• Anonym (mamma)

Drogad på solsemestern

När vi var på solsemester med familjen blev jag drogad. Vi var på all inclusive och drack kanske 3 glas vin under hela dagen. Då hann vi med att äta mycket och sol och bad. På eftermiddagen slocknade jag i solstolen och maken gav mig dottern snabbt för att gå på toaletten. Han förstod inte att jag var väck så jag hann tappa henne på marken en gång. Inget hände som tur var och en dam kom och lyfte tillbaka henne till mig. Dottern var då kanske 7 månader. Maken kom tillbaka efter ngn minut och då sa jag till honom att nu är det inte bra. Vi gick till hotellrummet. Jag vinglade och ramlade flera gånger. Fick minnesluckor och kräktes flera gånger. Mitt i allt så mådde jag så dåligt över att dottern hade ramlat ur min famn. Kände mig som värsta mamman någonsin och skyllde mig själv. Jag låg bara skakade och grät. (Dottern låg då och sov redan). Men nästa dag förstod jag att något måste ha hänt. Jag kan inte ha blivit sådär på 3 glas vin som jag hade druckit under flera timmar. Det blir jag inte ens om jag skulle dricka dem på raken och nu hade jag ändå ätit och druckit och rört på mig massor. Och jag skulle inte dricka vin när min dotter skulle vara med om jag inte visste att jag kan hantera det. Även om pappan skulle vara nykter. Tycker inte småbarn skall behöva få uppleva att ngn förälder är så packad. Så någon måste ha lagt någon drog i mitt glas när jag var och badade med dottern. Hur kan man göra så mot en småbarnsmamma?! Det är helt sjukt! Och man tror inte att det kan hända på ett hotell mitt på dagen. Tyr att maken var med. Men jag vill varna er alla att lämna ALDRIG era glas obevakade oavsett var ni är. Det verkar finnas sjuka människor överallt. Tyvärr :(

• Svar på tråden Drogad på solsemestern
  • Lavish

Tja om det var någon som drogade dig så är det ju helt klart lägre än lägst att droga en kvinna som har hand om ett litet barn. Men som flera skriver så har liknande hänt mig av bara för mycket sol eller mat med annan bakterieflora.

• Anonym (jo kanske)
    annaoj skrev 2011-08-22 13:26:19 följande:
    jag är helt säker på att jag blivit drogad en gång, på en krog där det är känt att det har hänt fler än en gång.
    kräkningar, minnesluckor, hysterisk över inget, har inget minne alls av hur jag kom mig hem, har inget minne av natten, kräktes ännu på kvällen följande dag.. och jag testade inte mig, så jag antar att enligt er var jag bara full.
    jag har även haft solsting. då blev jag också illamående och katastrofalt trött, frös och svettades.. men jag minns ju absolut vad som hände den kvällen.
    Jag tror visst att TS kan ha rätt i att hon blev drogad, även om de flesta verkar tvärsäkra på att det inte är så.
    Man ska aldrig lämna sina glas obevakade!!
    Solsting är ju självklart en möjlighet, men jag tycker inte man ska vara så snabb att döma andra..
    ni var inte där.

Jag måste säga att jag varit med om något liknande och jag vet att jag då bara druckit alkohol så det är inte omöjigt att det var endast alkohol... Jag valde efter denna kväll att kraftigt dra ned antal drinkar per kväll. Jag mådde först fint och hade jättekul men sedan gick jag in i någon sort autopilot och fortsatte och drack men minns absolut inget och mina vänner märkte inte ens att jag var så full. Däremot minns jag inget efter en viss punkt och jag mådde dåligt hela den följande dagen så jag tror faktiskt det skulle kunna vara alkohol även för dig. Enligt den som hämtade mig den kvällen betedde jag mig ytterst orationellt.
  • tingeling95

Tycker nog att det låter som du blivit drogad.Utomlands så kan det finns gäng som roar sig med sånt och det är flera stycken som håller koll på "offret" och någon annan som lägger i.Men detta kan ju bli "fel" ibland från deras sida,Antagligen så har personen i fråga tänkt att någon annan i närheten skulle bli drogad och så har dom lagt i "fel" glas.
    Det är den enda möjligheten jag kan tänka mig.För det låter absolut inte som solsting och inte matförgiftning heller med tanke på hur mycket du skriver att du rört på dig och ätit under dagen så skulle matförgiftningen kommit mycket tidigare och visat sig i form av andra symptom.
    Otäckt låter det hur som helst iaf.

