• Anonym (mamma)

Drogad på solsemestern

När vi var på solsemester med familjen blev jag drogad. Vi var på all inclusive och drack kanske 3 glas vin under hela dagen. Då hann vi med att äta mycket och sol och bad. På eftermiddagen slocknade jag i solstolen och maken gav mig dottern snabbt för att gå på toaletten. Han förstod inte att jag var väck så jag hann tappa henne på marken en gång. Inget hände som tur var och en dam kom och lyfte tillbaka henne till mig. Dottern var då kanske 7 månader. Maken kom tillbaka efter ngn minut och då sa jag till honom att nu är det inte bra. Vi gick till hotellrummet. Jag vinglade och ramlade flera gånger. Fick minnesluckor och kräktes flera gånger. Mitt i allt så mådde jag så dåligt över att dottern hade ramlat ur min famn. Kände mig som värsta mamman någonsin och skyllde mig själv. Jag låg bara skakade och grät. (Dottern låg då och sov redan). Men nästa dag förstod jag att något måste ha hänt. Jag kan inte ha blivit sådär på 3 glas vin som jag hade druckit under flera timmar. Det blir jag inte ens om jag skulle dricka dem på raken och nu hade jag ändå ätit och druckit och rört på mig massor. Och jag skulle inte dricka vin när min dotter skulle vara med om jag inte visste att jag kan hantera det. Även om pappan skulle vara nykter. Tycker inte småbarn skall behöva få uppleva att ngn förälder är så packad. Så någon måste ha lagt någon drog i mitt glas när jag var och badade med dottern. Hur kan man göra så mot en småbarnsmamma?! Det är helt sjukt! Och man tror inte att det kan hända på ett hotell mitt på dagen. Tyr att maken var med. Men jag vill varna er alla att lämna ALDRIG era glas obevakade oavsett var ni är. Det verkar finnas sjuka människor överallt. Tyvärr :(

• Svar på tråden Drogad på solsemestern
  • Anonym

Det låter nästan mer som solsting än droger....

Du skriver själv att det var mycket sol.. tre glas vin.. men drack du något annat??? Vatten och/eller läsk????

Sån där blev iaf jag när jag hade solsting för ett antal år sedan efter en dag med sol o bad utan tillräckligt med vätska, alkhol förstärker ju dessutom den effekten och även om du bara drack 2-3 glas vin så är det tillräckligt för att förstärka en sån effekt.

Drogad KAN du ha blivit men hoppas att du kontaktade en läkare och tog prover isf innan du anklagar hotellet...

• Apmor2

alltså, jag håller med om att det låter mer som solsting!!

• Anonym (Med Kand)

Men snälla du, det du beskriver  vill jag relatera till vätskebrist. Alla symptom leder tanken till en allvarlig vätskebrist.

• Lindis1974

Tycker oxå att det låter mer som solsting.

• LeperMessiah

Jag tänkte också samma sak, att det lika gärna kan ha varit solsting. Det gör underliga saker med en. 

Om man ändå ska utgå ifrån att det var droger det handlade om är det givetvis fruktansvärt. Men sådant förekommer överallt, har förekommit i flera flera år och kommer att fortsätta. Småbarnsmamma eller inte så ska man alltid ha uppsikt över sitt glas. 

• Pistou

Kan det inte röra sig om vanlig matförgiftning, tror du?
    Det är väl inte så ovanligt att maten ligger framme i timmar i sträck på all-inclusive-hotell och samlar bakterier. Jag påstår inte att du inte har blivit drogad, det kan ju förstås ha hänt. Men ett potentiellt offter brukar väl inte så ofta vara en småbarnsmamma som reser med make och dotter, utan snarare en singeltjej som är ute med tjejerna på nattklubb. Hur som helst så hoppas jag att du har repat dig och att du inte behöver uppleva det igen.

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • Triple Trouble

Solsting, har haft det en gång, var sådär. Hade du solhatt på huvudet?

• Anonym (mamma)

Drack mycket vatten så solsting var det inte. Man får tyvärr inte minnesluckor utav solsting. Jag anklagar inte hotellet utan det var ngn gäst. Vi hamnade tyvärr på en party ö och det var många unga festgalna där så snarare någon utav dem. Sedan så valde maken och jag att inte gå vidare med det för det var et land som är känd för att sedan anklaga de drabbade istället.

• Apmor2
    Anonym (mamma) skrev 2011-08-21 10:35:55 följande:
    Drack mycket vatten så solsting var det inte. Man får tyvärr inte minnesluckor utav solsting. Jag anklagar inte hotellet utan det var ngn gäst. Vi hamnade tyvärr på en party ö och det var många unga festgalna där så snarare någon utav dem. Sedan så valde maken och jag att inte gå vidare med det för det var et land som är känd för att sedan anklaga de drabbade istället.
    man kan dricka vatten och få solstng!
Svar på tråden Drogad på solsemestern