• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • fjälla

Ringde barnmorskan idag, ska dit 21 sept. Känns långt kvar! Huvva, är rädd att det inte ska bli nåt, att den ska försvinna... Rädd för X och missfall och allt möjligt, utan egentlig orsak. Så läser jag om er som haft X och känt er "ogravida" och tänker "men jag mår ju inte illa" som om det var det enda symtomet som räknas. Suck. Molvärk och svullen på kvällarna, ont i brösten, gring som få Cool

Behöver hjälp med tips på vad man kan ha för undanflykter för att inte dricka vin när man inte kan skylla på att man ska köra (för då är det ju simpelt!). Trots att vi bor mellan 30 och 60 mil från våra släktingar så har vi på nåt märkligt sätt lyckats pricka in träffar med väldigt många av dem inom de närmsta veckorna... Känner inte riktigt att jag vill berätta ännu, mest eftersom jag inte riktigt vågar tro det själv.

Och vilken vecka är det som gäller när den största risken för missfall ska vara över? är det när man nått v 12 eller gått klart v 12? 

När tänker ni berätta för vänner och familj osv?

• Simpan

Sockerbrallan; smärta o blod - då är det befogat att åka till akuten! Hoppas att allt ser bra ut

• Ljushuvudet
    Maximumtaste skrev 2011-08-17 14:59:16 följande:
    Sockerbrallan: hoppas det är ofarlig blödning! Inte bra att ha ont på sidan, jag hade så när jag hade x.. Hade mycket småblödningar också men det var mer som rött vattnigt blod när jag hade x. Försök få ett vul så att de ser att det sitter rätt om du känner att nått e fel så du kan slappna av.. Bara att åka in till akuten vettu! Jag fick göra vul i måndags iaf.. Och det såg bra ut.. De såg två fostersäckar så får se om det är tvillingar kanske:)
    Åh, grattis till ev tvillingar
    Nu har smärtan släppt på vänster sida känns det som, ska kräva att få komma in på VUL!! Tänker inte godta ett vänta och se

Vilken vecka var du i när du gjorde VUL?
  • Maximumtaste

Sockerbrallan: jag tycker du ska åka till akuten idag! Du kan ju överdriva lite! Så stillar du din oro om du får se att allt e bra. Jag va i v4+6 i måndags när de gjorde vul.. Ska dit igen den 5e så då lär man ju se allt tydligare:) är i v8 då.. Lycka till nu! Och åk in!!! Jag blir ju orolig jag med!

• JohannaB

Ja, åk in Sockerbrallan!  Du kan ju bli sjuk av oro annars! {#emotions_dlg.flower}

• Ljushuvudet

Ska vänta tills vprdcentralen ringer vid 15,35 och se vad dem säger. Annars åker jag in till akuten. Min man försökte lugna mig bäst han kunde. Fan fan fan om det är mf då har jag fått två stycken på raken

Berätta gärna solskenshistorier om graviditeter som gått bra fast man blött

• chiqita

Sockerbrallan: jag blödde som en lätt mens när jag väntade min dotter. Det var i början av grav, kanske 5e veckan.. Mer än spottings men mindre än mens. I vilket fall som helst så kom hon ju ut till sist, frisk och välmående

• Tokstolla
    Ljushuvudet skrev 2011-08-17 15:23:12 följande:
    Ska vänta tills vprdcentralen ringer vid 15,35 och se vad dem säger. Annars åker jag in till akuten. Min man försökte lugna mig bäst han kunde. Fan fan fan om det är mf då har jag fått två stycken på raken

Berätta gärna solskenshistorier om graviditeter som gått bra fast man blött
    Jag blödde precis som du gör nu från och till hela graviditeten och jag har en underbar son =)

• fjälla

Huvva "Sockerbrallan". Usch vilken oro.

Vill gärna höra hur det går...

Håller tummar, tår och tassar!

Svar på tråden Aprilbebis 2012