• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hannisfashionista
    Angiiee skrev 2011-08-17 10:51:14 följande:
    Fan va konstigt, sen jag plussade (över 1 vecka sen) så har jag alltid kännt mig så uppsvullen öma bröst , men nu, känner jag inget, den är uppsvullen men har tydligen vant mig, värker minimalt bara på höger sida som träningsvärk, gick in i v.5 idag. Hoppas allt går bra denna gång.

Nog om mig, Hur är allt hos er Ladies ?? Skrattande
    Säkert ingen fara, vissa har ju massa symptom och vissa inga alls... Glad

Jag är extremt trött, har molvärk till och från, ömma bröst som är aningen större men inte mycket, illamående till och från, särskilt när det gått ett tag sedan jag ätit... Försöker att vara duktig och äta nyttigt men jag är sååå hungrig hela tiden så det är nog väldigt lätt att överäta... Obestämd

Idag är jag på tågresa från västkusten till dalarna och har packat färdigskuren frukt, kycklingsallas med avokado och osötat fullkornsbröd... frukosten var fullkornsbröd med leverpastej... Mellanmål en sån där smoothie med bara frukt... Glad

Har du hafr missfall någon gång - tänkte på oron om allt är bra? 
  • Angiiee
    hannisfashionista skrev 2011-08-17 11:10:54 följande:
    Säkert ingen fara, vissa har ju massa symptom och vissa inga alls... Glad

Jag är extremt trött, har molvärk till och från, ömma bröst som är aningen större men inte mycket, illamående till och från, särskilt när det gått ett tag sedan jag ätit... Försöker att vara duktig och äta nyttigt men jag är sååå hungrig hela tiden så det är nog väldigt lätt att överäta... Obestämd

Idag är jag på tågresa från västkusten till dalarna och har packat färdigskuren frukt, kycklingsallas med avokado och osötat fullkornsbröd... frukosten var fullkornsbröd med leverpastej... Mellanmål en sån där smoothie med bara frukt... Glad

Har du hafr missfall någon gång - tänkte på oron om allt är bra? 
    Låter ju hur smaskens som hälst Glad
    Jo fick missfall i Feb, de börja efter vi sexade, sen börja de blöda o ha sig, så sitter i baktankarna, -inte ha sex!- Tungan ute Men klart man är nojig för minsta lilla trots man inte vill vara det. Svårt att förklara.
  • JohannaB

Det är ju så med symtom, vissa dagar är de som bortblåsta och andra dagar är man ju så supergravid att man undrar varför folk inte reser sig på bussen för man ska ju föda vilken sekund som helst... typ Flört
    Jag är också skitnojig för missfall, men försöker tänka riktigt positivt, att det inte finns någon anledning till att något dåligt skulle hända.

Jag har ömma bröst som kommer och går och är lite svullen runt magen, men inte så att det syns. Jag ser det, men inte ens maken ser något.
    På nätterna har jag svinigt ont i magen i perioder och springer ibland upp för att kissa och kolla efter blod eftersom det gör så ont. Men jag fattar efterhand att det är ligamenten som drar ut sig och efter en stund så lägger det sig, jag somanar om och önskar att jag fick sova i hundra år...men jobbet kallar ju osvikligen varje morgon...

Jag har en liten teori om det, kan ni inte säga vad ni tror! Alltså, små barn växer ju på natten och vi vuxna bygger ju muskler och så på natten. Är det så att bebis växer mer när jag vilar? Eller har jag bara fått det för mig eftersom jag känner efter mer då?

Och en fråga: Min man är helt inställd på att vi inte ska sex alls. Just nu vill jag inte heller. Inte det minsta. Jag vill bli omhållen och snusad i nacken hela natten, men sex bläää... men alltså... nio månader plus tiden efter födseln. Och han menar ALL sex, även pilla och peta-sex. Är det normalt? Han är lite störd över att hans barn ska vara medvetet om av han gör med mor och tycker dte är obehagligt. Fast han kanske ändrar sig när han vant sig vid tanken? Hoppas det...

• Tokstolla

JohannaB.
    Min man ville inte ha sex från 6e månaden. Han tyckte magen var för stor :P och att det var obehagligt med barnet i magen osv... Jag var ruskigt frustrerad! 

