• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emeilee

Vi har inte kommit så långt att vi kollat på namn ännu, sedan har vi alltid pratat om barnnamn men vi vill se bebis innan vi kan säga bu eller bä. Finns ju så många att välja bland.

Jag ska till BM nästa gång i slutet av dec. Var precis som du Tesssibell väldigt längesedan vi träffades. Jag är dessutom vegetarian så det ska verkligen bli spännande och se vad man har i järnvärde då. Låg på 147 förra gången.

JUSKUS; men det är väl inte så lågt?? Min BM sa att normalt har man mellan 90-150 i järnvärde. Kanske något högre när man är gravid...

• godistroll

Jag har hört att järnvärde under 120 är lågt! 

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • rastlös
    Azin skrev 2011-11-29 23:03:22 följande:
    Jag ska ha en flicka 8/4-2012 :D någon mer i Falun som är gravid?

Vi ska också ha en tjej runt den 17/4 och bor i Falun.
  • Kaosmamma

Vi har också bestämt namn :) Ebbe om det blir en kille och Hilda om det blir en tjej. Ul imorgon och hoppas allt ät bra och vi får veta vem det är där inne. Liten sparkade så hårt igår att nu är det inte långt till man kan känna utåt :) så mysigt!

Ang järnvärde, hade 97 med första och det var ganska illa och skulle det sjunka mer så skulle det bli åtgärder men la sig på 102 och fick vara lite nöjd där...

• grästuva

Ego så ska vi berätta för Theo idag att han ska bli storebror igen, han frågade i morse varför min mage var så tjock :-P

• Karisma

Eng namn hur uttalar ni Timotheus? Timooooootheus eller Timotheeeeeus? Jag uttalar det som i första.:) Vår första tanke var Hugo till pojken men väldigt många som heter det i vår närhet och dessutom alla (enigt mig) andra fina mer vanliga namn som jag gillar är upptagna.

Var hos läkaren idag och hon sjukskrev mig direkt 50% fram till 1/3 MEN hon trodde inte jag skulle kunna jobba så länge utan hon sa att jag var völkommen tillbaka om det blev ännu värre. Nu hänger det på fk att godkänna eller icke godkänna. :O Hur lång tid tar det för dem att besluta i sånna här frågor, läkaren skickade papperna elektroniskt till fk.

/K   

• Karisma
    godistroll skrev 2011-11-30 08:56:24 följande:
    Nu har även vi varit på ultraljud, allt såg bra ut så det var en underbar känsla. Och jag som vart så säker på att det är en flicka i magen får nog tänka om verkar som att vi också väntar en pojke!!! Känns spännande.
    Blev dock flyttad en vecka bak så nya BF är 6/5 men jag hoppas jag får hänga kvar här ändå fast jag inte väntar en april bebis längre?? 

Hmm måste nog ta mig en funderare om JAG tycker du ska få hänga kvar i tråden. ;P Öhhhhh OK du får vara kvar. :P Skulle vilja göra ett till ul, är ju sååå mysigt att se lillen där inne. :)

/K
  • Aaglars

Karisma! Får du inte göra ett till RUL? Här i Skåne gör man ett kring v19 och ett kring v32

Svar på tråden Aprilbebis 2012