alls, vissa dagar är det mycket och överallt i magen :)

• Aaglars

Jag har oxå haft olika placeringar av moderkakan på första o andra Tredje barnet vet jag ju inte ännu

• Evli

Någon mer än jag som börjat få ont i fötterna?
    Det värker under mina fötter väldigt snabbt efter att jag stått ett tag... :/

Jag känner med bebisen lite olika från dag till dag, i dag har jag känt honom flera gånger, annars är det mest på kvällen när jag börjat varva ner, tror som någon skrev att man missar många rörelser när man har fokus på annat.

För någon kväll sedan kände min sambo en ordentlig kick medan jag hade siktet inställt på tv:n och "missade" allt. Konstigt!

• Sannana

Idag har jag varit på RUL, allt gick bra och vi fick reda på att vi väntar en lillebror! Det verkar mest bli pojkar i april, iallafall i den här tråden :)

• Karisma

Var på mitt rul idag och allt såg bara bra ut. :) Blev +1dag på mig så nytt datum är 17april men blir runt den 6april pga k-snittet. :)

Vi har två grabbar på 7 och 3år och väntar en grabb. :P Trodde jag skulle bli besviken att det inte var en tjej men icke, håller tummarna för att det kanske blir en tjej då grabbarna får barn. ;) Sa åt karln att nu slänger jag alla kläder efter grabbarna som jag det minsta ogillar för annars får jag ju inte köpa massa nya fina kläder och vill inte att mina barn ska ha bara ärvda kläder. (Mkt pga att vi har råd att köpa nytt och jag gillar shopping, tråkigt att se samma kläder år ut och år in. :P) Vill påpekar att jag inte alls bryr mig hur andra gör, alla gör det som är bäst för dem och deras familj. Visst är det inget fel på kläderna alls så skänker jag dem till typ frälsningsarmen lr så.Orkar inte sälja, för mkt jobb med det.

Ikväll har jag gått som en kärring, ville så gärna bära upp äldsta pojken till sängen efter att han somnat i soffan nere men var tvungen att väcka en knäckt grabb och be honom gå själv. Är ju van att kunna göra vad jag vill, är surt då man är så svag. :(   Jag gick typ på alla fyra uppför trappen, måste ha sett helt sjukt ut. haha

/K

• Karisma
    Sannana skrev 2011-11-29 21:18:58 följande:
    Idag har jag varit på RUL, allt gick bra och vi fick reda på att vi väntar en lillebror! Det verkar mest bli pojkar i april, iallafall i den här tråden :)

Grattis. :) 

Japp många grabbar. Vore roligt med en ny tråd med bfdatum och vad man väntar.För dem som vet om det och vill berätta förstås. :)

/K
  • Sannana

Ja, jag har en dotter som blir 5 år i vår, hon önskade sig en lillasyster men verkade bli lika glad när det visade sig vara en bror. Jag har fyra flyttkartonger med sparade barnkläder men misstänker att jag kanske kan återanvända en fjärdedel, nackdelen med att få olika kön ;) känns jättesvårt med pojknamn, har ni andra några idéer på ovanliga men inte så konstiga pojknamn?

• Karisma
    Sannana skrev 2011-11-29 21:50:15 följande:
    Ja, jag har en dotter som blir 5 år i vår, hon önskade sig en lillasyster men verkade bli lika glad när det visade sig vara en bror. Jag har fyra flyttkartonger med sparade barnkläder men misstänker att jag kanske kan återanvända en fjärdedel, nackdelen med att få olika kön ;) känns jättesvårt med pojknamn, har ni andra några idéer på ovanliga men inte så konstiga pojknamn?

Är åxå ute efter ovanliga pojknamn. :P Tror mig ha hittat ett åxå. Bara 28st i Sverige som heter så. Kalrn är väldigt kinkig med uttal och så. De får INTE vara konstiga alls, jag bryr mig inte lika mkt.

De namn vi funderat på är Theo, Vincent och Timotheus (28st i sverige). Sen söker jag efter fler ovanliga men samtidigt inte konstigapojknamn = lätt att uttala. Måste ju kolla upp alla alternativ. :P

/K
  • Hemlighet
    Sannana skrev 2011-11-29 21:50:15 följande:
    Är typ i samma sits=)
    Fast min dotter är bara 2,5 år kommer att vara 3 år när lillebror kommer.
    Har 5 stora flyttkartonger med tjejkläder. Varav en halv kommer kunna användas till lillebror=/ Hade varit billigare att få en tjej till*haha*
    Pojknamn är svåra att hitta på. Hade en massa tjejnamn men knappt några pojknamn. Letar och skriver upp alla tänkbara namn så jag kommer ihåg dom=)
Svar på tråden Aprilbebis 2012