• Milljor

Aprilbebis 2012

Maximumtaste skrev 2011-08-16 14:12:25 följande:
    Tokstolla: ne jag förstår att det är svårt att veta.. Alla har ju olika hcg nivåer:) men blev så fundersam bara när hon hittade två fostersäckar och sen rätt högt hcg så tidigt:) jag är såååå nyfiken på att veta nu:) kommer bli lika glad om det är två eller ett litet knyte:) känns som en evighet tills 5e sep!:)
    Veckor efter senast mens (hCG i mIU/ml) 3 5 - 50 4 4 - 426 5 19 - 7 340 6 1 080 - 56 500 7-8 7 650 - 229 000 9-12 25 700 - 288 000 13-16 13 300 - 254 000 17-24 4 060 - 165 400 25 - 40 3 640 - 117 000  Jag hittade det här :)
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-16 16:01:02 följande:
    Milljor: haha ja dubbelt av allt:) tror jag sett den där tabellen:) jag har ju gått 5 hela veckor nu så enligt den e det ju normalt:) jag hittade även en tvilling hcg tabell när jag googlade och då tror jag hcg va på 5400 när man gått 5 v.. Ska bli spännande att se:) jag blev så pass när hon visade mig de två säckarna:D
    Jag förstår att du blev paff kan inte ens föreställa mig hur man skulle ragera om man fick det beskedet :) Överlycklig givetvis men ojoj så många tankar och funderingar :)
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-16 16:05:33 följande:
    Milljor: ska du göra nått vul?:) du hade också haft x eller är jag helt ute och cyklar?:)

Idag känner jag mig väldigt gravid! Svettningar, växtvärk och illamående.. Väntar på första kräkan, hoppas den håller sig borta ett tag :)

Hur mår ni andra?:)
    Nä du har rätt har haft ett X och ett MF. Ska på vul på fredag, längtar som en galning kan jag säga :) Hoppas att få se ett litet hjärta picka..är på fredag i 6+3 så då ska man väl förhoppningsvis kunna se ngt-

men jag blev ju gravid direkt efter MF så det är ju lite oklart hur man ska räkna....får se om de flyttar fram eller bak mig. Men det är så nervöst.....varje gång jag varit på ett först vul så har det ju varit ngt som gått åt skogen så jag hoppas så innerligt att det ska gå vägen denna gång!

Härligt att du känner en massa det måste ju vara bra tecken :)
  • Milljor
    NINACRT skrev 2011-08-16 16:08:57 följande:
    Jag mår bra, vissa dagar känner jag av förhöjd kroppstemp och är tröttare än vanligt. Har fått lite finnar, vilket tydligen är normalt också.. samt lite värk i kroppen, t ex rygg eller armar (!), men annars så inget märkvärdigt. Förra veckan hade jag lite illamående men inte så att jag kräktes.
    Jag är så trött..somna kl 19 i soffan igår och vaknade vid 22 för att gå raka vägen upp till sängen. När sambon kom hem vid 23 undrade han vad jag hade gjort hela kvällen hahaha
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-16 16:32:18 följande:
    Milljor: förstår att det är nervöst! Men jag tror att det kommer gå bra denna gång:) du e ju i v7 så då ska man ju kunna se säger dem:) märker du någon skillnad nu då mot när du hade x? Jag märker stor skillnad.. Tycker man kände sig rätt ogravid när man hade x.. Och sen alla blödningar.. Usch jag va på så många vul innan xet konstaterades och jag minns hur jobbigt det var varje gång de sa att de inte såg nått.
    Men nu känner jag på mig att det kommer gå bra för oss, eller hur:)
    Jätteskillnad!!! Jag har flera symtom inte så starka kanske men många :) När jag fick mitt X så var det ju första gången så man visste ju inte hur det skulle kännas men nuinser man ju att det var fel tidigt i graviditete då....
    Gic också på massor av vul....en mängs olika läkare och studenter!!!! fläkte upp mig till höger ocg vänster :)

Har också en bra känsla den här gången, nu är det vår tur!!!!!

Jag jag hoppas att jag får se något åtminstone att det är "något" där men jag hoppas ju på ett hjärta är klart :)
  • Milljor

Usc vad jag mår dåligt :( Har fått feber och har superont i halsen och oni huvudet......svettas och känner mig smått illamående hela tiden och trött hela tiden.... vet inte vad som är graviditet och vad som är sjukdom :) Sitter och våndas på jobbet iaf fy fasen så jobbigt. Ville bara skriva av mig och klaga lite :)

• Milljor

Ingem fara att ha sex..finns inga undersökningar som visar att sex tidigt i grav skulle vara upphov till MF. Det är bar att sexa på, sen är ju lusten en annan femma :)

• Milljor
    silvana80 skrev 2011-08-17 14:01:25 följande:
    På tal om nåt helt annat. Ringde till barnmorskegruppen idag - fick inte inskrivning förrän 21 sept...ca i vecka 10. Är det inte lite väl sent?Ska man göra VUL innan och ringer man bara och begär det?
    Inskrivning är vanligast i vecka 10-12. Tidigt vul får man oftast göras endast om risk för komplikationer tex omman haft X eller flera MF innan. Man kan absolut inte BEGÄRA vul.....det du kan göra är att du går privat men då får du betala för det.  RUL görs senare oftar runt vecka 18 om jag minns rätt.
  • Milljor
    Ljushuvudet skrev 2011-08-17 23:02:33 följande:
    nej, tjejer jag lämnar tråden nu! Läkaren ringde och det var ett missfall ändå. Hcg-nivå tydde på att missfallet nog skedde redan i helgen. Önskar er lycka till med era små besisar. Känner mig inte så ledsen egentligen då jag gjorde samma sak förra månaden och jag orkar inte vara ledsen. Bara upp på hästen igen och hoppas på en maj-bebis!

Kram på er allihopa!
    Jag beklagar verkligen! Skönt att läsa att du ta det så bra. Kram
  • Milljor
    Angiiee skrev 2011-08-18 07:20:52 följande:
    Ladies, äter ni Folsyra nu när ni plussat? Glad
    Yes, började lite innan  sen tog jag ett uppehåll vid Mf och nu är jag på´t igen :)
Svar på tråden Aprilbebis 2012