• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Ljushuvudet
    hannisfashionista skrev 2011-08-17 12:54:20 följande:
    Usch.. jobbigt att säga men jag önskar nästan att min sambo hade samma inställning då jag inte har någon som helst lust nu och känner mig snustorr "där nere"... hoppas verkligen att det ger med sig för mig.. stackars sambon som är van med mycket sex och sen inget alls... 
    Han får ju bara gilla läget, det är ju tyvärr så att du styr nu iom att det är din kropp som är gravid med alla hormoner och sånt men för att ta bort fokuset på bara sex så kan ni inte göra en romantisk afton och bara ha lite kel och inget måste på sex
  • Milljor

Ingem fara att ha sex..finns inga undersökningar som visar att sex tidigt i grav skulle vara upphov till MF. Det är bar att sexa på, sen är ju lusten en annan femma :)

• silvana80

På tal om nåt helt annat. Ringde till barnmorskegruppen idag - fick inte inskrivning förrän 21 sept...ca i vecka 10. Är det inte lite väl sent?Ska man göra VUL innan och ringer man bara och begär det?

• Milljor
    silvana80 skrev 2011-08-17 14:01:25 följande:
    På tal om nåt helt annat. Ringde till barnmorskegruppen idag - fick inte inskrivning förrän 21 sept...ca i vecka 10. Är det inte lite väl sent?Ska man göra VUL innan och ringer man bara och begär det?
    Inskrivning är vanligast i vecka 10-12. Tidigt vul får man oftast göras endast om risk för komplikationer tex omman haft X eller flera MF innan. Man kan absolut inte BEGÄRA vul.....det du kan göra är att du går privat men då får du betala för det.  RUL görs senare oftar runt vecka 18 om jag minns rätt.
  • Tokstolla
    silvana80 skrev 2011-08-17 14:01:25 följande:
    Jag ska till BM den 22a sept och kommer absolut att de om ett VUL innan hos en gyn i stan.
  • Ljushuvudet

Så började en ljus blödning nu Jag har skitont nere på vänster sida i magen också, känns inte alls normalt. De hade inte telefontid längre på MVC så jag ringde vårdcentralen och väntar på att de ska ringa upp. Fan alltså, jag trodde att det hade rättat till sig nu

• Tokstolla
    Ljushuvudet skrev 2011-08-17 14:30:32 följande:
    Så började en ljus blödning nu Jag har skitont nere på vänster sida i magen också, känns inte alls normalt. De hade inte telefontid längre på MVC så jag ringde vårdcentralen och väntar på att de ska ringa upp. Fan alltså, jag trodde att det hade rättat till sig nu
    Är det rent rött blod eller rosa och blandat? 
  • Maximumtaste

Sockerbrallan: hoppas det är ofarlig blödning! Inte bra att ha ont på sidan, jag hade så när jag hade x.. Hade mycket småblödningar också men det var mer som rött vattnigt blod när jag hade x. Försök få ett vul så att de ser att det sitter rätt om du känner att nått e fel så du kan slappna av.. Bara att åka in till akuten vettu! Jag fick göra vul i måndags iaf.. Och det såg bra ut.. De såg två fostersäckar så får se om det är tvillingar kanske:)

• Ljushuvudet
    Tokstolla skrev 2011-08-17 14:31:49 följande:
    Är det rent rött blod eller rosa och blandat? 
    Det kommer endast på pappret och det är ljusrosa med bruna inslag..fyyy attans vad äckligt förlåt förlåt!! Jag blödde i söndags men det slutade under natten, kan det vara efterdyningar av det? Fy jag är så orolig nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen
Svar på tråden Aprilbebis 2012