• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Angiiee
    Ladies, äter ni Folsyra nu när ni plussat? Glad
  • JohannaB

Åh nej, Sockerbrallan! Hoppas verkligen på en liten majbebis!! Styrkekramar till dig!

• JohannaB

Angiiee: jag försöker få i mig 500 g frukt och grönt om dagen, men om bm säger på tisdag att jag borde äta tillskott, så gör jag det såklart. Jag är dödssugen på gröna äpplen, så 500 g är ingen match, ha ha :)

• Elsa1981

Hej!
    Får vem som helst hoppa in här eller ska man bo i nån speciell stad? Jag är 30 år, bor i Malmö och väntar mitt första barn den 10 april. Känner att jag behöver ventilera med några i samma sits :).

• Angiiee
    Elsa1981 skrev 2011-08-18 07:51:28 följande:
    Hej!
    Får vem som helst hoppa in här eller ska man bo i nån speciell stad? Jag är 30 år, bor i Malmö och väntar mitt första barn den 10 april. Känner att jag behöver ventilera med några i samma sits :).

Bara att hoppa in :) Välkommen och grattis!! :D:D

• jensan1
    Elsa1981 skrev 2011-08-18 07:51:28 följande:
    Hej!
    Välkommen, klart du kan vara med här.
    Grattis till första barnet :)
    Ljushuvudet skrev 2011-08-17 23:07:36 följande:
    Kommer inte ihåg, men väldigt lågt. Hörde bara de gigantiska ordet MISSFALL. Resten var ett töcken bara och att jag inte har nga hinder att bli gravid på nytt

Ledsen för din skull... Hoppas det tar sig lika snabbt igen! KRAM

• meghan26

Öh...jag har absolut ingen matlust längre. Jag är inte illamående men jag har lixom inget sug på mat. När jag väl äter gör jag det för att jag måste men är inte så speciellt hungrig. Och jag blir mätt efter 4 tuggor.

Vid första graviditeten var det så här precis innan illamåendet startade och då kunde jag inte äta alls.

Bläää...

• klemma

Sockerbrallan. Fy vad tråkigt, lider med dig!! Skönt att du verkar ta det så bra, Tänk bara på att det är okay att må pyton ett tag nu!! Man måste inte alltid vara stark! Nästa gång kommer det att gå vägen, du kan lita på mig ;)

• jensan1
    meghan26 skrev 2011-08-18 08:09:01 följande:
    Öh...jag har absolut ingen matlust längre. Jag är inte illamående men jag har lixom inget sug på mat. När jag väl äter gör jag det för att jag måste men är inte så speciellt hungrig. Och jag blir mätt efter 4 tuggor.

Vid första graviditeten var det så här precis innan illamåendet startade och då kunde jag inte äta alls.

Bläää...
    Samma här. Det är liksom lite kvalmigt men inte jätteillamående. Och jag är inte sugen på att äta någongting överhuvudtaget.

För mig är det ganska konstigt för jag har för mig att jag var jättehungrig och sugen på det mesta med de andra barnen. Hade till och med pappan till att cykla in till Lunds centrum (vi bodde då i utkanten) för att köpa kinamat...

Men blä, inte allt sugen på nått.... Och som du säger, det tar stopp efter bara några få tuggor. Lite känslan av att det "växer i munnen" som man brukar säga.   
  • NINACRT

Välkommen elsa1981!
    Jag har ätiti folsyra tabletter sen dryga månaden tillbaka.

Svar på tråden Aprilbebis 2012