JohannaB skrev 2011-08-17 11:38:16 följande:
Det är ju så med symtom, vissa dagar är de som bortblåsta och andra dagar är man ju så supergravid att man undrar varför folk inte reser sig på bussen för man ska ju föda vilken sekund som helst... typ

Jag är också skitnojig för missfall, men försöker tänka riktigt positivt, att det inte finns någon anledning till att något dåligt skulle hända.
Jag har ömma bröst som kommer och går och är lite svullen runt magen, men inte så att det syns. Jag ser det, men inte ens maken ser något.
På nätterna har jag svinigt ont i magen i perioder och springer ibland upp för att kissa och kolla efter blod eftersom det gör så ont. Men jag fattar efterhand att det är ligamenten som drar ut sig och efter en stund så lägger det sig, jag somanar om och önskar att jag fick sova i hundra år...men jobbet kallar ju osvikligen varje morgon...
Jag har en liten teori om det, kan ni inte säga vad ni tror! Alltså, små barn växer ju på natten och vi vuxna bygger ju muskler och så på natten. Är det så att bebis växer mer när jag vilar? Eller har jag bara fått det för mig eftersom jag känner efter mer då?
Och en fråga: Min man är helt inställd på att vi inte ska sex alls. Just nu vill jag inte heller. Inte det minsta. Jag vill bli omhållen och snusad i nacken hela natten, men sex bläää... men alltså... nio månader plus tiden efter födseln. Och han menar ALL sex, även pilla och peta-sex. Är det normalt? Han är lite störd över att hans barn ska vara medvetet om av han gör med mor och tycker dte är obehagligt. Fast han kanske ändrar sig när han vant sig vid tanken? Hoppas det...
Min man vill inte heller ha sex, jag vill inte heller nu då jag hade blödningar i helgen utan vill vänta tills det iaf gått ett par veckor till. Min man är dock så rädd att framkalla missfall såhär tidigt med sex och sen kan ju bebisen "peta" på honom

Vetskapen för honom att hans barn ligger vägg i vägg i samband med sex får honom att inte vilja ha sex, första gången min man inte vill ha sex

Jag har förklarat för honom ingående men inget kan få honom på andra tankar. Jag skrattade så himla mycket när stackarn skulle förklara hur han kände