• Milljor

Aprilbebis 2012

Jensan78:

Tack snälla!!! Klart det kommer gå bra, för allt i världen glöm inte uppdatera här :)

• Milljor

God morgon på er!

Hoppas helgen varit bra, grattis och välkomna alla nya!

Oj så mkt symtom ni har blir nästan lite avis :) Jag känner ytterst lite ömma bröst typ och sen trötthet men det kan ju bero på annat också. Tycker tiden segar sig fram :( säkra v 12 känns som en evighet bort. 6+6 idag....går in i vecka 8 imorn alltså det känns bra.......hoppas vårt lilla pyre vill stanna där inne! 

• Milljor

Jag var ju på vul  i fredags...fundera redan på att boka ett nytt innan inskrivningen......är supernojjig att ngt ska gå fel. Hur kommer man över det? gör man nånsin det?

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-23 10:15:05 följande:
    Simpan: jag är sjukskriven en vecka nu pga illamående.. Det går bra när jag e hemma men tvingas jag vara uppe på morgonen spyr jag.. Det enda som funkar är att lägga sig ner.. Och morötter funkar rätt bra:) får se om jag orkar jobba nästa vecka.. Är i v8 då:)

Idag fyller jag år så nu får sambon passa upp hela dagen;) väntar på frukost nu. Det är tur han fortfarande har semester så han får ta hand om mig hehe..

Sonen började ettan igår.. Tiden går så fort! Det är tur vi har nära till skolan så han tar cykeln dit nu varje dag:) perfekt för mitt morgonillamående:)

Hoppas alla får en fin dag:)
    Grattsi på födelsedagen tjejen! HURRA HURRA HURRA

Tråkigt att höra att illmåendet är så illa :( själv har jag precis börjar bli lite småillamående inte så jag kräks men det ger obehagskänsla i kroppen speciellt på kvällen
  • Milljor
    klemma skrev 2011-08-23 14:00:07 följande:
    Min dag blir ju inte direkt bättre och bättre...

Ringde till gyn direkt jag kom till jobbet idag eftersson jag har haft lite ont och är orolig för MF.
    Pratade med en jättegullig sköterska som tyckte att det var lika bra att jag kom in direkt. Så det var bara att åka tillbaka från Malmö till Helsingborg igen... Jag blev undersökt och gjorde ett VUL. Det visade sig då att han inte kunde se någon bebis : ( När han mätte "boet" så var det i storlek med vad som motsvarar 5 veckor. Enligt mina beräkningar är jag i 6v+5d. Hans förklaring vara att antingen slutade den växa efter vecka 5(alltså MF) eller så skedde befruktningen senare än beräknat. Har dock svårt att tro att befruktning skulle ska en och en halv vecka senare än beräknat, vet ju exakt när vi gjorde den. Tog blodprover för att mäta hormonnivån och något annat prov som skulle indikera på om det var ett utomkvedes. Ska återkomma imorgon, gissa om jag vill att det ska vara imorgon NU!!! Trodde bara att jag var lite hispig som var rädd att något inte var bra : (

Ja, ja, bara att vänta tills det blir imorgon så får jag väl se vad dom säger. Kan tydligen inte säga om allt är bra då heller utan bara bekräfta ett MF eller utomkvedes.

Hoppet finns ju kvar men det känns som det är väldigt litet...
    Ojojoj skickar lite styrkekramar till dig. JAg har varit i samma sits där du är så jag vet hur du känner. Får hoppas hoppas att det visar positivt men om du är säker på äl/befruktningen så låter det ju tyvärr inte så bra. Men konstigare sake har ju hänt!!!!! Håller iaf tummarna för dig.

Åtekom gärna imorn så vi får höra hur det gått för dig!
  • Milljor
    NINACRT skrev 2011-08-24 10:56:48 följande:
    Nikita89 GRATTTTTTTIIIS!!!
    En fråga till er alla, flyga när man är så här i början? Är det ofarligt?
    Ja då flyg på bara...men sen mot slutet finns det restriktioner. Olika bolag har olika regler, kolla upp det om du ska ut och resa sent i grav!

Vart ska ni åka? :)
  • Milljor
    Jaja88 skrev 2011-08-24 11:14:56 följande:
    Hejsan! Får man hoppa in här?

Jag plussade precis nyss med ett cb :)

Enligt senaste mens skulle det bli bf 1 maj!

Jag har en son som fyllde 1 i söndags också!
    Absolut!
    Stort Grattis!!!
  • Milljor
    Elsa1981 skrev 2011-08-24 11:41:30 följande:
    Jag har inte heller någon växtvärk. Inte det som jag kallar växtvärk iaf. Kan kan få att det liksom hugger till längst ner i magen ibland istället, antingen på båda sidor eller bara på ena sidan. Om jag till exempel böjer mig på något konstigt sätt eller hostar. Någon som känner igen det?
    Jag har haft precis samma. När jag nyser så får jag värsta hugget i magen.....konstigt!

Gör det jätteont ska du nog ringa BM!
  • Milljor

NINACRT: Åh vad härligt...så underbart att få komma iväg. Vi planerar och pratar om en resa i nov eller jan......Antingen solsemester eller en shoppingtripp till Hong Kong......två helt olika resor ju och det är svårt att bestämma sig. Dels vill och behöver man ju oft alite sol och värme när det är grått här hemma. Men HK lockar också......tänkt att köpa systemkamera ooch lite anna teknik till att den lilla kommer och sen även enmassa andra barngrejer,,,,, Grymt bra shopping där. Min pappa jobbar där borta så där är ju en anledning till :)

Jag mår i stora drag bra!!!!! illamående på kvällar främst och sen är magen uppblåst och svullen.....känner mig tjock och ofräsch och just ja TRÖTT!!!!!! orkar inget på kvällarna :( bävar inför kräftskiva på lördag, och vi ska ha e massa folk som sk abo kvar hos oss puhhhh

Svar på tråden Aprilbebis 2012