• hannisfashionista
    Angiiee skrev 2011-08-17 11:16:04 följande:
    Låter ju hur smaskens som hälst Glad
    Jo fick missfall i Feb, de börja efter vi sexade, sen börja de blöda o ha sig, så sitter i baktankarna, -inte ha sex!- Tungan ute Men klart man är nojig för minsta lilla trots man inte vill vara det. Svårt att förklara.
    Det satt gott vill jag lova, och det känns ju mycket bättre än att trycka i sig en vit fralla med svettig ost på som det oftast är i restaurangerna på tåg... Flört

Vad tråkigt med ditt missfall! Gråter Särskilt efter sex också.... !! Förvånad Har du fått kollat upp något gällande det eller? Vad sa BM? 

Jag har aldrig haft missfall men jag är livrädd för det och funderar på att dra ner på träningen, samt att vi inte har sex heller... Skäms Helst hade jag velat vänta med det fram tills 12 veckor har passerat men då kommer väl sambon att klicka... 

Grejen är att han liksom är ganska "stor" så det slår ju i eller vad man ska säga... Drömmer 
  • Maximumtaste

Hur är det med sex när man e gravid? Har ju hört att det inte ska vara nån fara men jag törs inte ha det än! Är inte ett dugg sugen ens.. Vill vänta ett tag till känns det som.. Nån som känner lika? ;D

• hannisfashionista
    JohannaB skrev 2011-08-17 11:38:16 följande:
    Det är ju så med symtom, vissa dagar är de som bortblåsta och andra dagar är man ju så supergravid att man undrar varför folk inte reser sig på bussen för man ska ju föda vilken sekund som helst... typ Flört
    Jag är också skitnojig för missfall, men försöker tänka riktigt positivt, att det inte finns någon anledning till att något dåligt skulle hända.

Jag har ömma bröst som kommer och går och är lite svullen runt magen, men inte så att det syns. Jag ser det, men inte ens maken ser något.
    På nätterna har jag svinigt ont i magen i perioder och springer ibland upp för att kissa och kolla efter blod eftersom det gör så ont. Men jag fattar efterhand att det är ligamenten som drar ut sig och efter en stund så lägger det sig, jag somanar om och önskar att jag fick sova i hundra år...men jobbet kallar ju osvikligen varje morgon...

Jag har en liten teori om det, kan ni inte säga vad ni tror! Alltså, små barn växer ju på natten och vi vuxna bygger ju muskler och så på natten. Är det så att bebis växer mer när jag vilar? Eller har jag bara fått det för mig eftersom jag känner efter mer då?

Och en fråga: Min man är helt inställd på att vi inte ska sex alls. Just nu vill jag inte heller. Inte det minsta. Jag vill bli omhållen och snusad i nacken hela natten, men sex bläää... men alltså... nio månader plus tiden efter födseln. Och han menar ALL sex, även pilla och peta-sex. Är det normalt? Han är lite störd över att hans barn ska vara medvetet om av han gör med mor och tycker dte är obehagligt. Fast han kanske ändrar sig när han vant sig vid tanken? Hoppas det...
    Usch.. jobbigt att säga men jag önskar nästan att min sambo hade samma inställning då jag inte har någon som helst lust nu och känner mig snustorr "där nere"... hoppas verkligen att det ger med sig för mig.. stackars sambon som är van med mycket sex och sen inget alls... 
  • jensan1
    Maximumtaste skrev 2011-08-17 12:51:10 följande:
    Hur är det med sex när man e gravid? Har ju hört att det inte ska vara nån fara men jag törs inte ha det än! Är inte ett dugg sugen ens.. Vill vänta ett tag till känns det som.. Nån som känner lika? ;D

Samma här. Visst kan jag känna för det men vågar inte. Sista graviditeten slutade i missfall och minsta blödning skulle få mig hysterisk, även om det var åsamkat av samlag....

Sex i sig kan man väl ha, men inte regelrätt samlag, så tänker jag. Vågar inte helt enkelt. 
  • Tokstolla
    Maximumtaste skrev 2011-08-17 12:51:10 följande:
    Det är bara att köra på så länge det känns OK, inte gör ont osv =)
  • Ljushuvudet
    JohannaB skrev 2011-08-17 11:38:16 följande:

Min man vill inte heller ha sex, jag vill inte heller nu då jag hade blödningar i helgen utan vill vänta tills det iaf gått ett par veckor till. Min man är dock så rädd att framkalla missfall såhär tidigt med sex och sen kan ju bebisen "peta" på honom Vetskapen för honom att hans barn ligger vägg i vägg i samband med sex får honom att inte vilja ha sex, första gången min man inte vill ha sex Jag har förklarat för honom ingående men inget kan få honom på andra tankar. Jag skrattade så himla mycket när stackarn skulle förklara hur han kände
Svar på tråden Aprilbebis 2012