• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Smarkan

Apropå det andra ni skrivit, vi har haft sex några gånger sen jag plussade,
    Man ska nog inte vara så rädd för det så länge det känns bra för båda  och inte gör ont.
    Sen smärta i magen. Det är ju mycket som händer i magen just nu, Jag har oxå till och från ont i magen och det hugger till ibland men tror både det kommer från det som växer därinne plus att tarmarna hamnar ju helt i olag.
    Har blivit lite hård i magen och fått mycket gaser som inte riktigt vill komma ut Skäms.

• Ljushuvudet
    Hallonmuffin skrev 2011-08-17 21:04:38 följande:
    Det jag menade när jag skrev att de kanske inte hade så stor erfarenhet var det att de inte hade kunnat se någon tydlig graviditet. Det kanske lät lite konstigt...
    Jag förstod
  • Tokstolla
    Smarkan skrev 2011-08-17 21:05:37 följande:
    Apropå det andra ni skrivit, vi har haft sex några gånger sen jag plussade,
    Man ska nog inte vara så rädd för det så länge det känns bra för båda  och inte gör ont.
    Sen smärta i magen. Det är ju mycket som händer i magen just nu, Jag har oxå till och från ont i magen och det hugger till ibland men tror både det kommer från det som växer därinne plus att tarmarna hamnar ju helt i olag.
    Har blivit lite hård i magen och fått mycket gaser som inte riktigt vill komma ut Skäms.
    Be din partner knyta näven och massera dig vid ryggslutet i cirkulära rörelser (behöver inte alls vara hårt). Det hjälper gaserna att komma ut. Jag lovar. 
  • Smarkan
    Tokstolla skrev 2011-08-17 21:08:30 följande:
    Be din partner knyta näven och massera dig vid ryggslutet i cirkulära rörelser (behöver inte alls vara hårt). Det hjälper gaserna att komma ut. Jag lovar. 
    Får be honom göra det=) Är lite jobbig när magen är uppsvullen som en ballong.
  • Hallonmuffin

Ett tips som jag skulle vilja ge er är att skriva upp lite vad som händer under graviditeten. För det är jättekul att ha kvar sen, speciellt om man blir gravid en andra gång. Man tror att man kommer ihåg men det gör man inte... Jag visste att jag haft en blödning i början men inte vilken vecka. Jag funderade också när jag började känna av graviditetssymtom förra gången och det var tydligen i vecka 8-9. Då behöver jag kanske inte oroa mig att ja inte känner något än =) Är ju bara i v 4+0 haha. Känner att jag kommer att vara nojjigare den här gången! Förra gången tog jag bara ett grav-test och nu har jag redan tagit tre.... Och när jag hade blödningen var jag väldigt cool och ringde inte ens barnmorskan...

• Summerheaven

Hej hej!

Jag ör helt ny här och vet därför inte riktigt hur allt går till. Men jag är gärna med och "pratar" här :) Enligt uträknaren på denna sida så är BF den 13 april 2012. Jag är 25 år gammal och det är mitt första barn. Allt är nytt och nervöst 

• Ereeka
    Emelie82 skrev 2011-08-17 18:43:38 följande:
    Hej
    Plussade i morse. Slutade med pillerna i juli o vi lykcades på första försöket. Första barnet för oss båda o självklart nyfikna o nervösa över vad som v'ntar oss. Men otroligt glada
    Samma här! :)
  • waitingforbaby2012

Jag måste bara fråga vad X betyder? Har läst det i flera trådar men förstår inte vad det står för? Jaja är kanske lite trög Flört

• Ljushuvudet

nej, tjejer jag lämnar tråden nu! Läkaren ringde och det var ett missfall ändå. Hcg-nivå tydde på att missfallet nog skedde redan i helgen. Önskar er lycka till med era små besisar. Känner mig inte så ledsen egentligen då jag gjorde samma sak förra månaden och jag orkar inte vara ledsen. Bara upp på hästen igen och hoppas på en maj-bebis!

Kram på er allihopa!

Svar på tråden Aprilbebis 2012