• Milljor

Aprilbebis 2012

Maximumtaste skrev 2011-08-14 22:17:48 följande:
    Dem där testen ser ut som possitiva:)

Är det bra med allihopa då?:) nån mer som börjat svälla upp i magen? Min kille blev paff idag när han såg hur uppblåst den va hehe.. Jag ät rätt smal så det syns fort när den blir uppsvälld..Jag svällde upp fort med sonen minns jag.. Börjar jobba igen nästa vecka och jag hoppas det inte syns för mycket då:) vill hålla det lite hemligt:)
    Svullen mage ja, det är bara förnamnet. Jag ser tyå gravid ut i 6:e månaden eller något. Skulle sätta på mig ett par jeans i helgen 1 dm fattades i midjan. puh hoppas det lägger sig annars måste jag gå loss och köpa nya kläder redan nu!
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-15 08:53:17 följande:
    Milljor: det e tur att det finns leggingsjeans men jag har användt mjukisar nu flera dagar för jag tycker allt trycker mot magen så mycket..
    Ja ett par sånna borde jag köpa! Hade ett par förut men de blev så hängiga i rumpan :) får leta efter ngt annat märke kanske!
    Idag är det supermjukaleggins och kofta som gäller skönt!!!!
  • Milljor

Jag är så törstig HELA tiden!!!! torr i munnen så man tror man dör :) Är det någon mer som känner igen det eller bara jag?

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-15 11:09:18 följande:
    Milljor: lika här.. Åt på burgerking igår kväll och jag drack upp en halvliter cola på en minut typ hehe.. Och det vs före jag käka burgaren så jag va typ mätt innan jag ens hade börjat äta :)..

Jag har börjat må så illa efter jag ätit.. Ligger i sängen nu efter frukosten.. Jag fasar för att börja jobba igen.. Har semester tills 22a.. Fattar inte hur jag ska klara att börja jobba kl 7 med det här illamåendet..
    Det är tur att sonen är så stor (7år).. Han sitter och spelar ps3 nu och jag ligger och vilar:)
    Hahaha  synd på burgaren :)

Jag har också börjar må lite illa...men inte som det står överallt på morgonen utan EFTER jag har ätit :( sitter nu efter lunch och mår småilla hela tiden svårt att koncentrera mig på jobb :(  är inte hungrig men äter för att jag måste, och när jag väl äter smakar det bra men som sagt efteråt....kommer illamåendet.  Undra hur länge man kan mörka på jobbet?
  • Milljor

På talom svullen mage.....beställde precia en sån midjeförlängare :) jeans stramar ju redan och det lär ju bki värre välinvesterade pengar hoppas jag :)

• Milljor
    Tokstolla skrev 2011-08-15 14:56:12 följande:
    Tycker passformen blir så obehaglig med en sådan... 
    Åh nej blir den???? jajaj måste ju prova iaf den kosta ju bara 169 så det är ju inte hela världen.
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-15 15:11:02 följande:
    Milljor: tänkte också beställa sånna men vågar inte riktigt än.. Man vet ju aldrig vad som händer.. När ska man kunna slappna av egentligen?! :)
    Den frågan har jag också ställt mig :( aldrig är nog svaret....när man väl valt att skaffa barn så är det väl en ständig oro tills barnet är iaf 20...kanske mer än så :)

Jag chansade och beställde :) Tänkte mot förmodan om det inte skulle gå vägen så vill viju ha barn och då får den väl ligga i lådan och "vila" ett tag :) Är så svullen och stressen över att inte kunna ha mina kläder är fasen inte kul :(
  • Milljor
    Tokstolla skrev 2011-08-15 15:18:09 följande:
    Jag köpte i v6 under min förra grav. Jag tänkte så här: OK, jag SKA bli gravid och få barn förr eller senare. Jag kan ju inte gå omkring i obekväma kläder så valet var självklart då. Så om det skulle ha gått fel under förra grav. så hade det slutat i en annan- som tur var så var sonen stark nog att klara sig hela vägen =)

Precis rätt tänkt!!!!! Bra inställning där!
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-15 15:35:46 följande:
    Milljor: jag börjar också få panik över kläderna.. Kan bara ha mjukisbyxor.. Lär nog beställa;)
    Det gör du rätt i!

Jag har fått för mig att jag nog komme rfå ganska stor mage vad det lider......JAg är normalstor varken smal eller tjock men jag har alltid haft rejäl putmagen även om jag pendlat i vikt. Har vid flera tillfällen haft folk som frågat om jag ör gravid när jag har haft vissa kläder på mig och så, mindre kul kan jag säga! Så pga av mitt "medfödda" put så krävs det inte mkt för at tjag se se supergravid ut :) Eller typ mer fläskig änb gravid just nu hahaha
     Kanske vågar mig på att lägga ut en bild också :)
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-16 14:01:40 följande:
    I min kommun har man inga infosamtal verkar det som.. Jag fick inskrivningstid direkt.. Ska dit den 22a september:) är väl i v11 typ då tror jag..

Jag har funderat mycke idag på om det är två därinne:) jag bad om hcg prov igår och pratade med dem imorse och mitt hcg låg på 5000 igår och Då va jag i v4+6..Har googlat på hcg vid tvillinggraviditet och på de flesta sidor står det att hcg är högre än vid singelgrav.. Någon som har erfarenhet av hcg och sånt?:)
    jag får helt enkelt vänta tills 5e sept.. Då får jag veta med säkerhet om det är två filurer:)
    Tjohooo tvillingar :) jag sa ju det hihi Det vore väl mysigt, dubbelt jobb dubbe glädje :)

Glöm inte uppdatera oss...inte konstigt om magen är svullen då hihihi
Svar på tråden Aprilbebis 2012