• Milljor

Aprilbebis 2012

Maximumtaste skrev 2011-08-24 18:46:06 följande:
    hallo alla:
    Det verkar som gravsymtomen verkar komma och gå.. mådde knappt illa imorse, men sov dock ut så kan ju vara därför.. brösten kändes mindre ömma på dagen men ömmheten har kommit smygandes nu mot kvällen.. är i v7.. Kanske kroppen början vänja sig med alla gravhormoner? Jag minns ju inte hur det va med sonen för det va ju så många år sen men tror inte jag mådde så dåligt för då borde ju jag minnas det.. man nojjar ju sig över minsta lilla alltså! 
    Mina symtoom kommer och går också....liyte svårtolkat det där :(

JohannaB: jättefin vagga
  • Milljor
    klemma skrev 2011-08-25 08:20:13 följande:
    Nu har jag en nervös väntan... Väntade ju svar från läkaren igår angående hormonnivån, den stämde med en graviditet motsvarande 5+1. Det var ju också vad läkaren sa när jag gjorde VUL i Tisdags. Problemet är ju då som sagt att jag vet när pyret blev till och det borde vara åtminstånde 6+0. Har räknat och räknat men får inte ihop det :( Ska göra ett nytt VUL på Tisdag för att se om den har växt eller om den har stannat på 5+1... Tror aldrig att en vecka har känts så fruktansvärt lång!! Läkaren sa när jag var där att ibland kunde simmarna ligga och "skvalpa" ett b
    Förstår din oro....och frustration över den långa väntan :(

Håller tummarna att allt är som det ska!

Du säger att du vet när pyret blev till...körde ni med äl-test?
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-25 10:34:40 följande:
    Milljor: bara för att jag skrev igår att det kommer och går så fick jag igen för det imorse.. Har stått och kväljt på toastolen två ggr och världens ömmaste bröst, så det va skönt:D.. Men jag tror att kroppen börjar vänja sig med hormonerna och det är därför det kommer och går med symtomerna:)
    Amen stackare......:( men lite skönt samtidigt som sagt hahaha.....skulle kunna tänka mig lite mer illamående också....det är det starkaste symtomet som man hört/läst om innan....så lite snuvad känner jag mig att jag inte får känna "mer" :)

Du har nog rätt dock...kroppen börjat vänja sig...och sen tror jag säkert dagsform påverkar vad man ätit/druckit osv

Själv är jag supersvullen i magen och det gr ont och spänner och drar.....alltså känne rmig så tjock å eländig
  • Milljor
    klemma skrev 2011-08-25 10:36:13 följande:
    Miljor: Nä inga ÄL test men det var enda gången vi fick till det under den månaden ;)
    Ja men då förstår jag :) du är det inte så mkt att fundera på....men vad sa läkaren då.....kunde de ligg och "skvalpa" så länge som en vecka? Tror jag har läst att det kan det fast det är lite ovanligt.... hoppas hoppas!!!!!!!
  • Milljor

Tänkte jag kunde dela med mig av en lite "rolig" historia om vad som hände i helgen...

Med tidigare X och Mf i bagaget är jag nojjig och tittar på pappret varje gång jag varit på toa. I lördagskväll hade vi lite folk hemma...jag går ifrån för att gå på toa. Jag kissar och hade inte låst dörren så precis när jag ska torka mig så kommer min sambo in. Inget konstigt med det...men när jag tittar ner på pappret är det blod. Paniken i hans ögon och paniken som rusade genom hela min kropp är obeskrivlig..... Jag hann tänka en miljon tankar och tåraran brände i ögonen. Jag torkar mig igen ff blod......paniken tilltar sambon sätter sig på golvet FAN........båda bleka i ansiktet. Jag vet inte varför men jag kör upp ett finger (ursäkta detaljerna) antar för att kolla mängden blod.....ut med fingret INGET blod. *förvirrad* Några sekunder slits jag mellan hopp och förtvivlan......torkar mig igen ff blod.....undersöker "mig" lite noggrannare....SER då att jag har en liten finne/sår på yttre blygdläppen som blöder. Paniken släpper lika fort som den kom, vi skrattar lite stressat.......vilken panik den här lilla finnen orsakat.

Allt detta på typ 1 min.....så fort "livet" kan vända både en och 2 ggr. Lättnaden som kom är obeskrivlig när jag insåg att jag inte blödde.

All denna oro somiaf jag bär runt blir  lite manisk ibland....och jag nu FÖRSÖKER jag verkligen ta en dag i taget och NJUTA!!!!!

• Milljor

Jag har en liten fråga till er...

Vi var ju på första vul förra fredagen i 6+3 sen har jag inskrivning 22/9 men då får jag inget vul och sen är det KUB 7/10.....känns ju som en evighet att vänta tills dess att få se att allt ser bra ut. JAg tänkte att jag skulle boka ett privat vul för att lugna nerverna fram till 7/10.... frågan är då när jag ska göra det? När skulle ni boka det?

• Milljor
    aprilmamma44 skrev 2011-08-25 18:54:17 följande:
    jag hade gjort det i v 13...då ska ju missfallsrisken minska och ser allt bra ut då får man kanske andas ut...
    Det har du ju rätt i men då kan jag ju lika gärna vänta till 7/10 är i vecka 14 då......puhden här väntan är lååååång :)
  • Milljor
    Verra88 skrev 2011-08-25 20:14:53 följande:
    Vill också lugna nerverna så det inte är fel på barnet men e ju bara i v6 enligt fl. Ska till MVC 29/9 så vill göra ett vul efter v12 men vet någon om någon privat i Umeå där det inte kostar en förmögenhet
    Tyvärr inte..men på många privata kostar det 300:- iaf här i Östergötland.
  • Milljor
    Loppan79 skrev 2011-08-25 20:35:50 följande:
    Heeeeej!!!! 
    Får man lov och hoppa in här, trots att ni verkar hållt igång tråden ett tag redan?

Jag plussade igår, och har BF 29 april, så jag är bara i vecka 5 ännu och har inte hunnit få några riktiga symptom... bara lätt yrsel ibland... Hursomhelst, jag är SÅÅÅ glad - detta är första plusset någonsin för mig!! Skrattande 
    Härligt!!!! Stort grattis och välkommen!
  • Milljor
    hannisfashionista skrev 2011-08-26 10:00:54 följande:
    En undran - är det sant att var fjärde graviditet slutar i missfall? 

Jag personligen har aldrig varit med om det men min syster ska ha barn nu i slutet av september och hon hade ett missfall och nu denna graviditet har det varit massa fel på fostret, så vi håller alla tummar och tår för att det ska se bra ut när bebisen kommer...

Vätska i hjärtsäcken och förstorad galla...

Klart att man själv blir orolig... 
    Vet inga siffror men 25% låter nog ganska rimligt....(står olika överallt)

de allra flesta man pratar har haft MF eller känner ngn som haft det. Men man får inte glömma att man INGET kan göra för att påverka om det blir ett MF.....
Svar på tråden Aprilbebis 2012