• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Jowa

Jag ska med gå hos barnmorskegruppen. Har inskrivning i v 11 men beställt tid för tidigt vul v 8, är bara två veckor kvar dit men det känns som en hel evighet... Har någon av er gått hos barnmorskegruppen i Göteborg tidigare? 

Sockerbrallan: Håller tummarna för dig! 

• Ljushuvudet
    klemma skrev 2011-08-17 17:30:13 följande:
    Såg ditt inlägg nu Sockerbrallan!! Verkar som vi har smärta på samma ställe. Håller tummarna för dig!! Håll oss uppdaterade!!
    Det var inget X som tur är, fick vara på akuten i 2,5 h och kom hem just nu. Allt såg fint ut vid VUL vad gäller äggstockar och livmoder. Hon kunde inte se ngn tydlig graviditet men hon var noga med att påtala att v 5 är en av veckorna som är lite lömska då allt är så litet och det är inte säkert att man kan ser ngt så tidigt. De tog blodprov för att se om hcg-nivån motsvarar min vecka jag är i. Lite snopen blev jag att hon inte kunde säga exakt att hon såg ngt med tanke på att Maximumtaste fått se två hinnsäckar..men men får vänta på läkarens telefonsamtal om ngn timme.
  • Tokstolla

Men det kan vara svårt att upptäcka ngt som bara är 2mm

Men skönt att allt var OK ändå Sockerbrallan =) 

• klemma

Sockerbrallan. Åhh vad skönt!! Då är det bara att hålla tummarna och hoppas på att allt är som det ska!! Jag har också hört att det kan vara svårt att se något tydligt vid ett så tidigt vul. Var det hcg- nivån som läkaren skulle ringa om eller?

• Smarkan

Sockerbrallan:
    Skönt att det såg bra ut på vid VUL iaf . Hoppas läkaren ringer dig snart så du kan slappna av.

• Hallonmuffin

Sockerbrallan: Skönt att allt verkar vara ok. Om du gjorde ultraljudet på akuten så kan det ju vara så att personen som utförde ultraljudet inte har sån stor erfarenhet av ul och speciellt inte gyn-ul?
    Jag hade en blödning i min förra grav i v. 6+5. Började med bruna flytningar och sedan två dagar med rent blod. Det pågick i sammanlagt två veckor och den graviditeten slutade med en frisk flicka!

• mpta

Hej!hoppar gärna in här om jag får, plussade i söndags BF 21 april. Har två barn sedan tidigare så man börjar komma in i detta nu fast lika overkligt är d ändå å ja har knappt börjat tro på att ja är gravid än hade gravkänningar en vecka innan BIM men nu är d lugnt på den fronten förutom att d kan hugga till i nedre delen av magen vid häftiga rörelser (var lika när ja väntade min yngsta) har inte ens ömma bröst än men det kommer väl!

• Ljushuvudet

Japp, läkaren ska ringa om hcg, orkade inte vänta i två timmar för det fått ta massa blodprov i både finger och i armveck och hade ont så jag ville bara hem. Ja, jag har googlat runt en massa nu och det verkar vara lite våde och vad gäller att se graviditet såpass tidigt, är i v 4+4 nu. Och sen stör jag mig på hennes ordval: jag kan inte se ngn tydlig graviditet. Innebär det att hon kanske ser ngt men inte vågar uttala sig ifall det skulle vara missfall eller vadå?? Jaja, bara avvakta

• Hallonmuffin

Det jag menade när jag skrev att de kanske inte hade så stor erfarenhet var det att de inte hade kunnat se någon tydlig graviditet. Det kanske lät lite konstigt...

• Tokstolla

"Hörruni" tjejer. Jag funderar på att beställa ett VUL till den 1a september och kommer då att vara i v6+5 eller 6+6. Tror ni att doktorn ser tillräckligt på VUL då? Vad jag vill se är att den är lagom stor och att man ser att hjärtat börjat fungera. 

Svar på tråden Aprilbebis 2012