• Anonym (Bebina)

Jag var på solsemester i somras. Under flera timmars sol, bad och lagom med mat drack jag en öl och en mojito (mest is, ni vet). Plötsligt började jag känna mig dåsig. Vi åkte hem och jag mådde jättedåligt. Mådde illa, som att jag ville kräkas, ville bara lägga mig och sova. Det var hemskt och jag förstod i efterhand att det måste ha varit solsting. Jag är säker på att alkoholen förvärrade situationen eftersom att det är vätskedrivande.

Jag tror inte folk lägger saker i drinkar på all inclusive hotell, varför vill de droga folk därinne liksom?

Däremot ska man passa sig på nattklubbar. Jag var ute på en klubb på en grekisk ö som 17-åring, vi fick drinkar och när jag skulle försöka dricka ur sugröret tog det stopp - det var fullt med små tabletter som hade fastnat i sugröret!

• Anonym
    tingeling95 skrev 2011-08-22 18:25:39 följande:
    Tycker nog att det låter som du blivit drogad.Utomlands så kan det finns gäng som roar sig med sånt och det är flera stycken som håller koll på "offret" och någon annan som lägger i.Men detta kan ju bli "fel" ibland från deras sida,Antagligen så har personen i fråga tänkt att någon annan i närheten skulle bli drogad och så har dom lagt i "fel" glas.
    Det är den enda möjligheten jag kan tänka mig.För det låter absolut inte som solsting och inte matförgiftning heller med tanke på hur mycket du skriver att du rört på dig och ätit under dagen så skulle matförgiftningen kommit mycket tidigare och visat sig i form av andra symptom.
    Otäckt låter det hur som helst iaf.
    vad skulle poängen vara?
    eller tror du att folk kastar bort pengar på att droga folk bara för... ja, varför?
  • FIame

Det du drabbats av är inte alls ovanligt. Här på FL sitter massa förvirrade kvinnor som inte har någon som helst erfarenhet. Onödigt att vare sig fråga dessa om råd eller försöka lära ut något vettigt.

I Frankrike finns droger i var och varannan drink man tar ute på majoriteten av krogarna. Inget konstigt med det. Många krogar har McDonalds-mugg-plastskydd i preventivt syfte.

• Anonym
    FIame skrev 2011-08-22 20:06:25 följande:
    Det du drabbats av är inte alls ovanligt. Här på FL sitter massa förvirrade kvinnor som inte har någon som helst erfarenhet. Onödigt att vare sig fråga dessa om råd eller försöka lära ut något vettigt.

I Frankrike finns droger i var och varannan drink man tar ute på majoriteten av krogarna. Inget konstigt med det. Många krogar har McDonalds-mugg-plastskydd i preventivt syfte.

vad får dig att tro att hon blev drogad istället för fick värmeslag?
  • Emmel

Kan du ha varit uttorkad TS? Jag blev det en gång, kräktes som tusan... Alkohol torkar ju ut ännu mer än t ex vatten och alkohol + sol = hög risk för uttorkning.

• As mamma

Tycker det verkar helt galet att ANTA att det är den MINST troliga anledningen, dvs. droger, för som andra har skrivit, varför droga en gift småbarnsmamma på ett all inclusive hotell?? Och jag har faktiskt också varit vid Medelhavet varje sommar sedan jag var liten, så jag har också haft solsting, och känner mycket väl igen symptomen som TS beskriver.

• Korsriddaren
    As mamma skrev 2011-08-22 21:46:03 följande:
    Tycker det verkar helt galet att ANTA att det är den MINST troliga anledningen, dvs. droger, för som andra har skrivit, varför droga en gift småbarnsmamma på ett all inclusive hotell?? Och jag har faktiskt också varit vid Medelhavet varje sommar sedan jag var liten, så jag har också haft solsting, och känner mycket väl igen symptomen som TS beskriver.
    Då är vi två!
Svar på tråden Drogad på solsemestern